• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E92 335i Saphir Schwarz Full Detail

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Gisteren kwam Ibinco op bezoek met zijn BMW E92 335i in Saphir Schwarz, tijdens het mailen was al naar voren gekomen dat de lak door de dealer mishandeld was of iig de echte staat was verdoezeld. Na een paar keer wassen kwamen er steeds meer imperfecties naar boven. Met dat in het achterhoofd begonnen de beelden van Bart zijn Rubin Schwarze M3 door mijn hoofd te spoken. Net voor Ibinco aankwam toch maar besloten om de auto te wassen in de wasbox, het was nogal fris buiten en als ik thuis zou gaan foamen zou de oudste ook mee willen komen kijken en helpen. Met dit weer leek mij dat geen goed idee. Eerst een kleine kennismaking gedaan onder het genot van een bakje koffie.
Op naar de wasbox

Na het wassen werd het tijd om richting de loods te rijden en eens te beginnen met clayen. Dat viel eigenlijk reuze mee. Er kwam weinig vuil uit de lak wat inhoud dat Ibinco zijn wagen goed onderhoud.

Na het clayen werd het tijd om de staat van de lak vast te leggen. Er waren voldoende swirls en RDS aanwezig, het lukte vandaag alleen niet echt met de camera om zo goed vast te leggen. Gelukkig viel het mee en was de auto niet zo mishandeld bij de dealer als ik verwacht had.

Toen werd het tijd om een testspot te maken. Uiteindelijk kwamen we uit op Rotary met Meguiars So1o diamond cutting pad met M105 nabwerkt met de So1o diamond en M205 op de rotary, vevolgens is deze weer afgewerkt met de DAP500 en een lichtgroene pad met Poorboys SSR1 en een laagje Poorboys Black Hole op een zwarte pad. Op sommige plekken hebben we zelfs nog de Meguiars W4000 wolschijf gebruikt met M105 om de wat diepere krassen aan te pakken. De swirls zijn 100% verdwenen de wat diepere krassen hebben we voor 85% gecorrigeerd.

Aangezien het een Full Detail betrof hebben we het interieur ook onder handen genomen. Volgens mij is het wel duidelijk met deze 50/50 dat het wel nodig was

Het leer is behandeld met Meguiars Rich Leahter Cleaner/ Conditioner en het kunststof met Meguiars Interior Tech Protectant. De foto's van het leer laten het resultaat helaas niet goed zien dus die laat ik achterwege.

De eindtips van de Performance uitlaat vertoonde behoorlijk wat oxidatie. Een dubbele behandeling met Meguiars All Metal Polish bracht weer bling

Als topping gekozen voor de Smartwax Concours Pastewax. Toen deze er eenmaal opzat is de auto het natuurlijke licht ingereden voor de laatste inspectie door Harold zelf.
 
ziet er netjes uit!!

alleen de achteruit rij sensor bevat volgens mij nog wat polish ofoz?

voorderest: WOW wat een heerlijke glans!
 
Echt knap, ik schrok even van de vettige cockpitspray look in je 50/50 maar zie op de nafoto van het interieur dat je hem hebt laten intrekken en daarna hebt uitgewreven. Top!! :)^
 
l-roy zei:
ziet er netjes uit!

alleen de achteruit rij sensor bevat volgens mij nog wat polish ofoz?

voorderest: WOW wat een heerlijke glans!

Ik denk dat ik die inderdaad ben vergeten. Is mij niet eens opgevallen, ik kon alleen nog maar naar die prachtige glans kijken.
 
hij is erg mooi geworden!!!
wederom vakwerk,
en nog binnen een redelijke tijd de full detail weer voor elkaar gekregen!
 
Wat een droomauto! En ook mooie dankbare kleur :-b
De shoot is ook erg mooi met die reflectiefoto's. Wat mij betreft mag je nog wel een paar na foto's plaatsen. :heart_eyes: