• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner set - advies

Ik heb even foto's gemaakt van hoe de pad in een dodo Juice 100ml pot past, en in een Panel Pot, en wat je uit de Panel Pot op de pad krijgt. Natuurlijk is het uit de Panel Pot niet ideaal, maar naar mijn mening is het gewoon goed te doen, en biedt de gewone langwerpige pad hier zeker geen voordeel. Met een ronde pad gaat het natuurlijk iets makkelijker, maar ik vind de veel comfortabeler manier waarop je de Dopio vast kunt houden onder het waxen een veel groter voordeel.

Ik hoop dat het zo allemaal wat duidelijker is, want zoals gezegd, is het waxen voor mij met deze pad een stuk comfortabeler en plezieriger geworden, en dat plezier gun ik iedereen natuurlijk :ja.

conv_1280.jpg

conv_1281.jpg

conv_1282.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tonie
:)^ Bedankt voor deze plaatjes! Geeft eindelijk een eerlijk perspectief over hoe groot die is. Zal hem zeker eens meebestellen, maar verwacht dat ik toch ik nog een paar waxmates invlieg. Die passen zonder frommelen.

BTW, die pot Rainforest is ook 250ml toch? Met 100ml bedoelde ik de kleinere potten voor oa de IWL waxen. Die hebben een iets kleinere diameter.
 
Graag gedaan, en je hebt gelijk. Ik was in de war omdat de Rainforest pot een kleinere opening heeft dan de Bouncers Sherbet Fizz, daardoor dacht ik dat de pot ook minder inhoud zou hebben.
 
Tonie zei:
:)^ Bedankt voor deze plaatjes! Geeft eindelijk een eerlijk perspectief over hoe groot die is. Zal hem zeker eens meebestellen, maar verwacht dat ik toch ik nog een paar waxmates invlieg. Die passen zonder frommelen.

BTW, die pot Rainforest is ook 250ml toch? Met 100ml bedoelde ik de kleinere potten voor oa de IWL waxen. Die hebben een iets kleinere diameter.
Ik neem aan dat je met IWL het Independent Wax Label van Dodo Juice bedoelt.
 
Allereerst dank ik iedereen voor de hulp!
Dit is dus ongeveer mijn stappenplan en mijn bestellijst:

Wassen:
-Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
-Monello - Thick Mitt met 2 emmers
-Velgen met Monello - Monello Non-Ferro Heractivatiebundel
-Drogen met de meguairs droogdoek die ik al heb en Monello - Senza Acqua Piazza Drying Towel - 45x45cm

Ramen:
-voor- en achterruit behandelen met Gyeon - Q² Wetcoat - 500ml

Kleien:
-Monello - Dolce Verde klei - 150g
-Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 500ml
-Afnemen met de Monello - Peluche Verde Trio of na kleien opnieuw wassen?

Polijsten:
-Kunststof afplakken
-Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
Eerst een testspot
Bij de productbeschrijving staat mezzo op oranje en finale op wit en hier op forum lees ik mezzo op wit en eventueel een stap hoger op oranje (daarna terug op wit?) en afwerken met zwarte pad? Wat kan ik beter doen op een jaar oude lak?
-Deurgrepen met Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
-Afnemen met de monello peluche verde

Waxen:
-Gyeon - Q²M Prep - 500ml en afnemen met de peluche verde
-Ik heb via het forum een 250ml pot DJ Rainforest rub aangekocht en ook enkele dj panel potjes
-Aanbrengen met Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml en Monello - Doppio Rosso Foam Grip Applicator
-Laten curen
-Afnemen met de monello peluche verde

Heb ik iets over het hoofd gezien of kan ik iets beter anders doen? Alvast bedankt
 
Op 1 jaar oude lak zou ik uitgebreid testspotten met finale en evt mezzo ivm met het overspuiten . Aan de hand daarvan kun je ervaren wat voor jouw lak werkt. Wellicht mezzo op wit en finale op zwart grover polijsten kan altijd nog...
 
Na het kleien afspoelen en dan pas drogen. Ik doe zelf altijd na elk paneel even spoelen, want BS geeft wel een beetje snel vlekken. Sowieso is alleen afnemen niet voldoende. Na het wassen kan je ook de auto behandelen met Non-ferro. Scheelt krasjes maken tijdens het kleien.

Succes, neem de tijd en wees kritisch op jezelf en het resultaat, zo leer je het snelst.
 
@Ric325i
Dan zal ik op zwart beginnen, maar als dat onvoldoende is ga ik dus eerst finale op wit proberen en dan pas mezzo op wit? En daarna terug afbouwen met finale op zwart.

@Tonie
Ik ben graag met de auto bezig dus ik steek daar graag wat tijd in. Ik reserveer dan eventueel ook een hele weekend voor het exterieur alleen, zodat ik stap per stap rustig kan werken.
Ik zal je advies volgen en meteen afspoelen na het kleien van een paneel, lijkt me ook logischer werken.