• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw e91 kleuterkrassen?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Hoi mede detailers,

Lang geleden dat ik actief was op dit forum maar ik heb nooit de passie van het detailen verloren!

Om maar direct met de deur in huis te vallen loop ik tegen het volgende probleem aan.
Sinds anderhalve week ben ik de trotse eigenaar van een mooie rijk uitgeruste Bmw e91 325i uit 2007. In de basis lijkt het lakwerk in orde op wat kleine steenslag en parkeerschade na. Toen ik de auto kocht was hij keurig 'gepoetst' maar waren er 2 lakdefecten die om wat aandacht vroegen. Omdat ik erg benieuwd was wat er onder de fillers vandaan kwam, heb ik het exterieur vandaag eens flink beetgepakt. Na het kleien bleek de auto vol met swirls en andere lakdefecten te zitten. Na het maken van een testspot op de motorkap kwam ik erachter dat mijn auto om grof geschut vroeg...
Mijn plan van aanpak: na het kleien eerst het dak en de motorkap aanpakken met mijn roterende machine (oranje pad icm Menzerna 400). Vervolgens met mijn goeie oude Dap500 de hele auto gepolijst met Menzerna 3800 op een nieuwe witte pad en afgetopt met Collinite 476. De Bmw is enorm opgeknapt maar sommige swirls en lakdefecten zijn nog altijd zichtbaar tot mijn spijt.
Ik had het net over 2 lakdefecten die om extra aandacht vroegen. Het lijkt wel alsof een klein kind heeft zitten krassen op de auto. Toen ik de Bmw kocht was ik er heilig van overtuigd dat ik deze krassen kon verwijderen maar tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar met de middelen die ik voorhanden heb. Graag zou ik jullie mening willen hebben hoe je deze schade aan kan pakken. Toch wetsanden?

Mvg Robin
 
20220603_112205.jpg
 

Bijlagen

  • 20220603_112142.jpg
    20220603_112142.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 74
Ik gok zo op het zicht dat je deze krassen ook ziet tijdens het wassen? Als in: ze verdwijnen niet als je ze nat maakt? Ziet er namelijk flink diep uit en die ga je niet weg krijgen. Ook niet met schuren...
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Wat @RoCo zegt, als ze nat worden en enigszins verdwijnen, dan kun je ze nog wel aanpakken. Zijn de krassen voelbaar oftewel je blijft er met je nagel in hangen, dan is het vaak te diep om dit op te lossen met polijsten of wetsanden want wat weg is is weg en komt niet terug met polijsten of schuren...
 
Thanks voor jullie reactie!
Het is echter niet het antwoord waar ik op gehoopt had. Ja, je blijft de krassen zien tijdens het wassen en ja je kunt ze voelen met je nagels. Toch lijken ze niet enorm diep. De foto's zijn gemaakt voor het detailen en de krassen zijn na het detailen iets minder zichtbaar maar zeker niet weg. Voor mijn gevoel heb ik met mijn rotary ergere krassen verwijderd op andere auto's maar het is zoals het is. Jammer maar helaas.
Ik zal de krassen eens laten beoordelen door een bevriende schade hersteller. Vooral de krassen op het linker voorspatbord storen me ontzettend.

Mvg Robin
 
Enorm kloten dit. Altijd even voelen met je nagel of je ze voelt dan weet je het al. En altijd bij dit soort zaken korting vragen zodat je het nu kunt laten fixen. Ook al denk je dit lukt zelf wel, de verkoper weet dit niet :).
 
Als je ze kunt voelen dan zijn ze toch echt wel diep. Het lijkt misschien minder diep omdat het een zilveren lak is met een basecoat in een redelijk vergelijkbare kleur.
 

Vergelijkbare onderwerpen