Hoi mede detailers,
Lang geleden dat ik actief was op dit forum maar ik heb nooit de passie van het detailen verloren!
Om maar direct met de deur in huis te vallen loop ik tegen het volgende probleem aan.
Sinds anderhalve week ben ik de trotse eigenaar van een mooie rijk uitgeruste Bmw e91 325i uit 2007. In de basis lijkt het lakwerk in orde op wat kleine steenslag en parkeerschade na. Toen ik de auto kocht was hij keurig 'gepoetst' maar waren er 2 lakdefecten die om wat aandacht vroegen. Omdat ik erg benieuwd was wat er onder de fillers vandaan kwam, heb ik het exterieur vandaag eens flink beetgepakt. Na het kleien bleek de auto vol met swirls en andere lakdefecten te zitten. Na het maken van een testspot op de motorkap kwam ik erachter dat mijn auto om grof geschut vroeg...
Mijn plan van aanpak: na het kleien eerst het dak en de motorkap aanpakken met mijn roterende machine (oranje pad icm Menzerna 400). Vervolgens met mijn goeie oude Dap500 de hele auto gepolijst met Menzerna 3800 op een nieuwe witte pad en afgetopt met Collinite 476. De Bmw is enorm opgeknapt maar sommige swirls en lakdefecten zijn nog altijd zichtbaar tot mijn spijt.
Ik had het net over 2 lakdefecten die om extra aandacht vroegen. Het lijkt wel alsof een klein kind heeft zitten krassen op de auto. Toen ik de Bmw kocht was ik er heilig van overtuigd dat ik deze krassen kon verwijderen maar tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar met de middelen die ik voorhanden heb. Graag zou ik jullie mening willen hebben hoe je deze schade aan kan pakken. Toch wetsanden?
Mvg Robin
Lang geleden dat ik actief was op dit forum maar ik heb nooit de passie van het detailen verloren!
Om maar direct met de deur in huis te vallen loop ik tegen het volgende probleem aan.
Sinds anderhalve week ben ik de trotse eigenaar van een mooie rijk uitgeruste Bmw e91 325i uit 2007. In de basis lijkt het lakwerk in orde op wat kleine steenslag en parkeerschade na. Toen ik de auto kocht was hij keurig 'gepoetst' maar waren er 2 lakdefecten die om wat aandacht vroegen. Omdat ik erg benieuwd was wat er onder de fillers vandaan kwam, heb ik het exterieur vandaag eens flink beetgepakt. Na het kleien bleek de auto vol met swirls en andere lakdefecten te zitten. Na het maken van een testspot op de motorkap kwam ik erachter dat mijn auto om grof geschut vroeg...
Mijn plan van aanpak: na het kleien eerst het dak en de motorkap aanpakken met mijn roterende machine (oranje pad icm Menzerna 400). Vervolgens met mijn goeie oude Dap500 de hele auto gepolijst met Menzerna 3800 op een nieuwe witte pad en afgetopt met Collinite 476. De Bmw is enorm opgeknapt maar sommige swirls en lakdefecten zijn nog altijd zichtbaar tot mijn spijt.
Ik had het net over 2 lakdefecten die om extra aandacht vroegen. Het lijkt wel alsof een klein kind heeft zitten krassen op de auto. Toen ik de Bmw kocht was ik er heilig van overtuigd dat ik deze krassen kon verwijderen maar tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar met de middelen die ik voorhanden heb. Graag zou ik jullie mening willen hebben hoe je deze schade aan kan pakken. Toch wetsanden?
Mvg Robin