• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende detail collectie

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
34
Zo, vandaag een lange reis gemaakt. Vanuit Winterswijk naar Berkel en Rodenrijs. Oké, niet alleen daarvoor. Moest toevallig in de buurt zijn voor mijn bedrijf, dus gelijk maar even een bezoek gebracht aan het HQ van CarClean. En dat was uiteraard de moeite waard. Wat een vriendelijke ontvangst. Zelfs nog even de auto bekeken om te kijken welke stappen nodig waren. De dame in kwestie heeft me geweldig bijgestaan. Mijn moeder die mee was had echt zo iets van oke, hier moet je echt een liefhebber voor zijn want ze begreep het nog niet helemaal haha!

Uiteraard niet zonder doel naar Carclean geweest. Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een DAP900 PowerPack.

En dit bericht is natuurlijk niet compleet zonder foto, Dus bij deze een overzicht van mijn beginnende collectie.

2vdsbjr.jpg


Nog een aantal dingen die ik op mijn verlanglijstje heb staan zijn als volgt:

IronX
Raam/glas reiniger
Dressing voor trims (momenteel nog een flesje Meq's in de auto rond zwerven)
Foamgun

Als iemand nog tips heeft qua gebruik, producten of welke andere tips dan ook, zijn zeer welkom:)
 
Ja, wil het graag goed doen. Maar mist nog wel een aantal dingen. Maar voorlopig kom ik aardig uit de voeten op deze manier denk ik :)
 
Leuke start als beginner!

De pot whey kun je gerust weg kiepen, deze is getest geworden in het lab en scoort zeeeeer slecht! Beter voor een ander merk gaan;)
 
Ik zal heel eerlijk met je zijn. die Whey gebruik ik eigenlijk nooit meer. In het begin wel, maar nu ben ik gewoon met sport bezig, en krijg met verantwoorde voeding genoeg eiwitten binnen:)
 
Een flinke start !
Tip : draai ff een stukje plastic-electriciteits-tape rond dat ijzer van die kwast.....je weet maar nooit wat je ermee raakt .
 
Bedankt voor de tip, had in na het nemen van de foto direct gedaan :) De kwast wordt trouwens wel voor het meest gebruikt voor het interieur zoals de ventilatie roosters.
 
Leuke spullen en je kan inderdaad een ander merk whey pakken, ik heb het altijd van muscle pharm heerlijk en je gaat keihard en dan ook nog een preworKout en nog een postwork out en nog wat vet burners of cla capsules en je kan gaan als je brandweer
 
grandscenicman ja verhuizen zit nog niet echt in de planning. Maar dan zou ik graag een dubbele garage willen, strak vloertje er in, stapel lampen aan het plafond.

remyk1 Ik gebruik het nooit meer. Sport 3x per week, 1x kickboksen en gezonde voeding. Die shakes vind ik persoonlijk maar niks. Toen ik die gebruikte deed ik best veel kracht training, en dat doe ik eigenlijk niet meer. Bedenk me nu dat ik ze net zo goed kan weg gooien haha
 
21501f529d22eed442fdff5d42a872e4.jpg
Vandaag de auto gewassen en nieuwe velgen gemonteerd. Alleen zoek ik een andere shampoo. De meqauirs gold class schuimt mijn inziens te weinig. Wat is een goede aanrader? Of doe ik echt iets fout? Het is ook meer een soort gel dan shampoo achtig als het uit de fles komt..
 
Verkijk je niet op het feit dat schuim een optisch iets is en niet per se de reinigingskracht aangeeft!

Met de Gold Class heb ik geen ervaring. De PB Super Slick & Suds schuimt goed en heeft m.i. een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
 
de gold class is een goede shampoo, zeker op donkere kleuren!

zoals hierboven gezegd: schuim is een extra zonder meerwaarde. ik gebruik bv zelf soms de bathe+, en die schuimt dan totaal niet...

hoe het uit de fles komt, is ook van geen belang. meeste shampoo's zijn gelachtig!
 
Ik gebruik momenteel Gold Class, Adam's Car Shampoo en DDJ Born to be Mild. Ik merk niet echt veel verschil in de werking; alledrie doen ze het goed. Als je schuim belangrijk vind zou ik kiezen voor Adam's. Echter, zoals hierboven al is aangegeven hoeft veel schuim niet te betekenen dat de shampoo het goed doet. Als geur nog van belang is, zou ik voor DDJ gaan.
 
Ik gebruik ook de Meguiars Gold Class shampoo en er komt op de emmer net een mooi schuimlaagje, maar dit heeft zoals de anderen ook zeggen geen effect op de werking!
Zelf laat ik de emmer vol lopen, halverwege giet ik er vervolgens +/- 30ml/35ml shampoo bij in en vul de emmer verder met water.
Hiervoor gebruik ik het maatbekertje wat ook in de webshop van Carclean te bestellen is.
 
Waar ik zeer tevreden over ben is Meguiar's NXT Car Wash. 30 ml met maatbekertje van CC op 9 liter water. Schuimt en reinigt goed en wat ik een pluspunt vind, hij "smeert" goed. De mitt glijdt over de lak wat m.i de kans op krassen verkleind.
 
Ik ben altijd erg happy geweest met Born To Be Mild. Andere shampoo's werden en worden daarmee vergeleken en leggen het vrijwel altijd af. Ik ben echter ontzettend onder de indruk van Gyeon Bathe. Minstens zo goed als BTBM, alleen de Dodo ruikt vele malen lekkerder.