• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Had de Sidekick wel in de tas mee genomen samen met zijn grote broer voor het geval dat. Echter denk ik dat ik hem maar verkoop. "Ombouwen" is een slang ipv van voor er aan de achter erop te steken. appeltje eitje dus.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Echt een interessante onderwerp had een tijdje terug een mail gestuurd naar Stihl om info te vragen over een bladblazer Stihl BGA 85 of het een goed idee was om een auto mee droog te blazen. Ben blij dat ze een eerlijke antwoord hebben gegeven en gezegd hebben dat het gene goed idee was en omdat zone ding die veel buitenlucht zuigt wat in slechtste geval heel veel zand zou meezuigen, wat niet de bedoeling is natuurlijk. Wat is jullie keuze nu geworden ? Vac N Blo, Metropolitan: Side Kick, Numatic George of Akita- inu.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
@Sugr_81 ik heb voor de sidekick gekozen omwille van de kosten. Wellicht dat ik in de toekomst toch nog een keer de Vac n Blo koop, zelfde merk, zelfde idee alleen de Vac n Blo is veel uitgebreider met hulpstukken en mogelijkheden.
De Sidekick werkt ook perfect, is compact en droogt moeiteloos een hele auto.

De droogtechniek is hetzelfde, ff wennen maar heel simpel.
 
Een Numatic George kan ik ook zeker aanraden, maar die is alleen heel goed in zuigen en niet in blazen. Ik heb de Sidekick gekocht, en die vind ik echt super. Ideaal om alles uit te blazen voordat je met een doek gaat drogen, of voor plekken waar je met een doek niet eens kan komen, zoals kiertjes, velgen, deursponningen, of onder de motorkap. Daarnaast kan je er ook een hele auto mee drogen, zoals ik toevallig gisteren heb getest op onze Saab. Duurt wat langer dan met een doek, maar je hoeft de lak niet meer aan te raken.
 
Helaas heb ik niet de luxe om de auto te wassen op de oprit en ben ik afhankelijk van wasboxen. Daar is geen stroom.
Dus misschien een blower op 20v. Nu dacht ik aan een Worx Air 20V Cordless Blower
Volgens mij is die best goed handelbaar. Plus er zitten wel hulpstukken bij voor de auto droog te blazen. Of zijn er forum leden die er wel op accu hebben?
 
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Vac'n Blo 4 HP.
En heb me een beetje verdiept in YouTube filmpjes en heb het gezien dat het een langwerpig toestel is of is het een voorganger, zijn die beter? en die hebben aan bijde zijde een uitgang dat zowel voor te blazen als te zuigen is.
Maar heb op de site van Carclean gezien dat het maar 1 ne uitgang heeft aan 1 ne kant.
En compacter is dan op het You Tube filmpjes.
Is het dan zo dat het zowel stofzuigen en blazen langs 1 ne kant gebeurt? Zo, ja is het veilig? Of heb ik het mis?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Je bedoelt de Vac N Blo. Heb deze ook sinds kort. Kan je mee blazen en zuigen. Beste investering van detail producten die ik ooit heb gedaan.

De langere versie zijn meestal voor bedrijven. Dan is simpelweg de stofzuigzak groter. Echter doe ik een aantal auto's per week ook stofzuigen en heb toevallig Zaterdag gekeken maar de eerste zak zit nog niet half vol.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81 en Altos
Je bedoelt de Vac N Blo. Heb deze ook sinds kort. Kan je mee blazen en zuigen. Beste investering van detail producten die ik ooit heb gedaan.

De langere versie zijn meestal voor bedrijven. Dan is simpelweg de stofzuigzak groter. Echter doe ik een aantal auto's per week ook stofzuigen en heb toevallig Zaterdag gekeken maar de eerste zak zit nog niet half vol.
İs er dan ook een aparte ingang bv de voorkant zuigen en de achterkant blazen? Want op de foto staat er precies nog een schelp aan de onderkant waarschijnlijk is dat om hem recht te zetten, klopt dat. Ben op het punt om hem te kopen. Jij hebt toch ook de die gekocht van 294, 94 euro?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Ja klopt, de (schotel) kant is blazen. Er zitten standaard 4 pootjes onder.

Ik heb hem ook voor die prijs idd alleen heb ik er alle rest accessoires erbij gekocht zoals de wieltjes en tas. De extendo is een aanrader om tussen stoelen te stof zuigen.

Hier een kleine impressie.

 
Thanks, heb het ook meteen besteld.
c9dfef230a69ce5d041fe12a95922d10.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Toevallig gisteren de Sidekick aangeschaft! Puur voor het gemak ivm de afmeting. Maar wel veel power lees ik overal. Ben benieuwd.
 
Leuk apparaat, erg mooie aankoop!

Ik slinger gewoon de compressor aan en loop alle kieren na met een luchtpistool.
 
Eindelijk ook de Sidekick aangeschaft. Lijkt me erg handig voor mijn nieuwe hobby: mountainbiken!
Momenteel is het nogal lastig om alles goed te wassen en achteraf droog te krijgen met een doek...
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Kees-sw
@StijnV Ik heb mijn Sidekick gisteren ook voor mijn (wielren)fiets gebruikt om diezelfde reden, werkt mooi hoor, remmetjes en alle gevoelige delen weer droog, rest met een doekje...scheelt veel ophoping van rommel iig ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en StijnV