• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E60 M5

A90

Detailing chief
30 apr 2011
167
103
52
Nieuw Vennep
Vandaag de auto gedaan. Dit was weer een lekker klusje, ongeveer een uurtje of 5 bezig geweest. Het doel was om de auto met een lichte polish te behandelen en goed in de wax te zetten.

De auto had ik al afgespoeld dus gelijk begonnen met wassen
Begonnen met Megs wheel cleaner en de handige EZ brushes, dat was zo gepiept met die grote gaten. ;)
Toen begonnen met wassen, een grote emmer met Dodo juice shampo en een Meg's washmit. Lekker soppen en daarna afgespoeld.
Daarna beperkt gekleid met PB Poly klein en PB Spray and wipe, de auto was echt al goed schoon dus daar kwam niet veel meer vanaf. Iron x niet gebruikt dit keer.
Opnieuw afgespoeld, afgedroogd met de Delirium doek en vervolgens rubbers afgetaped
Begonnen met polijsten, ik wilde alleen de boel goed schoon hebben / opfrissen dus heb de PB Professional Polish gebruikt op de Dap 900 met lichtgroene pad. Dat werkte goed, ben erg te spreken over deze polish.
PB EX-p eroverheen en daarna PB natty's blue wax
Uitlaten gedaan met Meg's all metal polish, PB Bold 'n Bright voor de bandjes en Meg's window cleaner en toen was de buitenkant wel af.


Toen was de tijd op :s maar klaar ben ik nog niet. Het hele interieur moet nog en het leer en de ramen aan de binnenkant etc. (eigenlijk net als 2 weken geleden met de andere auto)

Volgende week maar weer verder.

1. Gewassen en net afgeplakt

dsc_9923.jpg

dsc_9924.jpg

dsc_9925.jpg

dsc_9927.jpg


2. klaar ! Gepolijst, in de EX-P en de Natty's Blue Wax gezet.

dsc_9959.jpg

dsc_9935.jpg

dsc_9949.jpg

dsc_9953.jpg
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Het is zo dat de glans in het echt nog veel fraaier is dan de foto's kunnen weergeven. Met name als je er langs kijkt en erlangs beweegt en dat zonder black hole !

De auto is officieel heel donkerblauw, tegen het zwarte aan en ook dat krijg je maar moeilijk op de foto.
 
martin78 zei:
Net resultaat.

Vette kar ook hoor, 410 pk even op het knopje drukken en 510 pk :grinning:

Klopt inderdaad, mooi knopje is dat ;) Hij loopt inderdaad als een kogel, ik zit wel eens te kijken naar de opvolger maar de v10 is wel erg lekker hoor. En dat geluid vind ik echt wel zoveel mooier dan de V8 die in de F10 zit.

Het is een van de laatste van de e60, deze is van 2009 met de laatste navigatie etc. Ik zal eerdaags eens wat interieurfoto's maken (als ik het heb schoongemaakt dan)
 
De wielen zijn ook gewoon leverbaar op een M5 hoor, deze zijn zo besteld en van de fabriek af geleverd. Ze zijn zelfs anders dan de M6 wielen omdat de ET waarde tussen de M5 en de M6 wielen verschilt.

Ik heb nog een andere set wielen waar winterbanden op gaan, dat zijn de bekende M5 wielen. Zo wissel ik de seizoenen af.

Het zijn deze wielen. Hier zitten ze op mijn vorige auto, die is afgelopen januari gestolen. Aangezien die toen op winterwielen stond heb ik deze set nog over en daar gaan winterbanden op

_D3X2974-crop.jpg