• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw Touring

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Vorig weekend heb ik me bezig gehouden met een mooie blauwe Bmw Touring.
Deze stond al een tijdje op het programma, maar beide partijen waren de laatste tijd vrij druk, dus het kwam er niet echt van.

Had destijds toen de eigenaar hem net had aangeschaft al eens vlot een blik geworpen, en dat leek zo gek nog niet, wel rondom hologrammen, maar dat zou zelfs een Dap wel weg krijgen, althans dat was mijn gedachte.

De donderdag voor het paasweekend kreeg ik de vraag of ik m dat weekend even aan wilde pakken.

Zo gezegd zo gedaan.

De voorafjes:

IMG_3656.jpg


IMG_3657.jpg


IMG_3658.jpg


IMG_3662.jpg


IMG_3663.jpg


IMG_3664.jpg


IMG_3665.jpg


IMG_3668.jpg


De wielen vooraf, veel ingebakken remstof.

IMG_3669.jpg


IMG_3670.jpg


Na die allemaal bekeken te hebben, ben ik begonnen met het aanpakken van de wielen.
De aangepakt met Meg's Wheelbrightener, wheelbrush en een kwast.
Meerdere keren ingesprayed met 1:4, want met een keer redde ik het niet.

Nadat de wielen gereinigd waren heb ik de wagen gefoamd en gewassen.
Gefoamd met een een Mix van BH foam, en een scheut APC om bestaande waxlagen en fillertroep te strippen.

IMG_3671.jpg


IMG_3673.jpg


Na het wassen de wagen binnengezet en begonnen met kleien.

Na het kleien kwam de ware staat van de lak aan het zicht, en daar schrik toch wel eventjes van.
Deze was idd voor alflevering bij de nieuwe eigenaar ook al even lekker "gepolijst".

IMG_3675.jpg


IMG_3676.jpg


IMG_3681.jpg


IMG_3692.jpg


En als klap op de vuurpijl, een bak dealer installed kraswerk, want dit noem ik geen hologrammen meer...

IMG_3682.jpg


Maarfijn, hij stond er, dus maar gauw aan de slag.

Opzich gingen de defecten er wel uit, maar makkelijjk ging het absoluut niet, meerdere hits met de rotary waren nodig om eea weer enigsinds toonbaar te maken, de machinale krassen die er zaten, zaten erg diep.

Na een avond zweten de 2e dag maar verder gegaan. Het liep goed, dak en motorkap waren zover gekomen waar ik ze ongeveer wilde hebben, maar toen besloten de koolborstels van mijn rotary er mee op te houden, en dus moest ik met de dap verder.
Ook daarmee weer vele combinaties geprobeerd, maar echt vorderen wilde het niet.
uiteindelijk de rest van de auto afgemaakt met de Dap met Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen, auto komt over 3 maanden weer terug voor een wash & wax, dus dan de rest met de rotary maar in orde maken.

Dit was na 2 hits oranje, 1x inizio en 1x mezzo, met de Dap.
Best netjes, maar nog steeds niet waar ik hem wilde krijgen.

IMG_3691.jpg


Na het polijsten de auto nog even weer snel gefoamd en gewassen om alle vettigheid van de Finale er af te halen en al het polijststof te verwijderen.

IMG_3693.jpg


Dit was na het foamen, en nog niet weer gewassen, beading van de Finale nog overduidelijk zichtbaar.

IMG_3696.jpg


IMG_3695.jpg


IMG_3694.jpg


Hierna de wagen binnengezet, afgedroogd en een laag Fuzion gegeven.
Banden in de dressing gezet, wielkasten gedaan (nog nat) met Autoglym Vinyl en Rubber care.
Ramen met Provision Rain Clear behandeld.
Uitlaat sierstuk nog schoongemaakt met fijn staalwol en weer netjes gemaakt met Mother Mag & Alu polish

Motorruimte uiteraard ook aangepakt met de inmiddels bekende Autoglym combinatie.

IMG_3699.jpg


IMG_3698.jpg


IMG_3697.jpg


Tot zover de bezigheden, hierna nog wat resultaat foto's

IMG_3688.jpg


IMG_3689.jpg


IMG_3690.jpg


IMG_3708.jpg


IMG_3707.jpg


IMG_3706.jpg


IMG_3705.jpg


IMG_3702.jpg


IMG_3701.jpg


IMG_3700.jpg


IMG_3712.jpg


IMG_3711.jpg


IMG_3710.jpg


IMG_3709.jpg


IMG_3704.jpg


Tot zover!
 
Mooie beemer, heerlijke kleur. Spijtig dat ie in zo'n slechte staat was. Jammer dat je niet de hele wagen met de rotary hebt kunnen doen, zou denk ik een hoop tijd hebben bespaard.
Welke combi (pad - polijstmiddel) heb je gebruikt met de rotary?
 
Uber dikke beemer Eelco......Had de spy pics al gezien ;). Wanneer komt de rode manta op het web?
 
Met de tijd, moet nog ff interieur pics maken, en wil m nog even buiten echt goed op de foto hebben.
Gliptone ==>:)^ trouwens, leer ruikt ook weer lekker nieuw nu.

Rodders ==> Op de rotary ben ik begonnen met Mezzo op wit, dat gaf veel te weinig resultaat.
Daarna Inizio, op de witte pad, deed opzich wel wat, maar niet genoeg, ook net niet in 2 hits.
Wat me wel opviel dat wanneer je hem redelijk lang (dus meer dan 2 schaakborden maken) doorwerkt, hij ook nog een hele nette finish achterlaat voor een compound.
Daarna ook nog oranje en de foamed wool geprobeerd, oranje maakte mooi resultaat, maar de foamed wool was gemakkelijker om mee te werken. Met de woolpad is de machine ook iets rustiger.

Met de woolpad heb ik de compound iets minder lang doorgewerkt dan met de foampads, dat wel.
 
Waarom blijft toch iedereen het woord beemer gebruiken, het is een bimmer.

Mooi resultaat, wij kwamen er met de E90poetsclinic 2 jaar geleden ook al achter dat de nieuwe lak kneiterhard is. Zonder rotary ga je het bijna niet redden. Binnenkort staat er voor mij een rode op het programma die schijnbaar vol zit met swirls. Ik kan ook mijn lol op denk ik.
 
Dat is door de engelse en amerikanen fout overgenomen. De correcte benaming voor een BMW auto is Bimmer. Een beemer is een BMW motorfiets.
 
Vorig weekend de BMW op herhaling gehad, om in 1e instantie slechts de overgebleven RDS te verwijderen.

Het verhaal werd alleen ff iets anders.
De eigenaar had wat lichte schaafschade gehad op de voorbumper en dit laten spuiten.
Bij de spuiter hadden ze de auto (uiteraard met de beste bedoeling) even gewassen en gedroogd met zo'n wisser. Waarschijnlijk heeft er wat zand/stof op de auto of de wisser gezeten, wat overal (vooral op staande delen) voor redelijk wat krassen had gezorgd.:eek: Dit hebben ze nog enigsinds geprobeerd te polijsten, maar daar werd het ook bepaald niet mooier van...]-0
Verder zat er op een aantal plaatsen behoorlijk wat spuitnevel, wat zich ook niet bepaald eenvoudig liet verwijderen.

Uitendelijk de volgende stappen gevolgd,

Foamen - Bilthamber Foam
Wassen - Megs Hyper wash.
Wielen - Wheel Brightener 1:4
Kleien - Dodo Juice Supernatural klei en Born Slippy
Lokaal polijsten (RDS) 3M Fast Cut + icm oranje 6" Kompressor pad (roterend)
Polijsten - Menzerna PO85 RD 3.02 op een witte 7" Kompressor pad (roterend)
Afwerken - Monello Finale op een groene lightpolishing Kompressorpad (excentrisch)
IPA 1:1 afgenomen
Wax - Collinite 915 (2 lagen op de neus)
Wax wielen - Collinite 845
Banden - Meg's bandenspray
Uitlaat - Mothers mag&alu polish
Ramen - allemaal gekleid met de Dodo combi (veel teer achterop) en daarna voorraam met Provision Rain clear gedaan, andere ramen met Meg's Glasscleaner.

Helaas wegens tijdgebrek weinig foto's kunnen maken, vandaar een aanvulling op deze show-off.

Vooraf:

Hologrammen en achtergebleven RDS:
IMG_4110.jpg


IMG_4111.jpg


Het werk van de wisser:
IMG_4112.jpg


IMG_4113.jpg


En weer netjes:

IMG_4114.jpg


In de reflectie, tevreden met het resultaat.

IMG_4117.jpg


Kieren van de deuren plak ik meestal snel even af ivm het stoffen van de 3M, scheelt je achteraf veel knoeien met een doek in hoekjes waar je bijna niet bij kunt.

Let niet op de waas om de lamp heen, dat vertekend een beetje, de spiegel van de bouwlamp is een beetje verkoold van binnen, goedkoop lampje, heeft zijn beste tijd gehad.

Volgende keer weer wat meer pics!
 
knap resultaat:)^

Toch een geluk dat de "beroeps" ons "amateurs" nog hebben om hun fouten recht te trekken :|~*