• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt-Hamber Trace-Less snel in de webshop?

mwah, ik gebruik over het algemeen touchless 2% om de week en mijn mohs evo is momenteel een beetje zwakjes in de beads na een half jaar. Máár ik denk eerder dat de coating verstopt is dan wat anders.
 
Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd op het forum. Ik gebruik nu al jaren Auto-Foam en deze is ook pH 12.6 en mijn ervaring is dat het misschien wel iets doet met de coating maar niet heel veel. En ik heb liever dat mijn coating wat sneller achteruit gaat maar dan wel een pre-wash heb die zijn ding goed doet.
 
Ik ben van dezelfde mening. De reinigingskracht moet ergens vandaan komen en dat is nu net waar BH zeer sterk in is. Mijn auto heeft nog steeds dezelfde prachtige beading als in het begin met de Fusso Coat na 3,5 maanden. En als je dan eens een contact wash doet, gewoon de LSP eens boosten met Bathe+ of Nanolex Washcoat. Ik denk dat er wat anders nodig is dan Autofoam en Touch-Less om Fusso Coat of een coating van je lak te krijgen hoor. Daar maak ik me echt niet druk om.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Mark96
mwah, ik gebruik over het algemeen touchless 2% om de week en mijn mohs evo is momenteel een beetje zwakjes in de beads na een half jaar. Máár ik denk eerder dat de coating verstopt is dan wat anders.
Even wassen met RestartWash van Gyeon bracht nieuw leven in mijn Syncro EVO. Maar nu met strooizout op de weg zit hij direct weer dicht. Een ijzerverwijderaar heeft hem ook al eens opgefrist al doe ik dat meestal even in het voorjaar.
 
Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd op het forum. Ik gebruik nu al jaren Auto-Foam en deze is ook pH 12.6 en mijn ervaring is dat het misschien wel iets doet met de coating maar niet heel veel. En ik heb liever dat mijn coating wat sneller achteruit gaat maar dan wel een pre-wash heb die zijn ding goed doet.
Puur is deze 12.6 maar je verdunt het in de fles en ook nog eens met de hogedrukreiniger.
Je weet de echte pH waarde als je schuimt in een emmer, het schuim laat zakken en dan de pH meter er in hangen. Afhankelijk van de verdunning en je waterdruk krijg je sowieso een stuk lagere pH waarde.
Daarnaast is er meer dan alleen een pH waarde, coatings moeten normaal gesproken tegen deze foams kunnen.
 
Ik hoop het...Ik heb gisteren net als jullie in de nieuwe video mijn witte auto in de washbox afgespoten. Eerst ook met de Ik Foamer 2+ en handcompressor. Die regel ik zodat ik niet hoef te pompen en dat de druk constant blijft.
Als foam uiteraard een Bilt-Hamber. Ik heb zowel Auto foam als Touch-Less, maar nu gekozen voor 5% Auto foam met 3% Surfex-HD als extra boost. 10 min gewacht en afgespoten met warme zeep en nadien spoelen met spatvrij drogen. Het resultaat was zeer goed....Enorm veel vuil afgekomen en ik kan weer verder. Uiteraard kan je geen perfect resultaat verwachten als met een contact wash, maar het is een zeer goed alternatief voor in de wintermaanden het grootste vuil van je auto te krijgen. En het helpt zeer veel als je auto een goede bescherming heeft. De Fusso Coat blijft het hier na 3,5 maanden nog fantastisch doen.

Ik kan het iedereen aanraden. Kopen die Bilt-Hamber handel :D
Toevallig Touch-less en ik foamer 2 gescoord met BF, Surfex-HD had ik al, auto is echt smerig, dus we zullen zien :p
 
Puur is deze 12.6 maar je verdunt het in de fles en ook nog eens met de hogedrukreiniger.
Je weet de echte pH waarde als je schuimt in een emmer, het schuim laat zakken en dan de pH meter er in hangen. Afhankelijk van de verdunning en je waterdruk krijg je sowieso een stuk lagere pH waarde.
Daarnaast is er meer dan alleen een pH waarde, coatings moeten normaal gesproken tegen deze foams kunnen.
Je hoeft het nog niet eens in een emmer te schuimen en te meten. We gebruiken een panel impact ratio voor touchless tussen 2 en 4 procent afhankelijk van je voorkeur. Het uiteindelijke mengsel dat je dus op je auto spuit is dan ook 2 tot 4 procent.
De PH schaal is logaritmisch dus kun je berekenen wat de PH is en dan kom je op ongeveer 11.2 uit bij 2%. Bij 4% kom je op een PH van ongeveer 11.5.

Nog steeds sterk alkalisch, maar maar een tiende van het pure product.

Met dank aan een kennis die scheikundige, die wel een beetje verbaasd over de hoge ph waarde van het pure product. Wat voor invloed dat op wax en coatings heeft kon hij me niet vertellen zonder dieper in het product te duiken.
 
Er zijn nog producten die 12,5ph hebben zoals Koch Chemie Greenstar en MZR. Dus is toch niet zo raar.

Ik heb veel met NaOH en azijnzuur moeten werken. In die 20 jaar duizenden keer ph moeten meten en corrigeren om hem van 11 naar 5,5 te krijgen. En voor de lol ooit eens Coca-Cola gemeten...Ph 2,4. o_O
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Bij mijn auto's die binnen staan en zelden een washandschoen zien maar wel af en toe touchless/auto foam blijft een product als Bathe+ meer dan een jaar zichtbaar.

Ik maak me daarom nooit zo druk om die pH-waardes. Volgens mij slijt je LSP met één keer met een washandschoen over de lak wrijven meer dan door de voorwas :)En dan vooral als er nog wat vuil op de lak zit. Dus wat je eventueel wint met een pH-neutrale voorreiniger verlies je in mijn ogen weer ruimschoots door én de mechanische wrijving én doordat de lak minder schoon is tijdens de contactwas bij gebruik van een pH-neutrale i.p.v.een alkalische voorreiniger.
 
Zo denk ik er ook over. Ik kijk veel meer naar mechanische slijtage bij mijn auto. Met de lesauto rij ik 80k per jaar. Ik ga er al vanuit dat producten voor trims en coatings veel sneller wegslijten door het constante bombardement van stof en zand. De auto staat ook buiten en UV speelt ook een grote rol.
Ik lees ook bij de meeste fabrikanten van coatings dat ze adviseren producten met een PH tussen 2 en 12 te gebruiken.
Wax zal er ook meer last van hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Fusso Coat blijkt er tot hiertoe nog geen last van te hebben. En als de beading minder zal worden vraag ik me dan af of het wel door de Touch-Less of Autofoam zal komen.

Ik gebruik ook wel graag de Kenotek Snow Foam met heerlijke appeltjesgeur, maar niet in de winter op een auto die zo vuil is. Dan blijven de Bilt-Hambers toch echt wel noodzaak voor die vervuiling er zoveel mogelijk af te krijgen. Een ph neutrale foam kan denk ik onmogelijk die reinigingskracht hebben.
 
Synthetische waxen kunnen weer beter tegen alkalische reinigers dan natuurlijke waxen. Ik weet niet wat Fusso coat is. Maar als het synthetisch of hybride is, is die alweer beter bestand.
 
De ''pH-waarde-discussie'' is inderdaad al vaker voorbij gekomen. Ik kan mij herinneren dat het inderdaad niet altijd/alleen om deze waardes gaat, maar ook om de detergenten in de producten.

TouchLess/AutoFoam gebruiken volgens handleiding is mij nog nooit negatief uitgevallen. Tot op heden heb ik alleen fratsen gehad met de AutoGlym - TFR welke een coating sloopte. (Overigens deed deze TrafficFilmRemover alles behalve trafficfilm 'removen')
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: AndyVR en Drifter
Laat weten hoe het verlopen is. Als het kan om de optie zeep+warm water te kiezen helpt dat wel enorm na het foamen. Wacht wel een kleine 10min om met zeep en warm water de foam er af te spuiten. Nadien spatvrij drogen.

Ik had helaas niet veel tijd maar vandaag een snelle “wasje” gedaan.
Ik foamer met 5% BH touchless plus een schuitje Surfex HD.
iets van 10 minuten gewacht en afgespoten met een hogedrukreiniger.
auto was smerig, het is echt opgeknapt, duidelijk te zien, super blij voor 15 minuten werk maar….
Het is lang niet zo schoon zoals ik gewend ben en misschien had ik iets betere resultaat verwacht, maar eerlijk is eerlijk, auto was echt super smerig.
 
Even wassen met RestartWash van Gyeon bracht nieuw leven in mijn Syncro EVO. Maar nu met strooizout op de weg zit hij direct weer dicht. Een ijzerverwijderaar heeft hem ook al eens opgefrist al doe ik dat meestal even in het voorjaar.
Ah dat zal het wel zijn, restart wash nog een keer proberen, maar heb nog van de concurrent een liter die eerst op moet :joy:
 
  • Leuk
Reactions: tamer