• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Hoe zit jet met een dak of motorkap? Is dat te doen met een sidekick? Of is hij daar te klein voor?
 
@Zluytr Ik heb sinds kort ook de sidekick en voor de grote panelen kan het wel mits zoals eerder aangegeven hij goed in de bescherming staat. Maar ook dan kan het soms niet snel genoeg werken als je in de zon aan het wassen bent(watervlekken). Wat ik persoonlijk nu fijn vind is de auto drogen met droogdoek en dan met de Sidekick de kieren, velgen en dergelijke droogblazen. Daar is hij ideaal voor
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Zluytr
Ik heb 'm nu al een paar maanden, maar ik ben er nog steeds niet over uit wat nou de handigste volgorde is voor mij. Bij het drogen zet ik de auto onder de carport, dus de zon is meestal geen issue. Wat me tot nu toe het beste bevallen is om eerst de buitenkant en alle bijbehorende kieren. grills, deurgrepen, spiegels e.d. te blazen. Daarna doe ik de deursponningen enzo met de blazer en daarna de velgen en banden. Vervolgens droog ik de buitenkant van de auto met een doek en daarna de deursponningen e.d. met een doek en weer als laatste doe ik de velgen.

Op deze manier heeft de droogdoek niet zoveel te doen, omdat de auto al praktisch droog is en heb ik minimaal last van 'druipers'.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
+1 @Jansen
Bij mij ongeveer hetzelfde...vooral wielen droogmaken is heerlijk zo, spiegels en dergelijke natuurlijk ook maar ik vind vooral die natte spetters uit de wielmoer gaten irritant.
Ook vóór het polijsten vind ik het fijn om alle kieren ff droog te blazen.
heerlijk dat er geen opgehoopt streepje water meer onder mijn achterlicht of andere hoekjes gestroomd komt door de trilling op de lak.
Ook de ramen (behandeld met TW Rain Clear) zijn zo contactloos droog, heb het gevoel (geen feit dus) dat de "coating" zo ook langer blijft zitten.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Jullie hebben me overtuigd om ook een blazer te kopen... Alleen welke...

Die van €460 is simpelweg gekkenwerk voor mij... Die 1x in de week een auto schoonmaak.

Maar ik vraag me af of het prijs verschil tussen de sidekick en de airforce blaster van 4pk het prijs verschil waard is.

Ik wil het liefst de hele auto kunnen drogen... Zonder een droog doek te gebruiken...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Je kan zeker wel met de Sidekick de hele auto drogen, maar het duurt wel wat langer dan de combi doek+blazer. Je bent welkom om hem eens te testen, maar ik woon in Utrecht en volgens mij woon je daar niet echt in de buurt.
 
Same here @Zluytr woon in Brabant, mocht het in de buurt zijn, laat maar weten.
Het is een droog techniek die je even moet uitvinden bij je auto, welke hoekjes en kiertjes het beste eerst enzo, daarna is het snel gebeurd vind ik, en bovenal, contactloos!
Prijsverschil is idd veel maar ik zou voor de auto alleen wel de stofzuiger functie erbij willen hebben ooit...voor de fiets ben ik juist weer blij met de sidekick, stekker erin en gaan, mooi compact enzo...keuzes, keuzes...
 
Bedankt voor het aanbod mannen.... Maar ik geloof wel in de prestatie van de side kick... En wil er ook zeker 1 aanschaffen.
Ik ben alleen heel erg benieuwd of the versie van 250 euro dat extra geld waard is.... Maar ik denk dat er weinig mensen ervaring hebben met de 4 pk versie.
 
Jazeker. Verschil vind ik het prijsverschil wel waard. Echter als je realistisch ben is de Sidekick ook gewoon voldoende voor een auto per week. Deed er ook o.a. Mijn hele auto mee droog blazen. Gaat prima hoor. Net als met een doek van boven naar beneden.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik heb ook in twijfel gezeten ga ik voor de sidekick of voor de vac n blow 4pk. Ik heb uiteindelijk toch op de centen laten aankomen kwaliteit van beide is top. Ik dacht van die andere 200 euro kan ik nog andere leuke producten kopen. Maar als je mogelijk nog opzoek bent naar een stofzuiger dan zou ik wel de vac n blow nemen.
 
Ik heb ook de 4hp versie. Geen stofzuiger erbij omdat ik (na lang emailverkeer met de amerikaanse sales afdeling die mij dat advies gaf) een blower wilde hebben met de maximale capaciteit. Blijkbaar is de stand-alone beter dan de combi. Heeft iets met de motor te maken.
Fijn ding. Erg krachtig en voor ramenranden, wielen, plastic randen en vooral de spiegels perfect. Lucht wordt warm en droogt dus ook nog eens. Ook lekker als je een voorkant hebt met veel relief. Er zit een paar meter slang bij zodat je niet het ding moet meezeulen want dat gaat, zeker qua geluid, erg vervelen. Voor motorfietsdetailers is het helemaal geweldig!
Ik gebruik hem overigens ook voor andere dingen: in mijn bedrijfs- en priveruimte blaas ik de bij hoge plafonds en achter de radiatoren al het stof weg:) je hebt echt geen idee hoe krachtig dit ding is!
Ik heb hem vorig jaar gekocht bij de CC zomerdag sale. Veel korting toen en daardoor draaglijk betreft aankoop. Maar dan nog inderdaad een hoop centjes. Na een maand ben je dat echter weer vergeten en denk je:"had ik dat maar eerder gedaan."
Ik kan je de 4k van harte aanraden!
Als je hem werkend wilt zien: in Breda waar ik woon kun je hem wel een keer in actie zien.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Voor alle duidelijkheid: het gaat om deze!

https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_4HP_B3_CD_220v_101758
 
Inmiddels anderhalf jaar verder maar na lang twijfelen (heel lang zie ik net) hen ik recentelijk eindelijk een blower gekocht, en in het kort... dat had ik veel en veel eerder moeten doen!

Nu iets langer, ik heb erg getwijfeld welke ik aan moest schaffen, en na het advies van Dennis ben ik toch voor de 4 pk gegaan. En deze een beetje gepimpt met een ophang beugel en een 9 meter slang.

Omdat mij auto niet voledig in de coating staat meteen een leuke test kunnen doen. Het dak van mijn auto is nog onbeschermd (komt in de volgende 3 dagen verandering in) en hierbij ging het droog blazen nog best moeizaam, maar toen ik daarna aan de voorraam en motorkap begon die beide wel in een coating staan, was ik echt flabbergasted! Echt binnen een paar seconde blies ik alle druppels er vanaf.

En ook bij de staande delen zag je de meerwaarde van een goede lsp. Binnen een paar minuten had ik de auto bijna droog. Dit nog even nagelopen met een doek en de auto stond er perfect bij.

Mochten er meer mensen twijfelen, de 4Pk versie is echt meer dan zat. Er komt echt zo verschrikkelijk veel lucht uit dat ik me echt afvraag hoeveel lucht er wel niet uit de 8pk versie moet komen.

Rn mocht je een gevoelige lak hebben, is voledig droogblazen ook zeker wel mogelijk, maar ik denk wel dat her op een bepaald moment sneller is er een doek bij te pakken.

Echt een geweldige aanwinst en elke euro dubbel en dwars waard. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik hem niet eerder gekocht heb.