• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner set - advies

Je kan ook de Born slippy weg laten, en alleen Spray and Wipe van Poorboys World kunnen kopen.
Dit kan je gebruiken voor zowel glijmiddel bij het kleien, maar ook prima voor eventueel lichte vervuiling verwijderen tussen de wasbeurten door, en mocht je de pad in willen sprayen voor een wax zou dat ook kunnen.(nooit van gehoord eigenlijk).
Hij is eventueel ook half om half te verdunnen geloof ik voor kleien etc.
 
Met de Dodo Juice waxen vind ik waxen een stuk makkelijker als je pad licht vochtig is, maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur. Het voordeel is in ieder geval dat je wat minder wax gebruikt omdat je pad niet met wax raakt verzadigd.

Voor kleien zou ik eerder Born Slippy gebruiken, omdat het een stuk goedkoper is. S&W verdunnen kan wel, en gebeurt ook veel, maar er zijn ook veel mensen die dat afraden.
 
Bedankt iedereen voor de tips, dit is mijn huidige bestellijst
Alle opmerkingen zijn welkom


[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]Aantal
[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]Art Nr.
[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]Omschrijving
[TD="class: basket-items textright, bgcolor: #008DBF"]Prijs
[TD="class: basket-items textright, bgcolor: #008DBF"]Totaal
[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]
[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]
[TD="class: basket-items, bgcolor: #008DBF"]



100902
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
€ 9,99
€ 9,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

100972
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
€ 4,99
€ 4,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

101037
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
€ 10,99
€ 10,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

101242
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml
€ 17,99
€ 17,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

101931
Dodo Juice - Blue Velvet wax panel pot - 30ml
€ 7,98
€ 7,98
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

102086
Monello - Dolce Verde klei - 150g
€ 17,99
€ 17,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

102088
Monello - Peluche Verde Trio
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

102092
Monello - Wash Mitt
€ 9,99
€ 9,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

102671
Monello - Non-Ferro - 500ml
€ 11,99
€ 11,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

102680
Gyeon - Q² Wetcoat - 500ml
€ 11,99
€ 11,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

102759
Carclean.com - Maatbekertje - 30ml
€ 0,35
€ 0,35
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

102775
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
€ 229,99
€ 229,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

102950
Monello - Doppio Rosso Foam Grip Applicator
€ 4,99
€ 4,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row0, bgcolor: #F6F6F6"]

102989
Dodo Juice - Lime Prime Plus Pre-Wax Cleanser - 250ml
€ 15,99
€ 15,99
icon_stock_green.gif




[TR="class: row1, bgcolor: #FFFFFF"]

103061
Monello - Senza Acqua Piazza Drying Towel - 45x45cm
€ 7,99
€ 7,99
icon_stock_green.gif
 
Met spray&wipe kun je ook kleien dus je zou born slippy kunnen verruilen. Prep blijft imo nog nodig om de lak te prepareren voor de wax
 
Jeroen;n411399 zei:
Ik heb nog nooit iemand zijn waxpadje zien bevochtigen met wat voor product dan ook, om het waxen makkelijker te laten lijken???

Waarom zou je dat willen,... Persoonlijk lijkt me dat totaal onnodig,... Heb ook nog nooit de behoefte gehad om dat te doen,...en elke wax is mijns inziens prima zonder extra vocht aan te brengen,....

Beetje flauwe reactie, maar je hebt zeker mij nog niet bezig gezien dan. Ik maak niet alleen mn waxmate nat met Spray&Wipe en ik spuit het op het te waxen oppervlak. Een wax is iets anders als een polijstmiddel, dus wil je zo weinig mogelijk wrijving en een dun laagje achterlaten. En dat is precies waarom je wat vocht zou willen. Gezien je reactie heb je het ook nog nooit geprobeerd, maar het heeft niks met makkelijker laten lijken te maken. Het is een kwestie van met minder moeite en wax, sneller hetzelfde resultaat bereiken. Je verbruikt enkel wat Spray&Wipe.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Nee heb ik ook niet, want heb het nog nooit gezien, gelezen of meegemaakt inderdaad. Klinkt een beetje als kruisbesmetting net als vlees en kip,... Met kleien is het duidelijk, met polijsten ook, dan neemt het minder polijst op. Maar om bij de laatste stap, wederom een vloeistof te gebruiken om het waxen makkelijker aan te brengen komt bij mij het idee kruisbesmetting weer boven,... Daar wax en vocht ook weer niet lekker samen gaan omdat je toch wilt dat die wax na opbrengen/afnemen toch een tijdje blijft zitten. Tenminste zo denk ik,....

Maar ja, als het werkt, dan werkt het ;)
 
Ik doe dit zelf ook, overigens niet bij alle waxen maar het helpt wel. Dit word ook in meerdere detail video's aangegeven/gezegd. Ieder werkt op zijn manier, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
 
Uitkijken dat we niet teveel offtopic gaan nu, maar nog een korte opmerking van mijn kant. Water en wax gaan niet samen en daarom werkt het juist zo goed. Wax stoot water af, dus overal waar je geen wax op je pad hebt, zorgt het water voor een reductie van de wrijving en zodra er wax in de buurt komt, wordt het water per direct afgestoten. Enige nadeel is dat je doeken ook vochtig worden bij het afnemen, maar het is geen ramp om iets vaker van doek te wisselen. Overigens zijn er nog meer technieken, zoals spit shinen en flash curen die met behulp van (gekoeld) water werken. Als het je interessant lijkt, probeer het eens!

On topic, ik zie een panel pot en een doppio rosso op de lijst staan. Ik ben bang dat dat nogal een worsteling gaat worden… Gebruik zelf het liefst een waxmate, omdat die in de gewone potjes past en erg prettig werkt. De doppio lijkt hier op, maar heeft een nog grotere diameter als ik me niet vergis. DJ heeft als alternatief de finger mitts, maar daar kan ik niet mee overweg (een dak is prima, maar bij alle andere panelen krijg ik kramp in m'n pols vanwege de gekke houding). Voor een panel pot zou ik de 'Frans' methode gebruiken (taart punt vouwen) en een gewone ronde pad bestellen.
 
Ik had niet door dat de doppio zo groot was, de waxmate lijkt me dan inderdaad beter maar ik kan deze niet vinden in de webshop? Of ben ik verkeerd aan het kijken? Is de monello easy detailing finishing hand pad geschikt hiervoor, er staan geen afmetingen bij? Als ik een ronde neem, kan ik dan beter de foam nemen of de mf pads?
 
Een waxmate past ook niet echt goed in een panel pot. Helaas heeft CC deze niet in het assortiment. De mf pads zijn erg handig, bijvoorbeeld voor het aanbrengen van een glaze of met een metaalpolish je uitlaat weer laten glimmen. Je kan er ook wax mee aanbrengen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Weet niet echt of dat nou voordelen heeft, sommigen zeggen wel dat bepaalde waxen het best met een mf padje aangebracht kunnen worden, ik heb daar zelf eigenlijk geen mening over. Je kan het overigens altijd proberen!

Die easy detailing pad is die witte naadloze toch voor 1.75? Erg handig voor bijvoorbeeld dressings (AF Revive), maar gaat erg makkelijk kapot. Voor waxen zou ik de ronde foam pads nemen, zwart of rood. Disco Nero heten die volgens mij. Zijn denk ik net zo groot als de doppio, maar als je deze twee keer dubbelvouwt kan je de punt in de panel pot steken en waxen.

Houd overigens de te koop afdeling hier ook in de gaten. Niet heel lang geleden kwam er een nieuwe DAP voorbij (is mogelijk nog niet eens verkocht), nu staat er Blue Velvet en Lime Prime Lite te koop en als je een beetje naar beneden scrolt kan je misschien nog wel Sherbet Fizz kopen!

Succes!
 
Ik heb sinds kort een Doppio, en ik wou eigenlijk dat ik hem veel eerder had gekocht, met het waxen is deze namelijk veel comfortabeler vast te houden. Wat betreft de grote, ik heb er zelf geen moeite mee, omdat je hem alsnog wat kunt in knijpen, waardoor hij wel in het panel potje past.
 
Top! Dan moet ik er misschien toch ook maar aan geloven. Vind het altijd wel fijn dat de waxmate in de pot past, klein beet je draaien en je hebt netjes een egaal laagje wax opgenomen. Vind je de Doppio comfortabeler dan de waxmate, of bedoel je ten opzichte van een gewone ronde pad?
 
Tonie;n411701 zei:
Die easy detailing pad is die witte naadloze toch voor 1.75?
Deze bedoel ik:Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Lijkt me een fijne vorm om mee te werken?

Tonie;n411701 zei:
Houd overigens de te koop afdeling hier ook in de gaten. Niet heel lang geleden kwam er een nieuwe DAP voorbij (is mogelijk nog niet eens verkocht), nu staat er Blue Velvet en Lime Prime Lite te koop
Die heb ik inderdaad zien voorbij komen, mooie prijs ook voor een nieuwe maar als ik de dap voordeelbundel van carclean koop ben ik goedkoper uit omdat ik anders de pads en producten nog moet kopen. Aan wax heb ik momenteel genoeg met een panel pot. Alles in 1 keer moeten kopen is duur met de dap erbij, ik kan eventueel later nog uitbreiden met een grote pot.
 
Ik bedoelde ten opzichte van een gewone ronde of langwerpige (zoals de link van Mikail) en de Dodo Juice Finger Mitt, de Waxmate heb ik helaas geen ervaring mee. Overigens past de Dopio gewoon in de grote Dodo Juice potten.
 
De langwerpige pads vind ik erg makkelijk werken voor iets wat uit een fles komt, zoals een vloeibare wax. Sommigen gebruiken deze ook om te waxen, dus het kan zeker, maar een beetje lastig hier een egaal laagje wax op te krijgen. De applicators met handvat aan de bovenkant vind ik erg fijn werken. Als Quattro denkt dat je die in een panel pot krijgt, toch beter die nemen dan.

Wat betreft het powerpack, ik ben de bescheiden mening toegedaan dat het niet perse een voordeel is om zoveel mogelijk spullen in een keer te kopen. Daarbij zou je lak nog in vrij goede staat moeten zijn. Zeker gezien het feit dat je nog ervaring op moet doen met de machine, zou ik persoonlijk aanraden om de keuzes in pads en polijstmiddelen te beperken. Ik ben zelf een groot fan van Scholl en ik denk dat je zeker genoeg hebt aan een potje S17+, de sandwich spider en de oranje pads. Maar goed, ik zal een beetje dimmen, anders krijgen mensen hier nog een hekel aan me, van daar heb je Tonie weer met z'n Scholl...

@Quattro, de Doppio zou 11cm zijn. Ik heb de CC dressing applicator gekocht en vind dat echt een reusachtig apparaat en die is nog 'maar' 10 cm. Die zou niet zonder frommelen in de 250ml pot Bouncers passen, laat staan in de 100ml pot. Of valt dat in de praktijk mee?