Even wassen met RestartWash van Gyeon bracht nieuw leven in mijn Syncro EVO. Maar nu met strooizout op de weg zit hij direct weer dicht. Een ijzerverwijderaar heeft hem ook al eens opgefrist al doe ik dat meestal even in het voorjaar.mwah, ik gebruik over het algemeen touchless 2% om de week en mijn mohs evo is momenteel een beetje zwakjes in de beads na een half jaar. Máár ik denk eerder dat de coating verstopt is dan wat anders.
Puur is deze 12.6 maar je verdunt het in de fles en ook nog eens met de hogedrukreiniger.Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd op het forum. Ik gebruik nu al jaren Auto-Foam en deze is ook pH 12.6 en mijn ervaring is dat het misschien wel iets doet met de coating maar niet heel veel. En ik heb liever dat mijn coating wat sneller achteruit gaat maar dan wel een pre-wash heb die zijn ding goed doet.
Toevallig Touch-less en ik foamer 2 gescoord met BF, Surfex-HD had ik al, auto is echt smerig, dus we zullen zienIk hoop het...Ik heb gisteren net als jullie in de nieuwe video mijn witte auto in de washbox afgespoten. Eerst ook met de Ik Foamer 2+ en handcompressor. Die regel ik zodat ik niet hoef te pompen en dat de druk constant blijft.
Als foam uiteraard een Bilt-Hamber. Ik heb zowel Auto foam als Touch-Less, maar nu gekozen voor 5% Auto foam met 3% Surfex-HD als extra boost. 10 min gewacht en afgespoten met warme zeep en nadien spoelen met spatvrij drogen. Het resultaat was zeer goed....Enorm veel vuil afgekomen en ik kan weer verder. Uiteraard kan je geen perfect resultaat verwachten als met een contact wash, maar het is een zeer goed alternatief voor in de wintermaanden het grootste vuil van je auto te krijgen. En het helpt zeer veel als je auto een goede bescherming heeft. De Fusso Coat blijft het hier na 3,5 maanden nog fantastisch doen.
Ik kan het iedereen aanraden. Kopen die Bilt-Hamber handel
Je hoeft het nog niet eens in een emmer te schuimen en te meten. We gebruiken een panel impact ratio voor touchless tussen 2 en 4 procent afhankelijk van je voorkeur. Het uiteindelijke mengsel dat je dus op je auto spuit is dan ook 2 tot 4 procent.Puur is deze 12.6 maar je verdunt het in de fles en ook nog eens met de hogedrukreiniger.
Je weet de echte pH waarde als je schuimt in een emmer, het schuim laat zakken en dan de pH meter er in hangen. Afhankelijk van de verdunning en je waterdruk krijg je sowieso een stuk lagere pH waarde.
Daarnaast is er meer dan alleen een pH waarde, coatings moeten normaal gesproken tegen deze foams kunnen.
Laat weten hoe het verlopen is. Als het kan om de optie zeep+warm water te kiezen helpt dat wel enorm na het foamen. Wacht wel een kleine 10min om met zeep en warm water de foam er af te spuiten. Nadien spatvrij drogen.
Ah dat zal het wel zijn, restart wash nog een keer proberen, maar heb nog van de concurrent een liter die eerst op moetEven wassen met RestartWash van Gyeon bracht nieuw leven in mijn Syncro EVO. Maar nu met strooizout op de weg zit hij direct weer dicht. Een ijzerverwijderaar heeft hem ook al eens opgefrist al doe ik dat meestal even in het voorjaar.