• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole zuigt in pad.. Wat doe ik fout?!?!

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
45
Omgeving Rotterdam
Onlangs heerlijk gedapt, beetje SSR hier, beetje black hole daar.. Kan er echt van genieten! Maar bij het schoonmaken van alle gebruikte materialen bleek dat zeker 2/3 van de gebruikte black hole nog in de pad te zitten. Daar werd ik niet echt vrolijk van. Ik gebruik een licht groene pad van LC.

Waar kan het aan liggen?

(ik weet dat licht groen niet hoort bij black hole, maar zwarte pad lag in de was)

Robert
 
Ik denk toch dat het aan het type pad ligt, wat je zelf al aangeeft.
Een zwarte is toch iets dichter van structuur, waardoor er minder wordt opgezogen.
 
Ik doe zo`n 2-3 bolletjes op een pad. Deze hebben een diameter van max. 1 centimeter. Zeker de eerste paar keer komt er heel weinig op de lak. Later, als de pad is verzadigd, gaat het beter. Uiteraard breng ik geen hele dikke laag op. Een waas is in mijn ogen voldoende, net als de werkwijze voor natty`s.

volgende keer de zwarte pad. Zou het zoveel uitmaken?

Robert
 
Ik heb hetzelfde probleem met de zwarte pad..
Ik gebruik echt niet te veel product, spray even de pad vochtig met wat spray and wipe en als ik de pad van de DAP af trek zit de black hole toch op de velcro van de pad en de dap...

Moet ik dan toch NOG minder gebruiken? Heb het probleem niet met alle andere middelen die ik gebruik...
 
Is het ene lichtgroene CCS ( dus met die gaatjes ) ?
Zo ja, dan is het een grote kans dat ( daarvoor zijn ze immers bedacht ) het product zich via die weg zich gaat opslaan in de pad
 
Misschien een oplossing ....

Breng dunne producten aan met een applicatorpadje en ga dan pas met de DAP aan de slag
Zolang je de pad niet op zijn kop hebt, gaat het alleen om de zuigende werking.
Die kan je deels verminderen door de pad vooraf vochtig te maken.
Leg je de DAP op zijn kop zal een dun product ook in de pad zakken.

Hans (Hollander en ex-zeeuw)