• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Misschien een stomme suggestie en ik heb geen DSG bak ooit gehad maar is 1,7L toch wel met wat speling tot max?
Ik weet nog dat mijn S2 (porsche944) duidelijk iets onder het max bijgevuld moest worden als dat klusje in de planning zat anders werd de bak te heet bij echt max en ook bij te weinig!
Heeft allemaal met wrijving intern te maken en ruimte van olie.
Maar ik denk dat jij op de hoogte bent van elk gegeven met Passat's e.d :) (kwam gewoon toch even in me op)

Goed dat je dat even hebt gedaan, kan nooit kwaad!
 
Wat ik vooraf wist is dat er een groot verschil is tussen de DSG-6 en de DSG-7 bak. Ook het verversen van de olie is bij de 6 volgens een totaal ander protocol dan de 7. (gaat me even te ver omdat hier uit te leggen; dat is meer voor het VWpassat.nl forum)
In de instructie staat bijna letterlijk: "niet meer maar ook niet minder dan 1,7 liter"
Dat is dan ook wat er precies is ingegaan, en ik vertrouw erop dat we daar geen kleine beetjes mee hoeven sjoemelen om achtergebleven restjes te compenseren.
Daarbij had de originele olie ook mogen blijven zitten (verversen van de DSG-7 staat nergens voorgeschreven) en dan had ik het tot misschien wel 150.000 km gedaan met dat kleine beetje wat er af fabriek in zat.
Om eerlijk te zijn: ik voel nog geen procentje verschil met het schakelen, nodig was het dus niet. Ik wilde het gewoon.
 
Klopt, bij mijn toenmalige Seat zeiden ze in de garage "dat hoeft helemaal niet meer" ...
Kwaad kan het zeker niet en altijd goed hoor!
 
Na de Saharazand/regenbui van gisteren was het vanmorgen noodzaak om de Passat CC eerst af te spuiten voordat er foto's gemaakt konden worden.
Vriend Adrie is bereid gevonden om zijn fotokunsten te etaleren. Voor de liefhebbers: ik heb een Tamron lens gezien en de camera is een Pentax K-5.
bosauto-3.jpg


Dasauto-2.jpg


bakauto-1.jpg


boerauto-2.jpg


boerauto-1.jpg
 
Mooi hoor, vooral de 1 na laatste.:)^

Man man, jij moet echt iedere dag wakker worden met een glimlach van oor tot oor... Wat een wagen!
 
De fotograaf stuurde me weer een update met wat foto's.

Eerst een creatief zwaar overbewerkte prent:
boerauto-3.jpg


en verder nog twee hele nette:
bosauto-8.jpg


bosauto-5.jpg


Deze laatste zou ik wel wat groter afgedrukt willen hebben, misschien op canvas.
 
Ziet er goed uit! De laatste foto geeft wel wat een vertekenend beeld van de vorm van de auto..
 
Wat een leuke kleur. Het is in de richting van paars? Teminste een wat minder voorkomend kleurtje.
Mooie plaatjes geschoten ook.
 
De kleur is Mocca Brown Anthracite. De paarse gloed die je ziet is het gevolg van de HDR fotografie in combinatie met wat enthousiast gedraai van de fotograaf aan de knoppen van de fotobewerkingssoftware.
De vertekening van de vorm van de auto is te wijten aan het gebruikte objectief.
 
Ik vind vooral de schuur zo mooi geworden, je verwacht ieder moment Jack Nicholson met een bijl achter die schuur vandaan.
 
vindt het normaal zonde, maar deze is wel echt sinister / duister wat betreft sfeer... me like!
 
Als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik de foto totaal mislukt vind.

Wat mij verschrikkelijk stoort is dat er achter het rechter achterwiel een blaadje in het gras ligt wat de totale compositie volledig verstoort. Om nog maar te zwijgen van het opstaande takje bij de rechter achterdeur.
Neen. Ik vind er werkelijk niets aan.

(En nu even een doekje halen voor het kwijlen...)