Zo, na alle auto's van anderen was het eindelijk tijd om m'n eigen auto wat TLC te geven.
Begonnen met foamen met de Monello foam en een paar stappen wassen. Non-Ferro, Valet Pro Citrus en APC+D om de lak en alle kieren/sponningen te ontdoen van vervuiling.
Vervolgens de auto naar de garage gereden om binnen te kunnen kleien en drogen terwijl er onder de kap wat onderhoud plaatsvond.
14.000km het afgelopen jaar inclusief vakanties waar we ook op zand/grindpaden gereden hebben eisen hun tol... Tijd om wat werk te verzetten. 2 hits S3 op een Spiderpad, soms 1 hit en een hit met S3 op Scholl Paars om de meeste krassen weg te werken, finishen met S30 op Monello wit. Dit lijkt voor mij goed te werken op de Duitse lakken.
Bovenstaande foto is voor het ontvetten met Prep. Fijn trouwens om deze tijd van het jaar in een droge, warme ruimte te kunnen werken. Scheelt ontzettend in de behandeling, veel minder last van vocht.
Stiekem de dag voor het polijsten de koplampen en achterlichten al gepolijst en in de Gyeon Trim gezet, ik ben benieuwd naar het resultaat, ze lijken netjes helder te zijn. Op bovenstaande foto is de voorbumper gepolijst met pads op de kleine backingplate van de DAP900, echter de steenslag laat ik lekker zitten, die zit er helaas zo weer op bij gebruik.
Finishen op het portier, met S30 op de witte Monello pad. Werkt erg prettig, de Recessed pads, je kunt daar zelfs op een Dappie lekker meters mee maken... Hoewel na alle details de afgelopen weken toch die Rupes LHR15 ook wel erg welkom lijkt...
Tijd om te waxen! Helaas was de Black Friday Vortex nog niet binnen, dus is het de Kudos geworden. Zoals WA aangeeft, eitje om aan te brengen. Laat hem goed curen. Te kort en hij 'plakt' aan je doek, te lang (het was een lekker bakje koffie met banketletter op 5 december) en je staat je de pl**ris te buffen om de laatste 'haze' weg te krijgen, terwijl de wax dan wel heel makkelijk afneemt. Bij het waxen heb ik veel gebruik gemaakt van de Scangrip lamp en de Faro, ideale hulpmiddelen, ook bij het waxen, niet alleen inspectie op en om het polijsten.
Met de lustre en wetlook van die Kudos zit het zoals het binnen lijkt wel goed! Velgen even een ronde Cure gegeven, inclusief de uitlaat tips, deze staan allemaal in de Rim. Bandjes 2 lagen Tire, ik vind een glans/satijnglans niet misstaan op een zwarte auto! De ramen heb ik meegenomen met kleien. Goed ontvet en TW Clearvue aangebracht in twee lagen.
Het interieur heb ik vervolgens gedaan. De bekleding schoongemaakt met Autoglym Interior Shampoo en de welbekende CC borstel. Alles uitgezogen met hulp van kwastjes voor alle roosters en kiertjes. Vervolgens de panelen schoongemaakt met APC+D 1:20 en de ramen met Gyeon View.
Alle kunststoffen panelen ingewreven met Waxaddict Air Freshener, in de Pumpkin Spice variant... ik vind hem wel lekker ruiken, net appeltaart/kaneel/iets

Leren delen met de Autoglym Leather Cleaner/Balm gedaan en klaar was kees.
Met de regenbuien van vandaag had ik jullie graag de beading van de Kudos laten zien, maar helaas. Hier in het hoge noorden waait het zo hard, dat alle druppels direct van de auto waaien

Goede wax dus, tevreden mee, zeer goede sheeting. Mocht het wat minder gaan waaien dan zal ik hem jullie niet onthouden.
Toen ik na de detail 's avonds thuis kwam was de Vortex bij de buren afgeleverd...
Begonnen met foamen met de Monello foam en een paar stappen wassen. Non-Ferro, Valet Pro Citrus en APC+D om de lak en alle kieren/sponningen te ontdoen van vervuiling.
Vervolgens de auto naar de garage gereden om binnen te kunnen kleien en drogen terwijl er onder de kap wat onderhoud plaatsvond.
14.000km het afgelopen jaar inclusief vakanties waar we ook op zand/grindpaden gereden hebben eisen hun tol... Tijd om wat werk te verzetten. 2 hits S3 op een Spiderpad, soms 1 hit en een hit met S3 op Scholl Paars om de meeste krassen weg te werken, finishen met S30 op Monello wit. Dit lijkt voor mij goed te werken op de Duitse lakken.
Bovenstaande foto is voor het ontvetten met Prep. Fijn trouwens om deze tijd van het jaar in een droge, warme ruimte te kunnen werken. Scheelt ontzettend in de behandeling, veel minder last van vocht.
Stiekem de dag voor het polijsten de koplampen en achterlichten al gepolijst en in de Gyeon Trim gezet, ik ben benieuwd naar het resultaat, ze lijken netjes helder te zijn. Op bovenstaande foto is de voorbumper gepolijst met pads op de kleine backingplate van de DAP900, echter de steenslag laat ik lekker zitten, die zit er helaas zo weer op bij gebruik.
Finishen op het portier, met S30 op de witte Monello pad. Werkt erg prettig, de Recessed pads, je kunt daar zelfs op een Dappie lekker meters mee maken... Hoewel na alle details de afgelopen weken toch die Rupes LHR15 ook wel erg welkom lijkt...
Tijd om te waxen! Helaas was de Black Friday Vortex nog niet binnen, dus is het de Kudos geworden. Zoals WA aangeeft, eitje om aan te brengen. Laat hem goed curen. Te kort en hij 'plakt' aan je doek, te lang (het was een lekker bakje koffie met banketletter op 5 december) en je staat je de pl**ris te buffen om de laatste 'haze' weg te krijgen, terwijl de wax dan wel heel makkelijk afneemt. Bij het waxen heb ik veel gebruik gemaakt van de Scangrip lamp en de Faro, ideale hulpmiddelen, ook bij het waxen, niet alleen inspectie op en om het polijsten.
Met de lustre en wetlook van die Kudos zit het zoals het binnen lijkt wel goed! Velgen even een ronde Cure gegeven, inclusief de uitlaat tips, deze staan allemaal in de Rim. Bandjes 2 lagen Tire, ik vind een glans/satijnglans niet misstaan op een zwarte auto! De ramen heb ik meegenomen met kleien. Goed ontvet en TW Clearvue aangebracht in twee lagen.
Het interieur heb ik vervolgens gedaan. De bekleding schoongemaakt met Autoglym Interior Shampoo en de welbekende CC borstel. Alles uitgezogen met hulp van kwastjes voor alle roosters en kiertjes. Vervolgens de panelen schoongemaakt met APC+D 1:20 en de ramen met Gyeon View.
Alle kunststoffen panelen ingewreven met Waxaddict Air Freshener, in de Pumpkin Spice variant... ik vind hem wel lekker ruiken, net appeltaart/kaneel/iets
Leren delen met de Autoglym Leather Cleaner/Balm gedaan en klaar was kees.
Met de regenbuien van vandaag had ik jullie graag de beading van de Kudos laten zien, maar helaas. Hier in het hoge noorden waait het zo hard, dat alle druppels direct van de auto waaien
Goede wax dus, tevreden mee, zeer goede sheeting. Mocht het wat minder gaan waaien dan zal ik hem jullie niet onthouden.
Toen ik na de detail 's avonds thuis kwam was de Vortex bij de buren afgeleverd...