• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X3 zwart metallic (62 foto's)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.628
198
45
Deze keer stond er een BMW X3 op het programma voor het DDD, met behulp van Adrie z'n zus Berty die het interieur onder handen heeft genomen anders hadden we het niet gered. Berty, onze dank is groot :-)^
Lekker zwart metallic dus alles was erop te zien.
Qua swirls viel het allemaal nog wel echter de lak was behoorlijk hard dus het was bij elkaar toch een hoop werk.
We zijn bezig geweest van 9: 00 tot 18: 00.

Plan de campagne!
Exterieur:
-wassen met Shampoo Plus + attributen
-Velgen met Wheelbrightner + diverse borstels/mitt
-Kleien met Meg's Pro Clay Mild en LT 1:1
-Polijsten met Meg's Light Cutting So1o wool pad en Menzerna Intensive Polish. (deze begon dus naarmate het warmer wordt echt op te spelen, dit is echt geen polijstmiddel voor beginners!)
-Nabewerken met LC Finishing pad en Menzerna Final Finish (rotary)
-Excentrisch met Dodo Juice Lime Prime op een LC Finishing pad
-Excentrisch M21 Synthetic Sealant aangebracht
-Getopped met M26 Yellow wax, ook excentrisch aangebracht
-Kunstof met Trim Restorer
-Wielkasten met All Season Dressing
-Banden met Meg's Endurance Tyre Gel
-Ruiten met Meg's NXT Glass Cleaner

Interieur:
-Gestofzuigd
-Afgenomen met Meg´s APC
-Kunstof met PB´s Natural Look
-Matten met Karcher extractor
-Stoelen en banken met extractor behandeld

Foto's zeggen meer dan woorden :)_[]

Voor:
bmwx301C.webp

bmwx302C.webp

bmwx303C.webp

bmwx304C.webp

bmwx305C.webp

bmwx306C.webp

bmwx308C.webp

bmwx309C.webp

bmwx310C.webp

bmwx311C.webp

bmwx312C.webp

Wim de huisspin, waarschijnlijk met hee; z'n familie:|~* :
bmwx307C.webp

Kleien kon geen kwaad:
bmwx313C.webp

Krassen voorscherm voor:
bmwx314C.webp

bmwx315C.webp

Na behandeling:
bmwx316C.webp

bmwx317C.webp

Swirls voor:
bmwx318C.webp

bmwx319C.webp

Na Menzerna IP & wool pad, alleen lichte hologrammen:
bmwx320C.webp

Na Menzerna Final Finish:
bmwx322C.webp

bmwx323C.webp

Halverwege:
bmwx321C.webp

Krassen op de dakrand vanwege een boompje op de oprit:
bmwx324C.webp

Na behandeling:
bmwx325C.webp

Motorruimte na:
bmwx326C.webp

Na de plan de campagne:
bmwx327C.webp

bmwx328C.webp

bmwx329C.webp

bmwx330C.webp

bmwx332C.webp

bmwx332C.webp

bmwx333C.webp

bmwx334C.webp

bmwx335C.webp

bmwx336C.webp

bmwx337C.webp

bmwx338C.webp

bmwx339C.webp

bmwx341C.webp

bmwx342C.webp

bmwx343C.webp

bmwx344C.webp

bmwx345C.webp

bmwx346C.webp

bmwx347C.webp

bmwx348C.webp

bmwx349C.webp

bmwx350C.webp

bmwx351C.webp

bmwx352C.webp

bmwx353C.webp

bmwx354C.webp

bmwx355C.webp

bmwx356C.webp

bmwx357C.webp

bmwx358C.webp

bmwx359C.webp

bmwx360C.webp

bmwx361C.webp

bmwx362C.webp

Resultaat van de extractor x-]
bmwx340C.webp

Bedankt voor het kijken!

Dame en heren: het wordt eentonig om te zeggen, maar ook deze keer hebben jullie jezelf weer overtroffen :cool
Deze BMW was zo te zien ook wel nodig aan een uitgebreide detailbeurt toe, en het resultaat is wederom verbluffend.

Zijn Waren dat trouwens krassen op de motorkap (foto 2) of zijn het contrails van overvliegende vliegtuigen ?

P.S. Wordt het DDD nu omgedoopt tot DDT? :lol

ik sta er echt van te kijken hoe mooi jullie die auto's telkens krijgen!

Ik ben zelf nogal huiverig voor een woolpad vanwege de heavy cutting, ben geen onervaren machinaal detailer, maar durf er nog niet aan.

Hoe groot is de kans dat een woolpad schade aanricht?

Ziet er mooi uit. Toch handig dat er even geen R 8 staat er weer eens eens een mooie BMW.
M26 blijft toch geweldige wax.

Bedankt voor de complimenten. Dat zijn geen krassen in de 2e foto, we zaten naast Zestienhoven, dus volop vliegtuigstrepen ;-)

Wat betreft de woolpads, je moet niet raar gaan lopen doen met een woolpad, zelfde geld uiteraard ook voor een foampad.
Een woolpad maakt veel minder wrijving en is daardoor makkelijker over de lak te bewegen dan foam.
Wel moet je wool nog vaker schoonmaken in een padwasher dan foampads. Zonder paswasher hoeft je er niet aan te beginnen.
Na elk paneel is het schoonmaken anders loopt ie vol en maakt ie wel veel wrijving.

Wow...echt een bizar mooi resultaat. Misschien een rare vraag, maar hoe hebben jullie het motor compartiment zo mooi gekregen? gewoon met water of met APC? of...?

Krankzinnig gewoon.....

Zit iedere keer weer met mijn kin op mijn knieen bij het zien van jullie prestaties !!

:lol @ EHA!
We hebben de motoruimte in gespoten Safe Degreaser/APC , ingeborsteld en afgespoten.
Daarna de ASD opgebracht.

hoe bepaal je dan dat de pad vol is? want begin volgende week aan de zwarte auto van m'n ouders (heb geen padwasher)
na elk paneel afnemen met een microvezel doek op een lage stand?

en wat is dan het voordeel van alles met de machine aanbrengen? sneller of beter resultaat?

Wanneer de pad vol raakt dan gaat ie stuiteren e.d. het is lastig aan te geven wanneer het echt gebeurd, maar je merkt het wel. Als het een excenter is dan kun je de pad op de machine met een doek schoonmaken, met de doek in je hand de pad beetpakken en de machine aanzetten en proberen de pad te masseren, maar doe dit alleen op een EXCENTER!!! Op een rotary kun je een zogenaamde "spur" gebruiken.

Zeker op een harde lak zoals deze BMW kun je niet anders dan met een machine werken, je moet wel. We hebben in dit geval gekozen om de wax ook met de machine aan te brengen en af te nemen omdat dat iets sneller en makkelijker is.

Erg netjes! Vind het opzich maar een lelijke auto, maar als jullie er mee bezig zijn geweest is het toch een plaatje rofl

ah oke, dan weet ik waar ik op moet letten
kan ook weer 1 van de redenen zijn waarom ik wat kleine krasjes bij m'n eigen auto er wel uit heb gekregen en andere weer niet
heb een G220 en nog wat MF doeken liggen van meg. die ik weinig gebruik :-d

De universal padwasher kan ook met de excenter gebruikt worden, geloof me als je wat meer gaat poetsen is zo'n ding echt een uitkomst en de aanschaf meer dan waard!

Mooi resultaat, wederom de complimenten.:cool

Zo te zien is Tim aan de overkant aan werken aan een uitbreiding...?

:lol