• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Ik denk dat die tip bedoeld was in reacties op mijn comment dat er nog meer dingen dan alleen een blower op mijn verlanglijstje staan ;)
 
Google eens op ''waterblazer" Wij hebben een Japanse Akita-inu (hond) en gebruiken deze waterblazer om hem te drogen als hij heeft gezwommen of iets. Apparaten blazen als een malle en ook nog eens, al dan niet, met warme lucht. Ik blaas met dat ding auto's droog in no-time. Ze zijn te koop vanaf 80 euro.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik doe mijn auto regelmatig droogblazen met de bladblazer.. Wij hebben hier een kleine op stroom die met gemak mijn auto geheel en makkelijk droog maakt.
Tuurlijk, ik gebruik de droog er uiteraard ook nog wel bij maar dat doet denk ik idereen wel.

Gaat mij puur om de naden en kieren.
 
Ik heb een test gedaan:

Met 4pk ging het drogen inderdaad niet lekker. Toen ik 8 paarden gebruikte ging het wat beter, maar wel lastig om alle 8 tegelijkertijd te laten blazen.

Ik kan het niemand aanraden.



PAW900: Geen idee hoe die reactie hier terecht is gekomen...
 
Wauw, bedankt voor alle reacties!

Jeroen Merlijn Welke heb jij precies? Ik zie een enorme verscheidenheid aan apparaten, dus ik heb geen idee welke wel of niet goed werkt voor de auto.
 
dit word interessant.

Word altijd moe van dat water wat uit steeds maar uit de spiegels blijft komen als je de deur dicht doet.

Wilde een compressor gaan kopen, om daarmee de auto droog te blazen.
Maar een waterblazer is ook een goede optie, misschien nog wel beter
 
Jeroen Merlijn;n425383 zei:
Wij hebben een Japanse Akita-inu (hond) en gebruiken deze waterblazer om hem te drogen als hij heeft gezwommen

Wauw, ik had deze zin helemaal verkeerd geïnterpreteerd! Ik dacht dat jij één-of-ander Japans apparaat had en de vertaling daarvan dus ''HOND'' betekende. En dat je daarmee je auto droogt wanneer hij had gezwommen...

Ik gaat meteen effe Googlen naar een WATERBLAZER !


Greetz
 
Leuk om even de reacties te lezen mbt de bladblazers, ik zei de gek gebruik er graag 1. Ik neem soms de blazer van het werk mee. Ik zei de gek weer vraag me dan ook af waarom het bij sommige mensen slecht lukt om de wagen droog te krijgen. De Sthil blazer die ik gebruik levert z'n 1490 m3/h. Ik ben daarom benieuwd wat de andere blazers als capaciteit hebben dat het anderen niet goed lukt en het hier prima gaat?!
 
Blijkt dat er op die sites voor huisdierenblazers ook de Master Blaster ertussen staat :ja

Tjeerd Wat voor bladblazer is dat? Een elektrische of op benzine? Eén probleem dat ik kan bedenken met een 'normale' bladblazer is dat het ding te groot en te lomp is om precies te werk te gaan. Dat er bijvoorbeeld per ongeluk een enorme berg zand naar binnen komt als ik de deursponning droogblaas. Of dat ik zand met 200 km/u over de lak aan het blazen ben. Dat hoeft voor mij niet. Een ander probleem met benzineblazers waar ik van gehoord heb is dat de uitlaatgassen ook 'uitgeblazen' worden. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
 
inderdaad veel waterblazers worden aangeboden bij huisdieren sites.

Maar denk niet dat ik de master Blaster ga kopen. Zal best heel goed zijn, maar beetje over de top.
 
Dat denk ik ook. Ik denk dat ik ga voor iets tussen de 150-200 euro. Dan kan ik in ieder geval de lastige plekjes goed droog maken en pak ik voor de rest gewoon de doeken.
 
Zo'n blower buiten gebruiken: betekent dat niet juist dat je alle zand op straat op je auto blaast?
 
Bikkel Ik denk met verwarming. Handig voor op koude dagen.

Cordoba Ja, dat is mogelijk lijkt me. Maar als je van boven naar beneden blaast dan is dat niet zo'n probleem denk (hoop:D) ik.
 
Auto op de juiste manier afspoelen (scheelt al HEEL veel droogwerk...), daarna de plaatdelen met de Master Blaster, dan pas de spiegels/naadjes/kiertjes/lampen/velgen.
Werkt best prima, afgelopen weekend nog in de volle zon op een zwarte Jaguar gedaan.....
(niet mijn auto, niet mijn Master Blaster, maar wel ervaring dus :) )
 
Jansen een benzine blazer,.

Om op de vraag van het opwaaiend zand terug te komen,. Geen last van in de schone ruimte. Buiten opstaat zou ik het ook niet zo snel doen!

En Indd goed afspoelen na het wassen scheeld een hoop werk!
 
@ het bladblazer idee, bedenk je ook dat de grootte van de uitblaasopening ook voor een heel groot deel de effectiviteit van de luchtstroom beïnvloedt.
Kijkend naar de grootte van een bladblazermond in relatie tot een Master Blaster pijpje, trek zelf je conclusie maar.... :ja
 
ivo's Heb je ook wel eens gewerkt met een minder krachtige blazer? En zo ja, hoe verhield die zich tot de Master Blaster?

Daarnaast werk ik eigenlijk altijd buiten, dus voor mij is opspattend zand nog wel een issue.

Tjeerd Ben je niet bang voor uitlaatgassen/roetdeeltjes op je auto? Of komen die bij de bladblazer die jij gebruikt niet uit de blaasopening?