• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Ik was al overtuigd door de sidekick maar een slang en iets meer power lijkt me (vooral voor mijn motor) wel een meerwaarde.
Bedankt voor het delen @Zluytr .
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Zéér interessant. Deze staat al eventjes op mijn verlanglijstje maar beetje per beetje kom ik er wel. Alvast leuk te horen dat het een goede aankoop is.
 
Ik heb nog, voor de liefhebber een praktisch nieuwe vac&blo in de aanbieding. Gekocht voor mijn werkplaats maar helaas te weinig in gebruik.
 
Ik heb de 4 PK ook op mijn verlanglijstje gepleurd, vooral na @Zluytr zijn positieve ervaring met het apparaat. Ik twijfelde nog om alsnog de vac'n blo te kopen maar ik heb hier al 3 stofzuigers staan waaronder een extractor dus denk ik dat ik er niet echt nog behoefte aan heb een extra stofzuiger bij te kopen hoewel deze tig accessoires biedt voor amper een meerprijs. Ik zou de blower uiteraard gebruiken voor de wagen maar nog meer voor mijn fietsen. De enige twijfel die er nog rest is : 4 of 8 PK ?
Graag jullie inzicht.
 
Laatst bewerkt:
Het is jammer dat je zo ver weg woont, want dan had je kunnen getuigen wat een lucht uit de 4Pk versie komt.

Ik ben nog steeds verliefd op de machine, en heb nog geen moment zo iets gehad van had ik maar meer power.
 
  • Leuk
Reactions: Dany
Aantal jaar geleden dit topic gestart en naar aanleiding van de reacties heb ik toen een Sidekick gekocht. We zijn weer 3 jaar verder en de Sidekick bevalt nog steeds uitstekend (onmisbaar voor mij), maar ik vind 'm net niet prettig om een hele auto te drogen, dus ik denk eraan om 1 van z'n grote broertjes te kopen.

Nu begrijp ik dat de 4 pk versie genoeg is om een auto te drogen. Nu dacht ik: mocht ik ooit meer met MF-pads gaan werken, zou ik dan de blower kunnen gebruiken om die uit te blazen tijdens het polijsten (ik heb geen compressor)? Zo ja, is de 4pk-versie dan ook sterk genoeg, of zou dat alleen gaan met de 8pk uitvoering?

Ik zag dat er ook enkele opzetstukken beschikbaar zijn, waaronder 1 die de luchtstroom enorm smal maakt, dus dat leek me daarvoor het meest geschikt.
 
Buiten het feit om dat ik geen MF pads zal gebruiken, lijken deze blasters mij daar erg lomp voor.

Bij een compressor heb je een trigger op het pistool, en bij de blaster zit hij op de machine.

Je hebt sowieso 2 handen nodig om hem aan te zetten. (anders gaat de slang alle kanten op)

Nee het zal wel kunnen, maar lijkt mij niet handig.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@Zluytr - Ooh, maar dat gaat toch prima, Mik? Dit is dus de 4pk die aan je muur hangt, toch?

Ben benieuwd of je naast het vernogen van de motor ook de hoeveelheid lucht ergens kan vinden in de specs. :)

Kuub? Doorstroom? Liter per minuut?
 
Yep 4Pk met 10 meter slang.

Specs geen idee... ik ben niet iemand die dozen en boekjes bewaard
 
Heb jij ook dat opzetstuk waardoor je geen ronde maar een vlakke straal krijgt @Zluytr? Dat lijkt me nog makkelijker drogen dan de ronde straal, al ziet dit er ook prima uit.
 
https://www.carclean.com/nl/air-force-blaster-4hp.html
Tuurlijk is ie te koop. Doe zoals ik, wacht geduldig af tot ze bij CC weer één of andere leuke actie doen en dan koop je dat ding voor een fractie van de prijs. Ik geloof dat ik 30% korting gekregen heb bij één of andere actie (sneeuw- of regenhoeveelheid in maand x bepaalde toen de kortingshoeveelheid). Kan je zonder het toestel ? Zeer zeker ! Wil je zonder het toestel ? Absoluut niet :yum !
 
Zichem (België)..., dat is toch al snel 200 km. Ik denk dat je beter tot bij CC rijdt voor een testje.