Vorig weekend heb ik me bezig gehouden met een mooie blauwe Bmw Touring.
Deze stond al een tijdje op het programma, maar beide partijen waren de laatste tijd vrij druk, dus het kwam er niet echt van.
Had destijds toen de eigenaar hem net had aangeschaft al eens vlot een blik geworpen, en dat leek zo gek nog niet, wel rondom hologrammen, maar dat zou zelfs een Dap wel weg krijgen, althans dat was mijn gedachte.
De donderdag voor het paasweekend kreeg ik de vraag of ik m dat weekend even aan wilde pakken.
Zo gezegd zo gedaan.
De voorafjes:
De wielen vooraf, veel ingebakken remstof.
Na die allemaal bekeken te hebben, ben ik begonnen met het aanpakken van de wielen.
De aangepakt met Meg's Wheelbrightener, wheelbrush en een kwast.
Meerdere keren ingesprayed met 1:4, want met een keer redde ik het niet.
Nadat de wielen gereinigd waren heb ik de wagen gefoamd en gewassen.
Gefoamd met een een Mix van BH foam, en een scheut APC om bestaande waxlagen en fillertroep te strippen.
Na het wassen de wagen binnengezet en begonnen met kleien.
Na het kleien kwam de ware staat van de lak aan het zicht, en daar schrik toch wel eventjes van.
Deze was idd voor alflevering bij de nieuwe eigenaar ook al even lekker "gepolijst".
En als klap op de vuurpijl, een bak dealer installed kraswerk, want dit noem ik geen hologrammen meer...
Maarfijn, hij stond er, dus maar gauw aan de slag.
Opzich gingen de defecten er wel uit, maar makkelijjk ging het absoluut niet, meerdere hits met de rotary waren nodig om eea weer enigsinds toonbaar te maken, de machinale krassen die er zaten, zaten erg diep.
Na een avond zweten de 2e dag maar verder gegaan. Het liep goed, dak en motorkap waren zover gekomen waar ik ze ongeveer wilde hebben, maar toen besloten de koolborstels van mijn rotary er mee op te houden, en dus moest ik met de dap verder.
Ook daarmee weer vele combinaties geprobeerd, maar echt vorderen wilde het niet.
uiteindelijk de rest van de auto afgemaakt met de Dap met Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen, auto komt over 3 maanden weer terug voor een wash & wax, dus dan de rest met de rotary maar in orde maken.
Dit was na 2 hits oranje, 1x inizio en 1x mezzo, met de Dap.
Best netjes, maar nog steeds niet waar ik hem wilde krijgen.
Na het polijsten de auto nog even weer snel gefoamd en gewassen om alle vettigheid van de Finale er af te halen en al het polijststof te verwijderen.
Dit was na het foamen, en nog niet weer gewassen, beading van de Finale nog overduidelijk zichtbaar.
Hierna de wagen binnengezet, afgedroogd en een laag Fuzion gegeven.
Banden in de dressing gezet, wielkasten gedaan (nog nat) met Autoglym Vinyl en Rubber care.
Ramen met Provision Rain Clear behandeld.
Uitlaat sierstuk nog schoongemaakt met fijn staalwol en weer netjes gemaakt met Mother Mag & Alu polish
Motorruimte uiteraard ook aangepakt met de inmiddels bekende Autoglym combinatie.
Tot zover de bezigheden, hierna nog wat resultaat foto's
Tot zover!
Deze stond al een tijdje op het programma, maar beide partijen waren de laatste tijd vrij druk, dus het kwam er niet echt van.
Had destijds toen de eigenaar hem net had aangeschaft al eens vlot een blik geworpen, en dat leek zo gek nog niet, wel rondom hologrammen, maar dat zou zelfs een Dap wel weg krijgen, althans dat was mijn gedachte.
De donderdag voor het paasweekend kreeg ik de vraag of ik m dat weekend even aan wilde pakken.
Zo gezegd zo gedaan.
De voorafjes:
De wielen vooraf, veel ingebakken remstof.
Na die allemaal bekeken te hebben, ben ik begonnen met het aanpakken van de wielen.
De aangepakt met Meg's Wheelbrightener, wheelbrush en een kwast.
Meerdere keren ingesprayed met 1:4, want met een keer redde ik het niet.
Nadat de wielen gereinigd waren heb ik de wagen gefoamd en gewassen.
Gefoamd met een een Mix van BH foam, en een scheut APC om bestaande waxlagen en fillertroep te strippen.
Na het wassen de wagen binnengezet en begonnen met kleien.
Na het kleien kwam de ware staat van de lak aan het zicht, en daar schrik toch wel eventjes van.
Deze was idd voor alflevering bij de nieuwe eigenaar ook al even lekker "gepolijst".
En als klap op de vuurpijl, een bak dealer installed kraswerk, want dit noem ik geen hologrammen meer...
Maarfijn, hij stond er, dus maar gauw aan de slag.
Opzich gingen de defecten er wel uit, maar makkelijjk ging het absoluut niet, meerdere hits met de rotary waren nodig om eea weer enigsinds toonbaar te maken, de machinale krassen die er zaten, zaten erg diep.
Na een avond zweten de 2e dag maar verder gegaan. Het liep goed, dak en motorkap waren zover gekomen waar ik ze ongeveer wilde hebben, maar toen besloten de koolborstels van mijn rotary er mee op te houden, en dus moest ik met de dap verder.
Ook daarmee weer vele combinaties geprobeerd, maar echt vorderen wilde het niet.
uiteindelijk de rest van de auto afgemaakt met de Dap met Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen, auto komt over 3 maanden weer terug voor een wash & wax, dus dan de rest met de rotary maar in orde maken.
Dit was na 2 hits oranje, 1x inizio en 1x mezzo, met de Dap.
Best netjes, maar nog steeds niet waar ik hem wilde krijgen.
Na het polijsten de auto nog even weer snel gefoamd en gewassen om alle vettigheid van de Finale er af te halen en al het polijststof te verwijderen.
Dit was na het foamen, en nog niet weer gewassen, beading van de Finale nog overduidelijk zichtbaar.
Hierna de wagen binnengezet, afgedroogd en een laag Fuzion gegeven.
Banden in de dressing gezet, wielkasten gedaan (nog nat) met Autoglym Vinyl en Rubber care.
Ramen met Provision Rain Clear behandeld.
Uitlaat sierstuk nog schoongemaakt met fijn staalwol en weer netjes gemaakt met Mother Mag & Alu polish
Motorruimte uiteraard ook aangepakt met de inmiddels bekende Autoglym combinatie.
Tot zover de bezigheden, hierna nog wat resultaat foto's
Tot zover!