• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym.

Hmm... Nieuwe computer en zie nu dat ik best wat mapjes mis. :S

Ik weet niet meer hoe-of-wat er bij elke foto gebeurde, maar bij de Transit weet ik nog dat na meerdere malen TFR (Verschillende verhoudingen en dergelijke) er geen verbetering leek te zijn.

114740...114741


Op de Seat heb ik dus één deur wel en de andere niet ingesprayed. Dit was inmiddels een flink hoge dosering omdat het op de Transit dus bar weinig deed. Hier ook meerdere applicaties gedaan en op de 2de foto lijkt het mooi schoon, maar het bleef daar heeeuulll lang nat door het vuil. Op de laatste foto zie je dus dan de onderliggende traffic film onaangetast weer opdroogt.

114742...114743...114744
 
Geen ervaring met bovengenoemde tfr ers.

Wij in de containerhandling gebruiken een industriële variant op zeer vervuilde machines.
Denk aan dikke klodders vet, roestwater, smeer, modder etc wat aan het lakwerk kleeft.

Ik kan je zeggen met de hogedruk erop, op hoge temp, blijft de vervuiling en waas precies hetzelfde.
Deze tfr ers spuiten wij op de machine, laten het spul even inwerken,spuiten deze af en de machine ziet eruit alsof deze uit de fabriek komt rollen.
Mocht ik een keer in de gelegenheid zijn kan ik een paar fotos schieten.

Let wel, wanneer collega's deze goedjes te lang laten zitten, of na regelmatig wassen met deze goedjes slaan de machines dof uit.
Waarschijnlijk valt dit in de juiste verhouding prima toe te passen zijn op personen wagens maar voorzichtigheid is wel geboden.
Teveel en te lang zal de lak in alle waarschijnlijkheid onherstelbaar kunnen verwoesten.
 
Met name omdat er veel foto's/filmpjes zijn waarbij ment een prewash aanbrengt, alles afspuit met de HD en vervolgens aangeeft dat de prewash goed zijn ding heeft gedaan. Echter zou je in 99/100 gevallen hetzelfde resultaat hebben gehad als je meteen met de HD was gaan afspuiten. :p

Hier ga ik toch met @nicknameless mee, eerste keer met foam gewerkt, 0 resultaat, gisteren met TFR dezelfde handeling gedaan en zichtbaar verschil.

Foam resultaat:
Post hier te vinden

TFR resultaat:
Post hier te vinden
 
Hierbij wil ik toch even mijn recente ervaring delen waar ik na 6 weken rijden in winterse omstandigheden had verwacht dat ik na de prewash met Artico Magico zeker nog even met een TFR aan de bak zou moeten.... Maar dit bleek dus niet zo te zijn.

Het is dus niet zo dat een prewash met snowfoam altijd 0 resultaat heeft en dat een TFR altijd nodig is bij zwaardere vervuiling. Hangt allemaal van een heleboel factoren af en het inschatten wat je precies nodig hebt om een auto goed schoon te krijgen en wat je eventueel meteen over kan slaan is bijna even wisselvallig als welke polijstmiddelen je nodig gaat hebben.
 
De nieuwe Polar producten zijn binnen: Polar Wash en Polar Seal:
115201


De Polar serie bestaat nu uit 3 producten: Polar Blast, Polar Wash en Polar Seal.
De hele serie is ontworpen om gebruikt te worden met een foamlans zoals de Monello Lancia lansen.

Polar Blast is de pre-wash foam, Polar Wash is de shampoo en Polar Seal de bescherming.
Video van de Polar Seal:
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Lijken wel leuke uitbreidingen in huidig AG-aanbod.
Wel nieuwsgierig of verwachting is dat Polar een aparte serie wordt naast huidige aanbod.

Ben wel erg benieuwd waarom er aangegeven wordt "only use once a month", ik zag dat CC dat ook adviseert in de webshop. Is daar een specifieke reden voor @Dibbuz??
 
Waarschijnlijk als je het te vaak aanbrengt dat je een waasje of vlekken kunt krijgten van Polar Seal doordat je meerdere lagen op elkaar gaat aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik heb mijn eerste poets/polijst producten van Autoglym gekocht enkele jaren terug.

Zelf gebruik ik al enkele jaren de body shampoo conditioner van Autoglym, erg zuinig in verbruik, schuimt inderdaad amper maar reinigt wel degelijk. Naar mijn gevoel droogt deze wel snel(ler) op, kan dit zijn door het lagere schuimgehalte? Ben zelf ook aan het denken om eens wat anders te proberen.
Voordien de "ultimate wax & wash" shampoo van Meguiar's gebruikt, is naar mijn gevoel een gelijkaardig product enkel is Autoglym een stuk goedkoper en schuimt het minder.

Verder nog de "interior shampoo" van Autoglym in gebruik, goedkoop en reinigt, maar verwacht er niet heel veel van. Echt vuilere plekken krijgt deze er moeilijk/niet uit. Deze wil ik vervangen zodra die op is.

"Super resin polish" heb ik ook enkele keren gebruikt, met de hand. (zou ook machinaal te gebruiken zijn), geeft een mooie glans maar vergt toch wel wat werk. Niet bepaald een aanrader vind ik.

Over het algemeen relatief goedkope producten, niet slecht maar ook niet super vind ik zelf. Zodra deze bij mij opgebruikt zijn, bestel ik wat anders.
 
Even dit forum in de ''lucht gooien''...
Iemand ervaringen met de Autoglym Polar Seal?? Ik wil deze misschien met de End of Summer Sale aanschaffen... Maar kan er tot nu toen weinig ervaring/reviews over vinden..
 
Gaat dit merk uit het assortiment? Alles is in de aanbieding momenteel.
Volgens mij is autoglym zo’n merk wat gewoon prijzen vasthoud ala flex zodat ze niet mee gaan in afprijzingsmodules “omdat ze al in de aanbieding zijn” dat zie je bij elk verkooppunt. Opzich niets mis mee
 
  • Leuk
Reactions: emilio
Autoglym gaat zeker niet uit het assortiment, maar het klopt dat alles in de aanbieding is. Dat doen we met sommige merken die door de brede distributie een beetje verpest worden door prijsvechters. Die branden de prijzen standaard af.

Dat lijkt leuk, want prijsvoordeel voor de consument. Wij hebben die merken wel meegegeven dat door de brede beschikbaarheid én de lage marges - omdat prijsvechters ermee aan de haal gaan - wij dit soort producten niet actief meer kunnen promoten. En dat is best zonde. Meguiar's is ook een voorbeeld daarvan.

Het kan wel zo zijn, dat wanneer er een negatieve prijsspiraal ontstaat bij een merk, dat we ervoor kiezen om er afscheid van te nemen. Dan blijft het merk alleen beschikbaar bij de dozenschuivers zonder passie of kennis.