• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW e46 leder set versleten

Gidi

Detailing rookie
15 mei 2015
12
0
31
Hallo,
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik dit weekend voor een lederen set ga kijken voor mijn bmw e46. Verder wil ik meer info over detailing.

Het leder is in slechte staat, maar daar is de prijs ook naar. Mijn vraag is, is dit nog te verbeteren? En zo ja, colourlock zie ik veel voorbij komen? Is dit wat ik nodig heb?

1zoyb75.jpg
rc3eaf.jpg
fep6cg.jpg

thnx!
 
Dit is zeker nog te verbeteren! Ik heb toevallig laatst een e46 met hetzelfde probleem opgeknapt en dat ziet er weer zeer goed uit. Was zwart leer en heb deze eerst gereinigd, daarna geverfd en verzorgd met conditioner. Zal de foto's vandaag eens uploaden dan kun je het zien.
 
Net als bij polijsten is het eindresultaat sterk afhankelijk van de voorbereiding
Reinigen tot je zeker weet dat er niets meer afkomt
Dus of de strong versie, of lederbenzine
 
Oke, bedankt dusver, we hebben het hier over de 'autoleder renovatie set' van Colourlock dan? kost een hoop zie ik, nu is dit geen probleem, maar ik twijfel of dit gaat werken. ik zie staan Lederfresh op autokleur. Ik heb geen idee wat voor een kleur het leder heeft, aangezien ik het uit een andere auto haal. Heb ik genoeg aan die set? (2 stoelen, bank & deurpanelen?)
 
Gliptone Liquid Leather Scuff Kit Black prijs € 30 ongeveer. heb ik gebruikt was ook zwart leder natuurlijk.

Van dit:

IMG_2150_zpsi1cz5ugd.jpg


IMG_2148_zpszhhxmdpo.jpg


Naar dit:
IMG_2161_zpsdmhsihmv.jpg

IMG_2160_zps0an7rqh1.jpg

IMG_2159_zpsvt5p2blx.jpg


In het echt ziet het er wat beter uit als op de foto's maar om een idee te krijgen.:ja
*Wellicht dat je zelf even de kleur moet mengen of kijken wat het beste past maar dat moet iedereen lukken!
Er zaten nog wat meer kleuren in dat setje maar die heb ik niet gebruikt.
Ik zou voor zoiets in ieder geval geen nieuwe set aanschaffen, dat is hetzelfde als een nieuwe auto kopen omdat er krassen op zitten haha.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
ziet er goed uit, ik ben nog aan het twijfelen tussen de leerlooijer of Colourlock! Bedankt voor de foto's ik zal de mijne ook posten wanneer het porject af is!
 
Vandaag getest, en ben toch wel verrast door hoe goed het leder te reinigen is!
[video]https://youtu.be/BU6tz_DMU88[/video]
 
Mooi resultaat!
Hij zit het trouwens met het originele gecoate leer, bij het opnieuw verven doe je er toch geen coating meer overheen?
 
Je doet er na het verven de bijgeleverde verzegeling en protector op. Dus denk dat dat evenveel bescherming leverd als de originele coating.
 
Super!! Setje is niet goodkoop maar je word er wel erg blij van. Niet als kritiek bedoeld, maar had je die Lederfresh niet beter kunnen deppen ipv smeren? Om de leer structuureen beetje terug te brengen?
 
Heb je hiervoor ook ColourLock gebruikt ?

Door middel van het schuurpadje wat je erbij krijgt , heb je de scheurtjes weg gewerkt ?
 
Zie hieronder een How To die ik gemaakt heb voor een ander forum waar ik actief ben.






Vanmorgen begonnen met een Leder interieur op te knappen. Ik was opzoek naar een Beige/crème interieur voor in mijn E46. Had er al een paar gezien op MP, maar voor €600,- inclusief mijn eigen interieur, ga ik het niet voor doen.

In het buurland heb ik een sloop-e46 gevonden, deze interieur set komt uit een 318i uit 2001.
Voor een koopje over kunnen nemen en voorgenomen om de set helemaal op te knappen.
Zie hier de Howto/DIY:

Benodigheden:

○ Leder interieur
○ Reiniging/restaureer set (Ik heb http://www.ColourLock.nl gebruikt)
○ Microvezel doek
○ Opbrengspons
○ Reinigingsborstel
○ Klein spateltje
○ Aantal vrije dagen
○ Veel geduld.....

Stappenplan:

• Reinigen
• Ontvetten
• Kleur opfrissen/verven en scheurtjes/gaatjes vullen
• Beschermen
• Verzorgen

(de LederFresh verf en plamuurgel staan er niet op, werden later geleverd)
mjwpp2.jpg


Stap 1: Reinigen

Video van hoe ik de armsteun in de bank reinig.

Voor deze stap gebruik je een Leder reiniger. Ik had de keuze uit 'mild' en 'sterk'. Aangezien dit leder nog nooit verzorgd of gevoed is, heb ik gekozen voor de sterkere reiniger. Voordat ik de reiniger gebruikt heb, heb ik de hele set gewassen met een warme, vochtige (niet natte!) doek. Daarna met een compressor, alle stof en rotzooi uit de interieur set weg gespoten.

Daarna ben ik begonnen met de reiniging. De reiniger die ik erbij had, zat in een schuimflesje. Werk altijd een stuk af. Kies een stuk, van naad tot naad. Ga dus niet de gehele zetel in 1x inschuimen.

Doe een aantal dotjes op de reinigingsborstel, niet op het leder zelf! Breng de borstel op het leder, en maak ronde bewegingen, zo zorg je ervoor dat de reiniger tussen alle nerven komt.

2a5zvvp.jpg


29mx8q1.jpg


Zorg dat je het oppervlak goed inschuimd, zodat alle rotzooi los kan komen. Als het goed is komt de zwarte zooi los, het schuim zal wat donkerder worden. (leerkleur afhankelijk)

35big4j.jpg


Nu de viezigheid en rotzooi los geweekt is, is het tijd om met de microvezel doek dit af te vegen. Wacht hier dus niet te lang mee. De poriën van het leder zijn open en de rotzooi is uit de nerven gehaald. Doe je dit niet afvegen met de doek, zal het vuil zich weer in de poriën zetten.

2rlyoh4.jpg


Zie hier het resultaat, na het reinigen van het leder. Ik denk niet dat het nodig is om te vertellen welk stuk gereinigd is! :p

27yn80.jpg


vcs0f7.jpg


Volgende week ga ik verder met het opknappen van het interieur. Dan volgen ook de stappen 2, 3, 4, en 5.


UPDATE!

246p2u1.jpg


Vandaag weer verder gegaan, bestelling had iets langer op zich laten wachten. PostNL had mijn pakketje op een verkeerd adres afgeleverd, zonder wat te melden.

Ik heb nog een TIP wat betreft het reinigen. Ik dacht dat ik te weinig had aan het flesje voor de hele set, en dit heeft ook gebleken. Nu heb ik een 2e flesje besteld, en heb ik voor de achterbank te reinigen, een plantensproeiertje gebruikt, om wat water te vernevelen. Zo verdun je de sterke reiniger een beetje, waardoor er veel meer schuim ontstaat. De kracht van het middel is dus hetzelfde (of zelfs beter), en je doet veel langer met een flesje.

Stap 2: Ontvetten

Neem hier de tijd voor, ik had dat namelijk de eerste keer niet gedaan. Gebruik de reinigings-benzine van ColourLock (of een ander merk), die speciaal is voor leder te ontvetten.

Derest zijn hier geen skills voor, gewoon op een schone doek met de benzine, het interieur insmeren en laten intrekken.

Stap 3: Kleur opfrissen/verven en scheurtjes/gaatjes vullen


Deze stap vergt de meeste tijd. Hoe meer tijd je hierin stopt, hoe beter het interieur uit komt te zien. Ikzelf heb ook niet, ieder scheurtje gevuld met de gel. Dit meer om de natuurlijke en ouderdom van het leder naar buiten te laten komen.

Het is lastig om foto's te maken onder het plamuren/verven, dus heb ik er een filmpje van gemaakt.

Na het ontvetten, ga je met de schuur-pad (dat sponsje op de foto, links), over oneffenheden heen, om ze glad te maken. Schuur uiteraard niet te had, want dan ga je door het leder heen!! Heb je een gaatje of een diepe scheur? Dan kan je deze het beste opvullen met de LederFresh Plamuur/gel. Doe de gel in de scheur ( :! ), en ga met een plamuurmesje of een spateltje erover heen, zodat de gel zich verspreid.

Herhaal dit een paar keer, totdat je denkt, dat het geheel glad is.

Nu de scheur/gaatje goed gevuld is, is het tijd om het residu van de gel, weg te halen. Hier gebruiken we de GLD-Stift voor. Je moet deze stift zien als een soort schuurpapier. Omdat de gel elastisch en soepel blijft, is het niet mogelijk het residu weg te schuren met schuurpapier. De GLD-Stift, maakt de gel weer een beetje vloeibaar, zodat je met een doek het residu kunt weghalen, maar de gel mooi in de scheur blijft zitten.

Hierna is het tijd om de kleur op te frissen. Wanneer je een scheur hebt opgevuld, moet je altijd erna met LederFresh verf erover heen. Anders zie je kleurverschil.

Doe wat verf op een sponsje, en verspreid de verf over het oppervlak. Werk van naad tot naad. Maak deppende en cirkelvormige bewegingen, om strepen te voorkomen.

Meteen na het verven van de eerste laag, föhnen met een hitteföhn of een gewone haarföhn (dan wat langer uiteraard)

Herhaal dit, totdat je tevreden bent met het resultaat.



Hierna volgen de stappen 4 en 5. Dit spreekt voor zich. Gewoon de producten aanbrengen en inwrijven met een schone doek. Hierbij hoef je uiteraard niet te föhnen of dergelijke.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Zie hieronder een aantal voor en na foto's en het resultaat van mijn nieuwe interieur set! :jack:


21ltnv5.jpg


29yiftf.jpg


2jfc30h.jpg


125sv3c.jpg


28hlfm0.jpg


aff329.jpg


ou4pdw.jpg