Mijn laatste show-off is alweer van een tijdje geleden.
Niet zolang geleden werd ik benaderd door roycke van het 3 serie forum, die op zijn beurt weer was verwezen door WaxWizard, waarvoor dank!
De vraag was om zijn 3 Touring onderhanden te nemen. De wagen is uitgevoerd in een schitterende combinatie van interieur (volgt nog) en exterieur, met verschillende lekkernijen allen origineel BMW.
In alle vroegte werd de wagen zo afgeleverd:
Een erg mooie wagen, van een afstand tenminste. Een beetje detailer beginnen de handen te jeuken bij de volgende aanblikken:
Swirls en vooral een doffe uitstraling..
Krassen krijg je niet weg met schuursponsjes:
1 laag grijze plastidip op de velgen?
Mistte iemand misschien nog wat hologrammen?
Of swirls?
Toen maar eens aan de slag, begonnen met het inspuiten van Poorboy's Bugsquash op de voorkant, en toen deze bijna uitgeweekt was, de wagen in de Supa Snow Foam gezet:
Daarna afgespoeld met de hoge druk en mijn nieuwe emmertjes gevuld. Als shampoo koos ik voor Monello Lavara.
Op het spatbord voor link en rechts zaten enkele diepere krassen die ik zonder op te vullen en te wetsanden zeker niet ging wegkrijgen, natuurlijk had ik hier de eigenaar al van ingelicht.
De kras was zeker voor 95% weg, als het niet meer was!
Daarna verder gegaan met de wagen, de bandjes waren niet zwart maar bruin en bleven dat ook na de foam en wasbeurt.
Dus de bandjes gereinigd met Meguiar's Super degreaser:
Daarna waren de velgen aan de beurt:
Iron-X aan het werk , en dit gebeurde er met een ogenschijnlijk al vrij zuivere velg:
Toen was eindelijk het lakwerk aan de beurt.
Het schaapje met de PRO900 en Inizio moet er aan te pas komen om de lak te corrigeren. Kei en keihard, dat was ik zelfs niet gewend van de andere BMW's die ik tot nu toe al gedaan had. De meeste delen heb ik zelfs 2 passes met deze combi moeten geven.
Daarna afgezwakt naar Oranje + Mezzo , Groen + Mezzo en zwart met Finale op de DAP900. Die laatste stap bracht trouwens weinig extra glans tov de Groen + Mezzo, ik heb hem toch maar afgemaakt.
Eindresultaat na het polijsten, dus zonder glaze,wax of iets dergelijks gaf een heerlijke flakepop!
Hierna de rubbers , velgen en B-stijlen in de Reload gezet, de bandjes in de Wolfgang Blackdiamond tiregel:
De BMW Performance uitlaat heb ik nog even nagewreven met Mother's Alu polish:
Liquid shine (toch..?) met Deep Gloss Paint sealant, afgetopt met Monello Ibrido Edizione Limitata Lucidare
En ow ja, ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n mooi potje:
Niet zolang geleden werd ik benaderd door roycke van het 3 serie forum, die op zijn beurt weer was verwezen door WaxWizard, waarvoor dank!
De vraag was om zijn 3 Touring onderhanden te nemen. De wagen is uitgevoerd in een schitterende combinatie van interieur (volgt nog) en exterieur, met verschillende lekkernijen allen origineel BMW.
In alle vroegte werd de wagen zo afgeleverd:
Een erg mooie wagen, van een afstand tenminste. Een beetje detailer beginnen de handen te jeuken bij de volgende aanblikken:
Swirls en vooral een doffe uitstraling..
Krassen krijg je niet weg met schuursponsjes:
1 laag grijze plastidip op de velgen?
Mistte iemand misschien nog wat hologrammen?
Of swirls?
Toen maar eens aan de slag, begonnen met het inspuiten van Poorboy's Bugsquash op de voorkant, en toen deze bijna uitgeweekt was, de wagen in de Supa Snow Foam gezet:
Daarna afgespoeld met de hoge druk en mijn nieuwe emmertjes gevuld. Als shampoo koos ik voor Monello Lavara.
Op het spatbord voor link en rechts zaten enkele diepere krassen die ik zonder op te vullen en te wetsanden zeker niet ging wegkrijgen, natuurlijk had ik hier de eigenaar al van ingelicht.
De kras was zeker voor 95% weg, als het niet meer was!
Daarna verder gegaan met de wagen, de bandjes waren niet zwart maar bruin en bleven dat ook na de foam en wasbeurt.
Dus de bandjes gereinigd met Meguiar's Super degreaser:
Daarna waren de velgen aan de beurt:
Iron-X aan het werk , en dit gebeurde er met een ogenschijnlijk al vrij zuivere velg:
Toen was eindelijk het lakwerk aan de beurt.
Het schaapje met de PRO900 en Inizio moet er aan te pas komen om de lak te corrigeren. Kei en keihard, dat was ik zelfs niet gewend van de andere BMW's die ik tot nu toe al gedaan had. De meeste delen heb ik zelfs 2 passes met deze combi moeten geven.
Daarna afgezwakt naar Oranje + Mezzo , Groen + Mezzo en zwart met Finale op de DAP900. Die laatste stap bracht trouwens weinig extra glans tov de Groen + Mezzo, ik heb hem toch maar afgemaakt.
Eindresultaat na het polijsten, dus zonder glaze,wax of iets dergelijks gaf een heerlijke flakepop!
Hierna de rubbers , velgen en B-stijlen in de Reload gezet, de bandjes in de Wolfgang Blackdiamond tiregel:
De BMW Performance uitlaat heb ik nog even nagewreven met Mother's Alu polish:
Liquid shine (toch..?) met Deep Gloss Paint sealant, afgetopt met Monello Ibrido Edizione Limitata Lucidare
En ow ja, ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n mooi potje: