• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blue Velvet of Purple Haze. wat is nou beter voor mijn auto?

Klouxone

Detailing rookie
18 dec 2008
39
0
Graag wil ik een Dodo Juice wax aanschaffen voor mijn auto ( zie foto )

Mijn oog is gevallen op Blue Velvet of Purple Haze. aangezien deze voor donkere autos zijn. maar wat is nou beter? een soft of een hard wax voor mijn auto? en wat is nou het verschil tussen deze 2.

alvast bedankt!
ibiza.webp

De zachte wax'en kunnen met de hand aangebracht worden (blote handen) ,de harde zal je best een padje voor gebruiken.
De hardwaxen zouden ook een langere standtijd hebben als de zachte ,maar of het werkelijk zo is :weetniet

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Purple Haze pro ?

oke! dat wist ik nog niet! ik wist alleen dat het 2 verschillende smaken waren :-" haha. voor de rest heb ik er ook nog geen ervaring mee! en wat is het verschill met de PRO versie dan weer?

De pro versie zou een nog langere standtijd hebben ,en bepaalde extra eigenschappen ,vraag me niet welke.
Heb zou ook delen bevatten van Red mist.

de Pro versie wordt gezien als tussenstap naar Supernatural toe.

Aangezien ik aan het einde van deze week (als het goed) is mijn nieuwe auto op kan halen. Ben ik benieuwd welke wax van Dodo geschikt is. Ik hoor en lees er namelijk veel positieve verhalen over en mijn nieuwe auto wil ik dan ook straks op en top gaan bijhouden met goede producten.
Daarom ben ik benieuwd naar de meer-waarde van een Dodo wax ten opzichte van bijvoorbeeld een collonite 476s. Op dit moment is dit namelijk voor mij nummer 1.
Ga ik echt een verschil merken en vervang ik straks ook alle producten in de kast door dodo spullen? :lol En als ik een Dodo wax aanschaf voor mijn zwarte lak, is dan de purple haze geschikt? Of zijn er betere alternatieven.
Ik ben benieuwd.

Voorbeeld van de auto die ik heb besteld.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groeten,
Vincent

Zowel blue velvet als purple haze zijn geschikt voor jou lak. Beide zijn voor donkere lakken ontwikkeld, het enige verschil is dus hard
en zacht. Dat is puur een kwestie van proberen. De 1 vind een soft fijner werken en de ander een hardwax.

Je zou eventueel de Lime and Dark test tube kunnen aanschaffen. Je kan dan de beide waxen testen en je hebt dan gelijk een
prewax cleaner van Dodo Juice als voorbereiding. Met ieder potje doe je ongeveer 3 keer

Met collinite heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas ook niets over vertellen ;)

Collinite heeft zeker goede waxen. Heb er zelf niet veel mee.
Erg sober, ruiken niet zo lekker (vind ik).

Dodo daaren tegen vind ik echt een leuk product, leuke verpakking, ruiken zalig en verwerken erg lekker.
En als je kijkt wat je uiteindelijk per waxbeurt betaald dan praatje over centen, hooguit een dubbeltje per waxbeurt verschil.
Voor mij zou de keuze makkelijk zijn maar ik ben iemand die graag van lekker ruikende producten houdt.

Ik top de Blue Velvet met de Purple Haze. Purple Haze laat net een nattere finish achter (Al moet je een 50/50 done om het te kunnen zien.) De Blue Velvet heeft een wat langere standtijd.

Wel prachtige beading trouwens, deze combo.

IMG_2680.webp

:love

Vincentos zei:
Ga ik echt een verschil merken en vervang ik straks ook alle producten in de kast door dodo spullen? :lol En als ik een Dodo wax aanschaf voor mijn zwarte lak, is dan de purple haze geschikt?

Purple Haze gaat zeker geschikt zijn. Maar ga je verschil merken ?

Optisch gaat het geen verschil maken, gebruiksgemak alsook geur gaat bij Dodo wel beter zijn. De verpakking is leuker en het gaat je (als je zo iemand bent ,ik ook trouwens) een specialer gevoel geven wetende wat je aan het aanbrengen bent.

Ik vind de blue velvet wel lastiger (tov bijv PB natty's) aanbrengen.
Als je het zo dun mogelijk aanbrengt is het erg lastig te zien waar je gebleven bent.