• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Hoi,
Ik heb deze blazer https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1_3HP_SK_1_220v_101760 en ben er super tevreden mee !!
 
Heb ik ook, super handig voor naden, kieren, spiegels, grill en noem maar op.
geen vervelend lekwater meer als je net alles hebt afgedroogd en een deur dicht gooit
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet met een verf-fohn kunnen werken om de kiertjes droog te krijgen? Zo'n ding koop je voor 3 tientjes, is in warmte regelbaar van lekker warm tot standje midden van de zon. Blazen ook best nog wel wat lucht. Om een hele auto te drogen is het niks, maar voor dat beetje water wat in kiertjes blijft zitten zou dat volgens mij best eens kunnen werken. Zou alleen niet op standje max 3cm van je lak/kunststofdelen met zo'n ding spelen...
 
Het punt van bv Side kick is dat de lucht warm is maar vooral de kracht waar die mee blaast. Dat is niet te vergelijken met een föhn, een verf föhn word simpelweg veel te heet in welke stand dan ook. Zou dit niet riskeren.
 
Laatst bewerkt:
Een verf föhn zit totaal geen blaaskracht achter. Dat is nou net het nut van een blazer om de auto droog te maken.

Gaat zich niet zozeer om de temperatuur, want ik krijg met een gewoon luchtpistool op de compressor de kieren ook gemakkelijk droog.
 
Hier gewoon met een droogdoek of een luchtpistool op de compressor. Ik denk niet dat zo'n Sidekick qua blaasvermogen in de buurt komt van een fatsoenlijke compressor met luchtpistool. Wat niet wil zeggen dat het geen handig apparaat kan zijn.
 
De Air Force Blaster is voorzien van een 1,3 pk motor met dubbele kogellager en dubbele aandrijving van de ventilator, die een luchtstroomsnelheid van 250km/h levert! De aangezogen lucht is volledig gefilterd voor extra veiligheid en vervolgens licht opgewarmd door de warmte van de motor, zodat het droogproces nog beter verloopt. Dankzij het compacte formaat en beperkte gewicht is het toestel ook heel praktisch in gebruik. De Sidekick is slechts 24cm hoog en weegt nog geen 1,4kg en dat voor 950W!
 
De Air Force Blaster is voorzien van een 1,3 pk motor met dubbele kogellager en dubbele aandrijving van de ventilator, die een luchtstroomsnelheid van 250km/h levert De Sidekick is slechts 24cm hoog en weegt nog geen 1,4kg en dat voor 950W!
Jij kan ze zo op de markt gaan verkopen! Met dit soort verkooptechniek ^__^
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
En nu moet ik zeker de capaciteit van mijn compressor nemen en gaan uitrekenen wat de effectieve capaciteit is na 20 meter slang bij de uitgang van mijn luchtpistool...:zzz:
 
Ben eigenlijk ook wel beniuwd welk debiet een compressor haalt.
Momenteel ook droogdoek en kieren met blaaspistool op compressor.
De Airforce Blaster begint serieus te lonken naar mij...
 
Is dat werkelijk mogelijk met de Sidekick? Sommige mensen melden hier zelfs dat dat niet lukt met de airforce blaster. Ligt dat dan aan hun techniek? Hardheid van het water of het in de zon doen?
 
Ook hier weer een combinatie van factoren...
Wat verwacht je van een blaster?
Hoe goed is de auto beschermd?
Hoe is je 'drogen met water' techniek?
IMHO is drogen van een wagen puur met lucht niet mogelijk. In elk geval niet met een sidekick.
Heb zelf meermaals met een master blaster 8hp mogen werken, en zelfs die heeft er moeite genoeg mee als je t mij vraagt.
Drogen van velgen, naden/kieren/spiegels en bumpers is met de sidekick ideaal, grotere vlakken vind ik niet werken.
Zelfs niet met de Master Blaster 8HP
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Maar grote vlakken zijn toch zo goed als droog met een Master Blaster.
Dan nog even met een doek en quickdetailer over en de auto is klaar toch?
 
Ik wil ook wel een sideblaster voor de velgen en kieren..

ik red me prima met een droogdoek.. Alleen de kieren word ik knettergek van... Vooral de spiegels
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Als je auto goed in de wax/sealant/coating staat en je spoelt hem goed af, dan kan je denk ik wel een auto drogen met de Side Kick. Ik heb het alleen nog niet kunnen testen :D

Daarnaast vind ik hem zeker voor de kieren/naden/velgen echt ideaal.