• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 4-serie (bj 2016)

Hierbij nog wat foto's van de zwarte trim. Niet alle trim is gedaan, maar deze (B-stijl?) aan de bestuurderskant was er niet best aan toe. Wat Mezzo op een doek gevolgd door wat Finale op een doek.

20180512_100533.jpg


20180512_101148.jpg
 
Mooie kleur ;)

Ik ondervind op mijn 3-reeks echter dat deze kleur enorm gevoelig is voor waskrassen ... Heb jij daar ook dezelfde problemen mee? Na een paar wasbeurten zie je in het zonlicht al dadelijk weer lichte waskrassen ... Ik heb geen coating, momenteel staat er nog een deel Ammo Skin op, een ander deel is met Collinite behandeld (ik wou zien of dit een verschil gaf naar gevoeligheid van de lak). Binnenkort weer eens volledig onder handen nemen, ik ben nu aan het twijfelen of ik er toch geen coating op zou zetten.
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
@Estoril Blue , Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet merk dat ik sneller krassen in de lak trek dan mijn 1 serie? Welk bouwjaar is je 3 reeks? Zowel mijn 1 serie als 4 serie zijn van maart 2016 en beide in de fabriek in Munchen geproduceerd.

@allemaal , Bedankt voor de toffe reacties!

@Jansen en ik hebben even gekeken hoe waterafstotend de auto is geworden. Daarom wat bewegend beeldmateriaal:

 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@Estoril Blue , Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet merk dat ik sneller krassen in de lak trek dan mijn 1 serie? Welk bouwjaar is je 3 reeks? Zowel mijn 1 serie als 4 serie zijn van maart 2016 en beide in de fabriek in Munchen geproduceerd.

Mijn 3-reeks is van augustus 2016, ook uit München ... Ondanks alle voorzorgsmaatregelen (vooraf foamen, 'zachte' MF washandschoenen, 'zachte' droogdoek, ...), blijft de lak toch iets gevoeliger dan alle andere BMW-kleuren die ik al gehad heb ... :confused:
 

Vreemd. Want de lak was ook niet zacht zodat deze makkelijk te corrigeren viel. Je zou eens moeten kijken of je met een (polijst) testspot de lak makkelijk kan corrigeren.
 
Zie dit draadje nu pas... prachtig geworden @Michael Lammers en @Jansen ! Na LeMans blue op de E-series is Estoril echt prachtig op de F-series.
Ben het helemaal eens met het feit dat die Rupes Mini een topper is. Heb hem zelf voor het eerst op m'n E46 M3 gebruikt, op eigenlijk de hele auto.
Prachtig resultaat behaald mannen!