• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Jansen. Nee die heeft een uitlaat systeem aan de achterkant,. Echter hang ik de afzuiging voor uitlaatgassen er aan,. Geen stank en geen roetdeeltjes! Het ziet er wel maf uit maar werkt als een tiet!!
 
Jansen;n425548 zei:
ivo's Heb je ook wel eens gewerkt met een minder krachtige blazer? En zo ja, hoe verhield die zich tot de Master Blaster?

heb zelf de Vac n blo, leuk voor kiertjes, naadjes, velgen e. d. maar geen hele auto.
Ook de sidekick gehad, zelfde verhaal eigenlijk...
Ik blijf bij een droogdoek en de vac n blo voor de lastige plekjes en velgen :ja
 
Jansen, heb het weekend 2 auto's gewassen. Als eerste de GMC pickup, die staat niet super dik in de wax. Hier werkte de blower redelijk.
de 2e auto de KA, staat heel erg dik in de wax, 2 weken geleden gedaan. Hier werkte de blower super.

Wat ik wel merkte, dat de blower na een paar minuten goed warm word, en dan gaat het beter als in het begin.

Zeker voor naden, spiegels, velgen en de roosters bij de voorbumper werkt het super.
 
Dank voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp dan is een auto die goed in de wax staat volledig te drogen met dat ding? Of zijn doeken dan toch nog handiger?
 
Een auto die goed onderhouden word, lak in de wax en kunststof ook behandeld. Is prima te drogen met een blower. Het duurt wel iets langer als met een goede droogdoek.
Dus ik denk dat een combinatie van droogdoek en blower zeker perfect werkt.

Ik spoel / droog de auto altijd wel al af met kalkvrij water. dat is ook al een voordeel.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Weet er iemand of er een opzetstuk bestaat die breder blaast dan een gewoon pistool voor op de compressor?
Die heb ik gewoon voorhanden, dus zou deze graag gebruiken voor de auto te drogen.
 
Je bedoeld een breed mondstuk zoals bijvoorbeeld een stofzuiger kan hebben. Ik verwacht dat je dan een beste capaciteit moet hebben. Een compressor blaast nou eenmaal zo hard doordat het mondstuk van een pistool maar een paar millimeter breed is. Je kan misschien wel is op zoek gaan naar een blaaspistool met een breed blaaspatroon.

http://www.skyla.be/skyla-safety-silence/silvent-nozzels/nieuw-platte-nozzels-zytel
 
ik gebruik daar een compressor voor met de tornador.
Die compressor staat sowieso aan om mijn MF pads uit te blazen en het interieur te reinigen met de Tornador (met APC)
En die was niet zo duur hoor...

:)
 
Heb me deze aangeschaft voor op de compressor.
conv_2855.gif

Dit weekend eens uittesten.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Heb je toevallig een merk of iets voor mij/ons?
Mag via PM;)


EDIT: Laat maar, product al gevonden :-D
 
Ik heb hem hiervandaan:

http://www.tasnv.be/Cataloog/Gereedschappen.aspx


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Artikelomschrijving
[TD="class: artDetailTxtValue"]luchtblaaspistool


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Artikelnummer
[TD="class: artDetailTxtValue"]JL140026134


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Merk
[TD="class: artDetailTxtValue"]JWL


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Popkode
[TD="class: artDetailTxtValue"]90


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Binnendraad
[TD="class: artDetailTxtValue"]1/4'' BSP


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Geluidsdruk Niveau
[TD="class: artDetailTxtValue"]78 dBA


[TD="class: artDetailTxtLbl"]Uitgebreide Beschrijving
[TD="class: artDetailTxtValue"]Geluidsarm blaaspistool met breed mondstuk om grote objecten snel schoon te spuiten.



Dit weekend trouwens eerste keer gebruikt, werkt goed om naden, lichten, spiegels ed mee droog te blazen, voor de grote opervlakken is het nog net te weinig debiet denk ik. Maar snel er over en dan drogen met droogdoek is perfect te doen nu.
 
Ik ben ook aan het kijken voor een droogblazer. Maar zou zo'n opzetstuk als dit niet wat zijn? Ik snap dat je een vaste hand moet hebben anders raak je met het uiteinden de lak, maar misschien met een schuimrubbertje ? Ik weet wel dat dit werkt hier in Amsterdam is namelijk een Total met een motorwasplaats daarbij zit ongeveer een vergelijkbare droger bij.

 
  • Leuk
Reactions: tembaco en StijnV