• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW E91 330i winterklaar maken

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
720
153
37
Harlingen
Zo, na alle auto's van anderen was het eindelijk tijd om m'n eigen auto wat TLC te geven.
Begonnen met foamen met de Monello foam en een paar stappen wassen. Non-Ferro, Valet Pro Citrus en APC+D om de lak en alle kieren/sponningen te ontdoen van vervuiling.
Vervolgens de auto naar de garage gereden om binnen te kunnen kleien en drogen terwijl er onder de kap wat onderhoud plaatsvond.

8x1sjOdLSUGBgcU7H3gZYw.jpg

14.000km het afgelopen jaar inclusief vakanties waar we ook op zand/grindpaden gereden hebben eisen hun tol... Tijd om wat werk te verzetten. 2 hits S3 op een Spiderpad, soms 1 hit en een hit met S3 op Scholl Paars om de meeste krassen weg te werken, finishen met S30 op Monello wit. Dit lijkt voor mij goed te werken op de Duitse lakken.

WDMA362zTr6HGqy%MOhxmA.jpg

Bovenstaande foto is voor het ontvetten met Prep. Fijn trouwens om deze tijd van het jaar in een droge, warme ruimte te kunnen werken. Scheelt ontzettend in de behandeling, veel minder last van vocht.

iupq9Ki6Qxubu7SJF8ToZA.jpg

Stiekem de dag voor het polijsten de koplampen en achterlichten al gepolijst en in de Gyeon Trim gezet, ik ben benieuwd naar het resultaat, ze lijken netjes helder te zijn. Op bovenstaande foto is de voorbumper gepolijst met pads op de kleine backingplate van de DAP900, echter de steenslag laat ik lekker zitten, die zit er helaas zo weer op bij gebruik.

BRjyiR9YTQySfwn0Hnxp4w.jpg

Finishen op het portier, met S30 op de witte Monello pad. Werkt erg prettig, de Recessed pads, je kunt daar zelfs op een Dappie lekker meters mee maken... Hoewel na alle details de afgelopen weken toch die Rupes LHR15 ook wel erg welkom lijkt...:heart_eyes:

7hMuZedwQF2nBYaiZxwPNQ.jpg

Tijd om te waxen! Helaas was de Black Friday Vortex nog niet binnen, dus is het de Kudos geworden. Zoals WA aangeeft, eitje om aan te brengen. Laat hem goed curen. Te kort en hij 'plakt' aan je doek, te lang (het was een lekker bakje koffie met banketletter op 5 december) en je staat je de pl**ris te buffen om de laatste 'haze' weg te krijgen, terwijl de wax dan wel heel makkelijk afneemt. Bij het waxen heb ik veel gebruik gemaakt van de Scangrip lamp en de Faro, ideale hulpmiddelen, ook bij het waxen, niet alleen inspectie op en om het polijsten.

KGdDOD7vSaCwHR3EBAblwg.jpg
8RXjgecjQi2Jp3MwGpNYXw.jpg

Met de lustre en wetlook van die Kudos zit het zoals het binnen lijkt wel goed! Velgen even een ronde Cure gegeven, inclusief de uitlaat tips, deze staan allemaal in de Rim. Bandjes 2 lagen Tire, ik vind een glans/satijnglans niet misstaan op een zwarte auto! De ramen heb ik meegenomen met kleien. Goed ontvet en TW Clearvue aangebracht in twee lagen.

Het interieur heb ik vervolgens gedaan. De bekleding schoongemaakt met Autoglym Interior Shampoo en de welbekende CC borstel. Alles uitgezogen met hulp van kwastjes voor alle roosters en kiertjes. Vervolgens de panelen schoongemaakt met APC+D 1:20 en de ramen met Gyeon View.
Alle kunststoffen panelen ingewreven met Waxaddict Air Freshener, in de Pumpkin Spice variant... ik vind hem wel lekker ruiken, net appeltaart/kaneel/ietso_Oo_O
Leren delen met de Autoglym Leather Cleaner/Balm gedaan en klaar was kees.

osS4IbrrQoSiodN0cpcmKw.jpg
qrQusSU+S6iyO2JPIn2Kog.jpg
MA2WflmRTVedAGgowiDS6Q.jpg
Vm1zxRiXS4ejV3vJwRSPiw.jpg


Met de regenbuien van vandaag had ik jullie graag de beading van de Kudos laten zien, maar helaas. Hier in het hoge noorden waait het zo hard, dat alle druppels direct van de auto waaien:joy::joy:
Goede wax dus, tevreden mee, zeer goede sheeting. Mocht het wat minder gaan waaien dan zal ik hem jullie niet onthouden.
Toen ik na de detail 's avonds thuis kwam was de Vortex bij de buren afgeleverd...:p
 
Mooi!
De krasjes op de bumper (foto 3) zijn er wel nog uit gegaan neem ik aan?
 
@Altos helaas, die krassen zijn venijnig diep. Denk dat ik erg veel hits zou moeten doen om die echt weg te werken. Net als de steenslag op de voorbumper zitten ze er nog wel, maar de krassen zijn inmiddels wel minder zichtbaar dan op de foto.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
en wederom weer een bmw strak. het wordt toch wel tijd voor de rupes @Wouter_BMW . correctie gaat dan nog sneller. wel klasse dat je het zo strak krijgt met een dap, maar dat kan een dap ook gewoon, alleen moet je iets meer geduld hebben en meedere hits geven. de rupes gaat je meer vrije tijd opleveren:p:p ohhhhh nee het is en blijft hobby:joy:;)