• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black WoW. Trims volledig wit uitgeslagen! Foto's

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.993
193
47
Den Haag
Een tijdje geleden heb ik de auto van een collega gedaan. De trims behandeld met Black WoW.

Vanmiddag wees mn collega me erop dat het stuk bij de voorruit volledig wit was uitgeslagen!

Wat is er aan de hand? Iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn?
Het rare is dat het alleen gebeurd bij de voorruit, de rest van de trims is gewoon normaal zwart gebleven.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bovenstaande heb ik nog niet eerder meegemaakt. 8o
 
Dat is wel heel raar, heb zelf ook de black wow maar dit heb ik ook nog niet eerder gezien:weetniet
Hoe heeft je collega de wagen gewassen, misschien met iets sterk ontvettend en in de zon ofzo?
 
Het eerste wat ook in mij opkomt is dat je collega misschien verkeerd heeft gewassen ofzo :|

Wel heel erg vreemd dat het alleen op die plek is en niet bij de rest... je hebt alle kunststof op dezelfde manier behandeld neem ik aan, dus ontvet en toen met Black Wow behandeld
 
white WOW!! ziet er niet goed uit!

eerst met apc gereinigd?mischien apc niet goed gedroogd/verwijderd?

probeer het nog eens overnieuw gewoon
 
Ik heb de wagen destijds (1 Mei) volledig gewassen, de trims met APC ingespoten en ingewerkt met een zachte borstel.
Voorts gewassen zoals het hoort.

Mijn collega is niet een type die de wagen zelf wast, noch door de wasstraat heen jaagt. :-b
De wagen is sinds die 1 Mei niet meer gewassen.
 
Misschien iets in zijn ruitenwisservloeistof wat er mee reageert? Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar dat zou verklaren waarom het alleen daar is.
 
Zo te zien zitten de ruitensproeiers onder de kap weggewerkt (de wissers staan horizontaal in ruststand). Ik vind het wel typisch dat het alleen hier is en over het hele paneel.
 
Het lijkt er op dat dit deel anders van samenstelling is dan de rest van de trims.
Misschien een keer schade gehad waarbij dit is vervangen door een niet origineel stukje kunststof? Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken.
 
Lijkt wel een agressieve reactie op de APC behandeling. Heb wel eens een dashboard gezien wat de eigenaar van de auto schoongemaakt had met glassex. Het oppervlak van het dashboard was weliswaar minder ernstig, maar ook wit uitgeslagen. Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar het lijkt er wel op. Afspoelen en nogmaals proberen net zolang tot de trim zich helemaal volgezogen heeft met product.
 
Hoi;

Als ik het goed zie, is dit een Seat Leon. Zelfde stuk kuntstof als van mijn eigen auto. Deze witte kleur heb ik ook wel eens gezien op dat stuk.

In alle gevallen was dat bij mij WAX. Mogelijk heb je een middel gebruikt met WAX als bestanddeel. Wat je heel duidelijk kunt zien in elk geval, is dat het in de "diepere" delen van het kunststof ligt.

Het getoonde stuk kunststof is niet egaal van structuur. Het is "korrelig".
Er ligt duidelijk een vettige afscheiding IN deze structuur.

Wat zou kunnen, is dat Black Wow een waxachtige oplossing bevat.
Na verloop van tijd verdwijnt de zwarte kleurstof en blijft de waxachtige stof over. Deze blijft in de diepere delen liggen. Zeker onder invloed van zonlicht kunnen er dit soort vreemde dingen optreden.

Advies: Opnieuw ontvetten. Goed droogpoetsen. Daarna
"Back to Black" gebruiken. Of, beter nog misschien, NIETS.
 
Leonneke,

Betreft inderdaad een Seat Leon.

Uiteraard heb ik géén wax gebruikt op de kunststofdelen, de wagen is wel behandeld met wax, maar niet op de trims....

De Black WoW is een dressing wat óp de trims blijft liggen, maar volgens de CC webshop in het kunststof zou moeten trekken.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld PB Trim Restorer die ín het kunststof trekt en een voedende eigenschap heeft.

De BW is ook op siliconenbasis. Misschien dat inderdaad bepaalde ingredienten 'verdampt' zijn en dus een wittige laag achterlaten.

Van de week maar eens contact opnemen met de producent van BW
 
De bedenker van black-wow is octaneguy (Richard) van de site www.showcardetailing.com
Je zou hem eens om raad kunnen vragen.
 
Mijn pa's Grande Punto heeft ook zo'n soort rand en die heeft er ook al wel eens zo uitgezien. Ook als enige van al het zwarte plastic. :s

Poorboy's Trim Restorer lijkt ook averechts te werken, Meguiars Trim Detailer kleurt het wel mooi zwart en lijkt in tegenstelling tot op andere oppervlaktes goed lang te houden. Snappen jullie het nog?

Nouja. Zo raakt mijn flesje Trim Detailer wel een keer op. :D Bij alle andere oppervlaktes ben ik overgegaan op de trim restorer.
 
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad alleen dan met Wolfgangs Plastik Surface Sealant.
Wat ik wel vreemd vin is dat ik het vanaf het begin al had.
en dus niet zoals bij jouw na een x-aantal weken.

Ik gebruik nu net als xanderh de meguiars trim detailer.
Hier heb ik zelf geen problemen mee, het mag van mij wel iets langer blijven zitte dat is het enige. (ruim 2 weke dan begint het lelijk te worde :| )
 
nicknameless zei:
Leonneke, Betreft inderdaad een Seat Leon.
Misschien dat inderdaad bepaalde ingredienten 'verdampt' zijn en dus een wittige laag achterlaten.

Hoi Nicknameless:

Dit deel van de Seat Leon is een kunststof die duidelijk anders is dan bijvoorbeeld bumpers. Het is gladder en harder van aard. Trim Restorer werkt in elk geval averechts op dit deel. Je ziet dan vegen en strepen, juist omdat het niet wil intrekken.

Mijn oplossing is inmiddels de volgende:

1) Goed reinigen en vetvrij maken ( dat lukt jou zeker )
2) Een goede WAX aanbrengen die geschikt is voor kunststof.

Natty's werkt bijvoorbeeld absoluut niet. SuperNatural daarentegen werkt prima. Ik zet er zelf Finish Kare op, ook prima. De wax slechts 1 - 2 minuten laten curen. Met beide zijden van een poetsdoek uitwrijven.
( gladde en harige kant ).....

Dus een goede wax er op zetten die NIET wit uitslaat. Dodo is in elk geval zeer geschikt. Hierna is dit deel kunststof veel gemakkelijker schoon te houden.
 
Leonneke zei:
Hoi Nicknameless:

Dit deel van de Seat Leon is een kunststof die duidelijk anders is dan bijvoorbeeld bumpers. Het is gladder en harder van aard. Trim Restorer werkt in elk geval averechts op dit deel. Je ziet dan vegen en strepen, juist omdat het niet wil intrekken.


Slik :confused:

Heb vanmiddag het deel ontvet met PB APC 4:1 oplossing. De oude wit uitgeslagen deel zag er weer netjes zwart uit.
Daarna behandeld met PB Trim Restorer.

Ben dus benieuwd of deze ook wit uit gaat slaan ... :(