Zo, na wat meer of minder noodzakelijke andere zaken (winterbanden, OEM M Performance Diffuser en Sideskirt Extenders) aan de auto te hebben aangepakt was het tijd voor de eerste detail beurt. Het plan was een volledige detail aangezien de vorige eigenaar vooral door de wasstraat is geweest lijkt het.
Allereerst wassen:
Wassen met de 2-emmers, foamen met Nanolex pre-wash, vervolgens ontijzeren met Monello Non-Ferro, rondje Valet-Pro Citrus en de kieren en emblemen met Poorboys World APC+D behandeld.
Al snel bleek dat er niet veel vervuiling in de lak zat, de auto heeft vermoedelijk altijd netjes binnen geslapen. Dit resulteerde in weinig werk met kleien alleen op de lager gelegen delen viel er wat vuil te bespeuren. Gebruikte middelen: Dodojuice Born Slippy en Supernatural mild clay.
Eindelijk kon ik daarna m'n brug in gebruik nemen! Wat fijn om thuis gewoon op hoogte te kunnen werken.
Duidelijk zijn de vele swirls te zien in de lak. Deze zaten eigenlijk over de hele auto, met hier en daar een extra krasje. Voor een auto van 5 jaar oud ziet hij er echt fantastisch uit.
Gelukkig viel er genoeg eer te behalen! Na diverse tests uitgekomen op:
Scholl S3 op Rupes wol met de Rotary
Scholl S30 op Rupes geel met de DA
Gyeon Primer op Rupes wit met de DA
Op sommige panelen heb ik een stap extra met de S30 gedaan, om tot een acceptabel resultaat te komen. De lak was net zo hard als van m'n E46 M3 waar ik 4 dagen aan heb besteed. Om in 1 dag (vorige dag alle wasstappen en kleien) te polijsten is simpelweg niet haalbaar en ik had de auto ook weer nodig. Wel ben ik heel blij met het resultaat. In het voorjaar, na de winter, pak ik meer tijd (kan ik de M3 dagelijks gebruiken in de tussentijd )om tot een nog beter resultaat te komen.
Zoals te zien is de reflectie en diepte gelukkig wel terug en komt de metallic rode lak tot veel meer leven.
Laatst een pot Waxaddict Beta 2 besteld, zoals ze claimen een van hun nieuwe top waxen. Qua verwerking kan ik me hier helemaal in vinden, wat een top wax!!!
Dit is by-far de makkelijkst verwerkbare WA wax die ik ooit gesmeerd heb. Aanbrengen, wel spaarzaam, vervolgens redelijk kort curen (ongeveer 5 minuten in een verwarmde garage) en super makkelijk afnemen.
De diffusor staat inmiddels in de Gyeon Trim
Enkele show-off foto's, erg tevreden met dit resultaat.
Beading uit de plantenspray van de WA Beta 2, helemaal niet gek. Zoals te zien op een redelijk vlakke motorkap zelfs direct sheeting
Nu maar hopen dat de wax ook de winter een beetje prettig door komt!
Allereerst wassen:
Wassen met de 2-emmers, foamen met Nanolex pre-wash, vervolgens ontijzeren met Monello Non-Ferro, rondje Valet-Pro Citrus en de kieren en emblemen met Poorboys World APC+D behandeld.
Al snel bleek dat er niet veel vervuiling in de lak zat, de auto heeft vermoedelijk altijd netjes binnen geslapen. Dit resulteerde in weinig werk met kleien alleen op de lager gelegen delen viel er wat vuil te bespeuren. Gebruikte middelen: Dodojuice Born Slippy en Supernatural mild clay.
Eindelijk kon ik daarna m'n brug in gebruik nemen! Wat fijn om thuis gewoon op hoogte te kunnen werken.
Duidelijk zijn de vele swirls te zien in de lak. Deze zaten eigenlijk over de hele auto, met hier en daar een extra krasje. Voor een auto van 5 jaar oud ziet hij er echt fantastisch uit.
Gelukkig viel er genoeg eer te behalen! Na diverse tests uitgekomen op:
Scholl S3 op Rupes wol met de Rotary
Scholl S30 op Rupes geel met de DA
Gyeon Primer op Rupes wit met de DA
Op sommige panelen heb ik een stap extra met de S30 gedaan, om tot een acceptabel resultaat te komen. De lak was net zo hard als van m'n E46 M3 waar ik 4 dagen aan heb besteed. Om in 1 dag (vorige dag alle wasstappen en kleien) te polijsten is simpelweg niet haalbaar en ik had de auto ook weer nodig. Wel ben ik heel blij met het resultaat. In het voorjaar, na de winter, pak ik meer tijd (kan ik de M3 dagelijks gebruiken in de tussentijd )om tot een nog beter resultaat te komen.
Zoals te zien is de reflectie en diepte gelukkig wel terug en komt de metallic rode lak tot veel meer leven.
Laatst een pot Waxaddict Beta 2 besteld, zoals ze claimen een van hun nieuwe top waxen. Qua verwerking kan ik me hier helemaal in vinden, wat een top wax!!!
Dit is by-far de makkelijkst verwerkbare WA wax die ik ooit gesmeerd heb. Aanbrengen, wel spaarzaam, vervolgens redelijk kort curen (ongeveer 5 minuten in een verwarmde garage) en super makkelijk afnemen.
De diffusor staat inmiddels in de Gyeon Trim
Enkele show-off foto's, erg tevreden met dit resultaat.
Beading uit de plantenspray van de WA Beta 2, helemaal niet gek. Zoals te zien op een redelijk vlakke motorkap zelfs direct sheeting
Nu maar hopen dat de wax ook de winter een beetje prettig door komt!