• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 318D Touring krassen! ?

Kristof

Detailing addict
26 mrt 2018
31
50
44
Belgie West-Vlaanderen
Goede morgen

Gisteren begonnen aan mijn BMW 318D.. helemaal voorbereid, wassen, decontamineren, kleinen.. dan daarna eens inspectie gedaan van de wagen en zijkanten hebben wat lichte opvallende krassen.. dus combi van pads en compound gezocht maar lijkt alsnog “harde” lak.. krassen zijn vrij oppervlakkig en zeker niet diep, maar heb precies lange tijd nodig en veel passages de krassen te kunnen verwijderen..

Vandaar graag tips dit proces sneller te kunnen doen gaan.. momenteel combi paarse Scholl-pad met menzerna400.. ook 300 getest en ging al iets beter.. maar had eventueel graag 1-stap met erna een finisher of sealant.. vanavond werk verder zetten..

Dus shoot!!!

115757
 
Ik ben bang dat een 1-staps aanpak op een typische Duitse betonlak er helaas niet in zit... :rolleyes:

In de regel heeft men hiervoor ook met de zwaardere middelen toch wel enkele hits nodig om defecten te corrigeren. En dan mag je liefst nog met een fijnere combi afwerken voor het beste resultaat.
 
Ik ben bang dat een 1-staps aanpak op een typische Duitse betonlak er helaas niet in zit... :rolleyes:

In de regel heeft men hiervoor ook met de zwaardere middelen toch wel enkele hits nodig om defecten te corrigeren. En dan mag je liefst nog met een fijnere combi afwerken voor het beste resultaat.

Op mijn Audi lijkt dit dan wel aardig en makkelijker te lukken en is ook Duits.. maar duidelijk veel verschil dan met de BMW.. zoals je zegt.. betonhard..
 
Ik ken de producten van Merzerna zelf niet, maar als je daar de grofste variant van op de paarse scholl pad gebruikt, dan zit er met de DAP900 niet veel anders op dan spiderpad te pakken.
Echter op de E9x verbaast het me niks, om de eerste keer mijn eigen E91 strak te krijgen werkte ik met 2-3 hits Scholl S3 op de Monello Geel pad, met de 900.
Zelfs met de zomerprep van de E91 nu, met beter lak onderhoud, heb ik niet genoeg aan 1 stap polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Kristof
+1 voor de eerdere reacties. :D

Een 1-staps product zal niet genoeg bite hebben om een harde lak binnen aanzienlijke tijd te corrigeren. Een grof polijstmiddel + een pad die meer bite heeft zou meer kunnen bieden, zoals al aangegeven.

Harde lak betekent veelal grof aan de gang met de DAP en dit vaker herhalen, of een rotary. Zelfs met mijn BF21 + grof polijstmiddel had ik op écht harde lakken meerdere hits nodig om zelfs maar de swirls te corrigeren. :p
 
  • Leuk
Reactions: Kristof
alles is hierboven al gezegd.Ik doe het bij mijn audi anders, ik polijst hem helemaal strak - de grotere defecten deze pak ik op mijn gemak nog keer als hij toe is aan een nieuwe waxlaag.
Aangezien het geen auto is die naar een klant moet doe ik hem altijd in delen en lekker op het gemakje,iedereen die hem ziet heeft toch wel de woowfactor alleen ikzelf weet waar ze minpuntjes nog zitten.
 
ik polijst hem helemaal strak - de grotere defecten deze pak ik op mijn gemak nog keer.

Dus je polijst hem niet helemaal strak?!? :rolleyes:

Niks mis met een auto in delen doen.. ik zou eerst het groffe werk doen en dan de auto helemaal strak af werken... maar wie ben ik ;)

Back in topic..

Ik wil mensen hun balon niet kapot prikken hoor... maar een Bigfoot corrigeert echt niet veel beter of sneller dan een DAP.

En een grotere uitslag corrigeert ook niet beter. Denk zelfs dat een kleine pad en uitslag bij het echte correctie werk meer zoden aan de dijk zet. Zeker met de manier waarop auto’s tegenwoordig gevormd zijn.

Vooral bij een 21 zie ik het echte voordeel pas bij het finishen. Dan ben je sneller, en het werkt mooier af.

Een bigfoot is stiller, en vooral als je veel polijst ergonomischer. Maar de meerwaarde van zo’n machine word vaak overdreven/ overschat.

Als je sneller resultaat wil, Rotary... end of story!
 
  • Leuk
Reactions: M3fan