• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste 1 staps compound & finish

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedenavond allemaal,

Ik ben in het bezit van een zwart metallic Renault Megan 3 coupé. Heb al wat video's bekeken, maar ik zoek een compound product dat een mooie finish kan geven (1 staps dus).

Dit wil ik handmatig gaan doen. Wat zijn jullie ervaringen met compound producten en welke geeft in jullie ogen de beste finish (en is makkelijk te verwerken)?
Zelf heb ik ervaring met Meguiar's Ultimate Compound en Menzerna 400.

Het hoeft niet perfect, maar de auto heeft in de afgelopen 13 jaar geen polijstbeurt gezien. Tijd om dit dus aan te pakken :)

P.S.: Ik heb al mijn detail spullen verkocht, dus ik begin weer bij 0 :)
 
Welkom terug ;)
Iedereen heeft zo z'n voorkeuren. Maar met die Meguiar's Ultimate compound op een zwarte auto kan ik zeker aanraden. Daarna even een finish rondje met Sonax Xtreme BrillantShine Detailer.
 
Laatst bewerkt:
Als je bij 0 begint misschien is dan de juiste keuze het setje van Monello Veloce, Mezzo en Finale.
Denk dat in jou geval enkel de keuze op Mezzo al veel doet.

Zelf heb ik de Menzerna producten in bezit (Monello wordt trouwens ook gevuld bij door Menzerna (echter met een iets wat afwijkt formule heb ik begrepen) en zou je de 3in1 kunnen aanraden, echter die geeft niet zoveel bescherming. Ik kies liever dan zelf voor 1 stap polijsten en daarna beschermen met een wax.
 
Er zijn genoeg goede one step producten. Maar, het is een beetje de vraag hoe het handmatig werkt. Het lijkt mij erg vermoeiend om een hele auto handmatig te polijsten. Daarnaast heb je handmatig waarschijnlijk ook te weinig drukverdeling, en heb je waarschijnlijk meer druk maar minder beweging. Dit kan dus van invloed zijn op het resultaat.

Is het geen idee om een goedkopere dap te kopen (zoals die van monello), of anders een machine te lenen van iemand?
 
@dennisdennis-12

Als het kon had ik gelijk een DAP gehaald, maar omdat ik op 3 hoog woon gaat dat lastig.

Enige mogelijkheid is handmatig of een polijstmachine op accu. Deze zijn of erg duur voor een redelijke machine en anders heb je volgens mij alleen bagger (onder de 150 euro)
 
Heb je geen trap dan in je flat/appartementengebouw ;)

Heb ooit twee hoog gewoond en buiten de auto gepolijst. Daar zijn verlengsnoeren voor uitgevonden. Even melden bij de onderburen dat er een snoer voor het raam kan hangen en gaan met die banaan.
 
Op het moment staan er steigers om heel de flat geen ivm verbouwing. Dit blijft staan tot november :(

Wil dus ook niet voor me flat gaan polijsten ivm zaagsel en zand
 
De Meguiars Ultimate Compound en Polish zijn voor handmatige klussen erg goed. Mooi resultaat, al zou dat best door de vullers kunnen komen. Lees en zie nu ook veel positieve berichten over de Rupes Uno, maar ben bang dat dit eerder op gaat voor machine polijsten...

Greetz Emiel