• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende detail collectie

Ik vind de meg gold class car shampoo echt TOP, het laat een soort film achter waarna het drogen makkelijker gaat en minder kalkvlekken.
Mocht je er van af willen, dan neem ik het wel van je over. ;)
 
Idd soepergroover.. Dodo shampoo is een toppertje heb deze ook en de gyeon bathe en bathe+ heb ik ook!
gyeon is niet echt goedkoop maar ik vind de produkten van gyeon zeer duurzaam!
 
Btw.. Aardig setje om te starten...
Voor je het beseft heb je n ganse reeks aan produkten je zal wel zien
 
b2fuzzy;n422956 zei:
Waar ik zeer tevreden over ben is Meguiar's NXT Car Wash. 30 ml met maatbekertje van CC op 9 liter water. Schuimt en reinigt goed en wat ik een pluspunt vind, hij "smeert" goed. De mitt glijdt over de lak wat m.i de kans op krassen verkleind.

Op CC staat een mengverhouding van 1:133 bij de Megs shampoos. Betekent ruim 100ml shampoo met 15 liter water. Is dat niet erg riant?
 
@Dennis84
Goed opgemerkt. Dat is ook de geadviseerde mengverhouding op de fles (30ml/4L). In de tekst op CC staat daarentegen weer 50ml/10L (1:200). Ik vind zelf de verhouding 1:300 (30ml/9L) het prettigste werken.

Moet er bij opmerken dat mijn auto's goed in de wax staan, nooit erg vuil zijn, eerst afgespoten worden en dat ik gedemineraliseerd water gebruik om te wassen. Een sterk vervuilde auto en hard water zal misschien een lagere verhouding eisen.
 
Zo, wat een reacties! Bedankt voor alle tips. Dat schuim niet belangrijk is, wist ik niet. Heb inderdaad wel een schuimlaag op de emmer. En verder glijd de washmitt inderdaad goed over de lak, en de geur is ook prima. Dan zal het inderdaad aan mij liggen dat ik de goedkope shampoo gebruikte, op mijn eerste auto, een Golf 3 inmiddels 7 jaar geleden. Sinds het detailen een beetje is begonnen gebruik ik eigenlijk altijd de Mequairs shampoo.

En mijn collectie is inderdaad alweer uitgebreid. Heb nu Black Hole binnen gekregen, Poorboy's world Tire Dressing, Collonite 845 en een APC van AutoFinesse. Wat spray flacons en van de week een nieuwe HD reiniger. Gewoon een huis-tuin-keuken karcher. Gezien het al een aardig prijzige hobby is geworden. Denk dat ik er prima mee uit te voeten kan.

Me ouders verklaren me in elk geval voor gek aan, want heb ondertussen echt een groot scala aan schoonmaak producten voor de auto. Achja, beter zuinig op je bolide dan verwaarlozen zeg ik dan maar :)

Ik zal morgen even een foto maken van mijn toevingen aan de collectie sinds de laatste keer.
 
Voor de shampoo: DJ BTBM! Prijs-kwaliteit niet te kloppen imo.
Maar euh, vraagje: op de foto van je beginnende collectie zie ik een fles SSR1. Dat triggert mijn nieuwsgierigheid, waarom SSR1 in huis halen als je Veloce, Mezzo en Finale al hebt?
 
Die SSR1 had ik lange tijd in huis. Die gebruikte ik destijds op mijn Saab 9-3. Maar dat is alweer 4 jar terug. En een tijdje geleden een DAP900 powerpack gekocht, en daar zaten deze polijst middelen bij van Monello.
 
Vandaag de auto gefoamd, gewassen en in de wax gezet. Ben begonnen met de foam van Monello Artico snowfoam. Daarna heb ik de auto afgespoten met de HD. Toen dat gedaan was heb ik de velgen behandeld met Monelle Non Ferro. Even in laten werken met een borstel, en daarna met veel water afgespoeld. Toen met de Meq's whealer cleaner de velgen in ge sprayed en ook die weer met een andere borstel goed in gewerkt. Ook de banden maak ik daar mee schoon. Vooral de vliegen en en resten gingen er vrij moeilijk af. Flink lopen boenen met een MF doek. Daarna de auto gewassen met de 2 emmer methode met de Meq's shampoo. Dit keer deed ik de emmer voor de helft vol, daarna voegde ik de shampoo toe en toen vulde ik de emmer af. Ik merkte al behoorlijk verschil. Vooral het schuim op de auto was meer aanwezig dan de vorige keer.

Na het wassen de auto volledig agfespoten en gedroogd met de Delerium drying towel. Eenmaal droog, de DAP900 uit de tas gepakt en het werk kon beginnen. Heb gekozen om alleen een laagje Blackhole aan te brengen en af te maken met de Collonite 845. Het resultaat is, als ik zelf mag zeggen, glansrijk gelukt. Die Collonite werkt echt heerlijk! Hierbij wat foto's. De banden en trims onder de voor en achterbumper zijn behandeld met Poorboys Tire dressing.

464325311705IMAG0457.jpg

2937425311705IMAG0461.jpg

5484125311705IMAG0462.jpg

6872925311705IMAG0464.jpg

9450425311705IMAG0465.jpg

162825311705IMAG0466.jpg

9594125311705IMAG0467.jpg

9453725311705IMAG0468.jpg

946925311705IMAG0469.jpg
 
Kleine toevoeging aan mijn collectie, de Monello Lancia Snow Foam! WAUW! Had ik die maar eerder aangeschaft. Ben begonnen met de foam gun van Karcher, maar dat ding is echt een drama als je eenmaal die van Monello gewend bent! Ik zal proberen deze week een foto te plaatsen:)
 
Cool! Ik heb hem ook net binnen, maar door fysieke ongemakken ben ik nog niet in staat geweest om hem te gebruiken.

Ik lees trouwens je vorige post en ik zie dat je de wielen eerst met Non Ferro behandeld en daarna met 'normale' wheel cleaner. Is daar een specifieke reden voor? Ik zou het namelijk andersom doen.
 
Ik ben het wel met Jansen eens... Ik zal eerst de velgen gewoon schoon maken en als het nodig mocht zijn zal iik non ferro gebruiken...


Ik zie dat je eerst de foam afspuit en dan de velgen aan pakt.... Mijn werk wijze is eerst de velgen afspuiten met de HD... dan de auto in foamen... en in de tijd dat de foam het werk doet zal ik de velgen schoon maken... en daarna alles afspoelen ;)

En ik mis in je verhaal dat je de lak gekleid heb voor dat je black hole aan bracht.. ik zal dat wel altijd even doen ;)

Auto staat er wel heel mooi bij ;)
 
De non ferro gebruiken tijdens de foam zijn werk doet is een goede inderdaad. En de reden dat ik het zo doe? Geen idee eigenlijk.. tegen beter weten in waarschijnlijk :)

En klopt wat je zegt, op dat moment had ik geen tijd om te kleien. Het is wel de bedoeling dit binnenkort over te doen. En dan wordt ie eerst gekleid en gepolijst.
 
Even voor de duidelijkheid: de non ferro dus pas gebruiken nadat de velgen schoon zijn gemaakt met normale velgenreiniger/shampoo/foam. Op die manier kan de Non Ferro zich richten op de ijzerdeeltjes die echt zijn ingevreten en wordt de werking niet 'verspild' aan het oppervlakkige remstof. Ik hoop dat het zo duidelijk is :D

Het stappenplan zou dus als volgt zijn: (Dit is hoe ik het zou doen, ik hoop dat Zluytr het ook zo bedoelt)

1. Velgen afspuiten met HD.
2. Auto infoamen
3. In de tijd dat de foam zijn werkt doet de velgen schoonmaken met het foam/velgenreiniger/shampoo. (Ik heb nog geen ervaring met de foam lance, maar als het kan zou ik het foam gebruiken om de wielen schoon te maken. Scheelt toch weer in de portemonnee;))
4. Als velgen schoon zijn gemaakt, het overgebleven foam van de auto spuiten.
5. Wassen met twee emmer systeem
6. Als de velgen last hebben van ingebrande remstof pak ik Non Ferro. (Ik heb overigens de variant van Nanolex en die werkt ook prima)

Als je ook gaat kleien en polijsten en de hele rambam, dan volgen nu die stappen, maar die laat ik hier maar even achterwege.

Disclaimer: Ik heb de foam lance pas sinds vorige week binnen en ik heb dit stappenplan nog niet kunnen testen. Het is samengesteld op basis van info van het internet en mijn eigen logica.:-" Als er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.
 
Wat is de reden om eerst heel de auto verder te wassen en daarna pas non-ferro gebruiken?
Ik draai stap 5 en 6 zelf meestal om, bij het afspuiten van de non-ferro en de velgen word je lak dan niet opnieuw vies.
of spoel jij de auto pas af na alle stappen om vervolgens te drogen?
 
Idd 5 en 6 anders om... Eerst de velgen dan de auto...

Maar ik spoel de auto voor het drogen idd altijd na.... Maar dat is meer om zo veel mogelijk druppels van de auto af te spoelen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
ec8df7feb542ae9a644c97854588d6b0.jpg
Die foamlance doet zijn werk goed! Top aankoop, ben er echt blij mee. En al die mensen die verbaasd staan te kijken van wat is daar aan de hand?
 
Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb... Ik heb wel ondervonden dat de snowfoam van Monello, beter werkt dan die van AutoFinesse, deze laat een vrij dunne laag achter en loopt zo weer weg.

Binnenkort maar weer een beetje mijn collectie uitbreiden:

2 grote emmers met gritquard
Monello Artico snowfoam
Lavare Shampoo
Non Ferro na vulling
Velgenborstels
LEge meng flessen
Senza aqua grid

En waarschijnlijk nog een aantal andere kleine dingen
 
  • Leuk
Reactions: StijnV