• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1 sportline

Als je de Mothers klei of die van Auto Finesse gebruikt heb je zo goed als geen kans op marring. Dit omdat het een zeer zachte klei is. Ik ben er een paar maanden voor het eerst mee begonnen en had ook helemaal geen ervaring maar zelfs mij is het gelukt zonder marring. En als mij het lukt moet het jouw ook vast lukken. Kortom niet bang zijn en gewoon doen met een zachte klei. Wel een goede lube gebruiken. Ook polijsten is mij nu nog even een paar stappen te ver.

Over de prof polish van PB hoor ik alleen maar lovende verhalen - heb hem zelf nog niet gebruikt (inmiddels wel staan)
 
zo vandaag weer een bestelling gedaan. Ben erg tevreden over de doeken van Monello, een vriend van me heb ik ook enthousiast gemaakt met de doeken door de senza aqua te laten zien en gebruiken. In dat kader en onder het mom van nooit genoeg doeken vandaag de microfiber trio gekocht van Monello.

Daarnaast nog een aantal andere producten. BTBM van dodo om te proberen, dodo juice super natural micor prime, een droogdoek van dodo,
Trim restorer, disco duo applicators, refil ironX nou en nog wat dingen.. In korte tijd volledig bezeten door het virus dat autodetailen heet.. vandaag even opgeteld hoeveel geld er in zit :O maar goed hobby mag geld kosten zullen we maar denken.

Ook heb ik een 2e trolley gekocht voor de spullen en nu een aparte koffer voor doeken. Daarmee een en ander gelijk opgeruimd. Als de btbm bevalt bijvoorbeeld word de gold class shampoo gedegradeerd tot velgenshampoo. Met dat opruimen ook gelijk een probleempje, de dop van de col 845 zat niet goed dicht en dus ja hoor,, ik de schoenen en de betonnen vloer geheel onder de wax. daarom maar besloten om deze verder niet meer te gebruiken voor de auto en uitsluitend voor de velgen. Werkt echt supergoed. velgen zijn nu met de hd al bijna gelijk schoon. Voortaan alleen nog een sopje en een washandschoen. Ook het vegbed heb ik zojuist even gedaan en dat ziet er ook weer goed uit.

Binnenkort de auto voor het eerst zelf in de was zetten,, eerst met de microprime, dan sealant van pb en natty;s blue er overheen. dan moet hij volgens mij weer in goede staat zijn.
Overigens ik had nog een foto beloofd.. hier een opgenomen. en een foto van de verzameling tot nu toe.

Verzameling:
foto-2_zpsefe14699.jpg


Auto
foto-2_zps6a53acdf.jpg
 
Beste,

Ik heb recnet de auto uitgebreid gedaan, dat wil zeggen wassen, iron X, daarna van DoDo de supernatural MicroPrime daarna de auto voorzien van een laagje EXP met Carnuba dit laten curen voor ongeveer 45 min en vervolgens een laagje nattys blue paste. Dit alles duurde op een verder (nu nog) defectloze auto ruim 3,5 uur.

Ik had dus ook wel de hoop dat een en ander toch wel een tijdje zou blijven. Nu na ongeveer 3 weken en ik denk 4 wasbeurten met dodo BTBM 1ml per liter water was de waxlaag al behoorlijk aan het vervagen. Kan iemand mij vertellen of dit logisch is of dat ik toch echt iets verkeerd doe.

Ik had zelf verwacht dat de beading toch wel een maand of anderhalf 2 zou blijven zitten.

hoor graag van jullie
 
Hoeveel ml gaat er in een dopje? Ik heb geen idee.
2 dopjes (250ml verpakking) voor een emmer aldus Dibuzz (echt super weinig!) :p

De EX en de Nattys heb ik zelf geen ervaring mee, maar zou toch wel langer moeten blijven dan 3 weken dacht ik zo.
 
Korte vraag nog in het kader van de bmw.

Omdat ik niet tevreden ben over hoe de was er uit ziet na 2x wassen voor wat betreft de wax, wil ik morgen nog een poging wagen om hem in perfecte staat te gaan brengen voor ik over 10 dagen de auto van een collega ga doen (voor het eerst voor het eggie)

Ik heb Reload aangeschaft, mijn vraag, ik wil de auto nu doen met de de Super natural micro prime, dan black hole, dan Reload en dan 2x natty's blue

Vraag is nu heeft deze volgorde zin? dus laat de reload de black hole in stand?

Ik hoor het graag van jullie. Daarnaast binnenkort toch ook van plan om een velgenwax aan te schaffen of toch heel stiekem de auto in een weekend eens binnen te zetten en toch C.Quarts te overwegen.
 
Volgens mij kan je beter de reload (een dag/week) na de natty's doen. Maar zo zit het bij mij in mijn hoofd, kan zijn dat ik er ook naast zit.
 
Zou heel goed kunnen, ik hoor vaker idd dat het later gebeurt,
Anderen die hier iets over willen melden?

In dat geval zou ik gaan voor
Black hole, dan de Exp carnuba en dan 2x nattys en dan later de reload
 
Ik heb zelf geen ervaring met natty's.

Alleen exp.
Na mijne laatst samen gepolijst te hebben met ivo
Gleed het water er zo al vanaf.

Na de blackhole alleen 845 op het dak en achteraam machinaal.
En op de rest dodo juice super natural 2.0

Ben blij dat ivo aandrong over machinaal die 845.
Daar heb ik toch echt de mooiste beading. Ondanks het prijs verschil.
Misschien ligt t aan de kuur tijd of aan iets anders ? De blackhole misschien.

Maar bij mijn volgende bestelling zit zowiezo een 845.
En hopelijk ook een dap om het dun en egaal aan te brengen.
Ik denk dat t een groot verschil maakt als je polijst voor al het spul erop te smeren.
Iig wel met motorkap met exp tegen mijn motorkap zonder exp en gepolijst.

Wat ook nog een verschil maakte was.
Volledige was met tuinslang. Of foamen en hd.
Ik zag bij het laatste meer beading terug komen.
En idd hd op velgen is ideaal met velgewax of 845.