• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 330 D Coupé (e46)

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Mensen,


Vandaag heb ik een BMW 330 Coupé (e46) met M-Pakket gepoetst.
Ik heb in de TUV-hal gepoetst, de hal waarin de klokje-rond voor Autoweek wordt gedaan. Deze BMW heeft een tijd geleden al meegedaan aan Klokje Rond (wordt nog gepubliceerd), en de eigenaar woont in Apeldoorn. Hij had wel belangstelling voor een behandeling, dus hebben we geregeld dat hij de auto bij TUV kwam brengen.

Bij de TUV was er geen buitenkraan dus ik kon hem daar niet wassen. Ik heb hem bij een wasbox (dichtbij de TUV) gewassen, ging nogal waardeloos omdat het met muntjes werkte, maar uiteindelijk is het prima gelukt.
Veel foto's zijn een beetje bewogen dus daarom heb ik niet heel erg veel foto's, maar de auto is echt enorm opgeknapt, echt een spiegeltje!

Werkwijze:
Wassen met NXT
Drogen met MD
Velgen met WB
Banden met Dasty

Kleien met Meg's consumentenklei en Quick Detailer Spray uit de consumentenlijn van Meg's
Poetsen met Autoglym SRP, groene LC pad en excenter
Waxen met Poorboy's Nattys Paste Wax

Wielen met SRP gepoetst
Banden met Meg's Endurance Tire Gel

Interieur uitzuigen
Kunststof met APC 1:10 en kwast
Kunstof op kleur brengen met Autoglym Vinyl & Rubber Care
Ruiten met NXT Glasscleaner
CG New Car Smell


Foto's
Alleen deze 2 voor-foto's in de wasbox heb ik
IMG_1929640x480.jpg


IMG_1931640x480.jpg



Na het wassen
IMG_1932640x480.jpg


IMG_1934640x480-kopie.jpg


Na klein stukjes kleien
IMG_1935640x480-kopie.jpg


Lak na SRP
IMG_1944640x480.jpg


Hele zijkant gepolijst
IMG_1946640x480.jpg


50/50
IMG_1950640x480.jpg


Wax aan het curen
IMG_1954640x480-kopie.jpg


Uitlaat voor
IMG_1955640x480.jpg


Gepoetst met deze sample en af en toe wat staalwol
IMG_1956640x480.jpg


Na
IMG_1957640x480.jpg


Wax uitgepoetst
IMG_1960640x480.jpg


IMG_1973640x480.jpg



Na
IMG_1976640x480.jpg


IMG_1979640x480.jpg


IMG_1980640x480-1.jpg


IMG_1981640x480-1.jpg


IMG_1982640x480.jpg


IMG_1984640x480-1.jpg


IMG_1986640x480-1.jpg


IMG_1987640x480-1.jpg


IMG_1989640x480-1.jpg




Zo'n 7 uur gewerkt!


Groeten
Matthijs
 
Weer mooi "nat" zwart. 1 klein puntje van kritiek, je gebruikt Autoglym SRP, dat is in principe een soort alabastine voor je lak, het heeft naar mijn weten heel veel fillers. Je maskeert dus de krasjes in plaats van ze weg te werken. Persoonlijk vind ik dat jammer. Resultaat is dat de eigenaar na enkele wasbeurten de krasjes weer terug gaat zien.
 
stimpy68 zei:
Weer mooi "nat" zwart. 1 klein puntje van kritiek, je gebruikt Autoglym SRP, dat is in principe een soort alabastine voor je lak, het heeft naar mijn weten heel veel fillers. Je maskeert dus de krasjes in plaats van ze weg te werken. Persoonlijk vind ik dat jammer. Resultaat is dat de eigenaar na enkele wasbeurten de krasjes weer terug gaat zien.

zoiets als black hole en white diamond dus?!
 
Ja en nee, Black Hole en White Diamond bevatten inderdaad fillers, maar SRP is bijna een vloeibare filler bij wijze van spreken.
En inderdaad, Dibbuz en ik gebruiken ook Black Hole of White Diamond, maar echt als glaze en nadat we alle swirls verwijderd hebben met polijsten. Noem het maar "icing on the cake" ;)
Na een tijdje zullen de krasjes dus niet terugkomen omdat ze opgevuld waren, want ze waren tenslotte echt verwijderd.

Overigens, mijn opmerkingen over de SRP zijn bedoeld als opbouwende kritiek. :ja
 
Stimpy, je hebt gelijk als je het hebt over de fillers. Ik zou ook heel graag lakken zó kunnen bewerken dat ik de krassen wegkrijg. Maar ik heb ten eerste geen goede machine, ten tweede geen goede materialen, en ten derde heb ik meestal maar zo'n 6 uur tijd voor een auto. In de toekomst wil ik me hier wel graag in gaan verdiepen.

Maar waarom SRP? SRP geeft mij zichtbare verbetering! Als ik een soort one-step product moet gebruiken, waarom dan niet SRP? Ik heb ColorX vroeger gebruikt, en eerlijk gezegd vond ik het waardeloos spul. Het werkt gewoon niet lekker, je moet het 20 minuten laten drogen en de glans vind ik dan nog wel meevallen... Daarnaast zaten er nog megaveel krassen in.
SRP kan direct worden uitgepoest, dit gaat makkelijk en de glans verbluft mij elke keer weer!
SRP maskeert ze dan wel, maar het is toch zo logisch dat ik een auto aan de eigenaar geef die bijna krasvrij (gemaskeerd) is?
Waarom niet? Bij zoiets als ColorX gaan de fillers er ooit ook weer uit, en dan ziet de auto er al slechter uit bij aflevering...
Ik kan niet echt goed formuleren wat ik bedoel, ik hoop dat jullie het begrijpen!



Groeten
 
Euh.... ik begrijp je gedeeltelijk...
Ik laat Color-X nooit drogen (in mijn geval M66), maar top het nog met een andere wax. Color-X of M66 bevatten veel minder fillers dan SRP, dus vandaar dat je meer krassen zag.

maar het is toch zo logisch dat ik een auto aan de eigenaar geef die bijna krasvrij (gemaskeerd) is?

Dat is voor mij dus niet logisch... althans het feit dat de krasjes gemaskeerd zijn. Dat is voor mij persoonlijk niet acceptabel. Tenzij je die afspraak maakt met je klant. Maar gezien je opmerkingen over tijd en materialen, snap ik je wel.
Ik wil een auto echt zo veel mogelijk krasvrij afleveren (voor zover haalbaar), en dat kost tijd en materiaal. Een all-one product komt dan vaak niet aan de orde hoewel ik die wel heb. Als een klant een auto snel voor de verkoop toonbaar wil hebben, dan gaat de M66 er overheen, maar anders gewoon de full works.
 
Tuurlijk is de wax belangrijk, maar als ik kan kiezen ga ik toch zeker voor de SRP ipv de ColorX!