Even voor de duidelijkheid: de non ferro dus pas gebruiken nadat de velgen schoon zijn gemaakt met normale velgenreiniger/shampoo/foam. Op die manier kan de Non Ferro zich richten op de ijzerdeeltjes die echt zijn ingevreten en wordt de werking niet 'verspild' aan het oppervlakkige remstof. Ik hoop dat het zo duidelijk is
Het stappenplan zou dus als volgt zijn: (Dit is hoe ik het zou doen, ik hoop dat
Zluytr het ook zo bedoelt)
1. Velgen afspuiten met HD.
2. Auto infoamen
3. In de tijd dat de foam zijn werkt doet de velgen schoonmaken met het foam/velgenreiniger/shampoo. (Ik heb nog geen ervaring met de foam lance, maar als het kan zou ik het foam gebruiken om de wielen schoon te maken. Scheelt toch weer in de portemonnee
)
4. Als velgen schoon zijn gemaakt, het overgebleven foam van de auto spuiten.
5. Wassen met twee emmer systeem
6. Als de velgen last hebben van ingebrande remstof pak ik Non Ferro. (Ik heb overigens de variant van Nanolex en die werkt ook prima)
Als je ook gaat kleien en polijsten en de hele rambam, dan volgen nu die stappen, maar die laat ik hier maar even achterwege.
Disclaimer: Ik heb de foam lance pas sinds vorige week binnen en ik heb dit stappenplan nog niet kunnen testen. Het is samengesteld op basis van info van het internet en mijn eigen logica.:-" Als er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.