• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X3 zwart metallic (62 foto's)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Deze keer stond er een BMW X3 op het programma voor het DDD, met behulp van Adrie z'n zus Berty die het interieur onder handen heeft genomen anders hadden we het niet gered. Berty, onze dank is groot :)^
Lekker zwart metallic dus alles was erop te zien.
Qua swirls viel het allemaal nog wel echter de lak was behoorlijk hard dus het was bij elkaar toch een hoop werk.
We zijn bezig geweest van 9: 00 tot 18: 00.

Plan de campagne!
Exterieur:
-wassen met Shampoo Plus + attributen
-Velgen met Wheelbrightner + diverse borstels/mitt
-Kleien met Meg's Pro Clay Mild en LT 1:1
-Polijsten met Meg's Light Cutting So1o wool pad en Menzerna Intensive Polish. (deze begon dus naarmate het warmer wordt echt op te spelen, dit is echt geen polijstmiddel voor beginners!)
-Nabewerken met LC Finishing pad en Menzerna Final Finish (rotary)
-Excentrisch met Dodo Juice Lime Prime op een LC Finishing pad
-Excentrisch M21 Synthetic Sealant aangebracht
-Getopped met M26 Yellow wax, ook excentrisch aangebracht
-Kunstof met Trim Restorer
-Wielkasten met All Season Dressing
-Banden met Meg's Endurance Tyre Gel
-Ruiten met Meg's NXT Glass Cleaner

Interieur:
-Gestofzuigd
-Afgenomen met Meg´s APC
-Kunstof met PB´s Natural Look
-Matten met Karcher extractor
-Stoelen en banken met extractor behandeld

Foto's zeggen meer dan woorden :)_[]

Voor:
bmwx301C.jpg

bmwx302C.jpg

bmwx303C.jpg

bmwx304C.jpg

bmwx305C.jpg

bmwx306C.jpg

bmwx308C.jpg

bmwx309C.jpg

bmwx310C.jpg

bmwx311C.jpg

bmwx312C.jpg


Wim de huisspin, waarschijnlijk met hee; z'n familie:|~* :
bmwx307C.jpg


Kleien kon geen kwaad:
bmwx313C.jpg


Krassen voorscherm voor:
bmwx314C.jpg

bmwx315C.jpg


Na behandeling:
bmwx316C.jpg

bmwx317C.jpg


Swirls voor:
bmwx318C.jpg

bmwx319C.jpg


Na Menzerna IP & wool pad, alleen lichte hologrammen:
bmwx320C.jpg


Na Menzerna Final Finish:
bmwx322C.jpg

bmwx323C.jpg


Halverwege:
bmwx321C.jpg


Krassen op de dakrand vanwege een boompje op de oprit:
bmwx324C.jpg


Na behandeling:
bmwx325C.jpg


Motorruimte na:
bmwx326C.jpg


Na de plan de campagne:
bmwx327C.jpg

bmwx328C.jpg

bmwx329C.jpg

bmwx330C.jpg

bmwx332C.jpg

bmwx332C.jpg

bmwx333C.jpg

bmwx334C.jpg

bmwx335C.jpg

bmwx336C.jpg

bmwx337C.jpg

bmwx338C.jpg

bmwx339C.jpg

bmwx341C.jpg

bmwx342C.jpg

bmwx343C.jpg

bmwx344C.jpg

bmwx345C.jpg

bmwx346C.jpg

bmwx347C.jpg

bmwx348C.jpg

bmwx349C.jpg

bmwx350C.jpg

bmwx351C.jpg

bmwx352C.jpg

bmwx353C.jpg

bmwx354C.jpg

bmwx355C.jpg

bmwx356C.jpg

bmwx357C.jpg

bmwx358C.jpg

bmwx359C.jpg

bmwx360C.jpg

bmwx361C.jpg

bmwx362C.jpg


Resultaat van de extractor x-]
bmwx340C.jpg


Bedankt voor het kijken!
 
Dame en heren: het wordt eentonig om te zeggen, maar ook deze keer hebben jullie jezelf weer overtroffen :cool:
Deze BMW was zo te zien ook wel nodig aan een uitgebreide detailbeurt toe, en het resultaat is wederom verbluffend.

Zijn Waren dat trouwens krassen op de motorkap (foto 2) of zijn het contrails van overvliegende vliegtuigen ?

P.S. Wordt het DDD nu omgedoopt tot DDT? :D
 
ik sta er echt van te kijken hoe mooi jullie die auto's telkens krijgen!

Ik ben zelf nogal huiverig voor een woolpad vanwege de heavy cutting, ben geen onervaren machinaal detailer, maar durf er nog niet aan.


Hoe groot is de kans dat een woolpad schade aanricht?
 
Ziet er mooi uit. Toch handig dat er even geen R 8 staat er weer eens eens een mooie BMW.
M26 blijft toch geweldige wax.
 
Bedankt voor de complimenten. Dat zijn geen krassen in de 2e foto, we zaten naast Zestienhoven, dus volop vliegtuigstrepen ;)

Wat betreft de woolpads, je moet niet raar gaan lopen doen met een woolpad, zelfde geld uiteraard ook voor een foampad.
Een woolpad maakt veel minder wrijving en is daardoor makkelijker over de lak te bewegen dan foam.
Wel moet je wool nog vaker schoonmaken in een padwasher dan foampads. Zonder paswasher hoeft je er niet aan te beginnen.
Na elk paneel is het schoonmaken anders loopt ie vol en maakt ie wel veel wrijving.
 
Wow...echt een bizar mooi resultaat. Misschien een rare vraag, maar hoe hebben jullie het motor compartiment zo mooi gekregen? gewoon met water of met APC? of...?
 
Krankzinnig gewoon.....

Zit iedere keer weer met mijn kin op mijn knieen bij het zien van jullie prestaties !!
 
:D @ EHA!
We hebben de motoruimte in gespoten Safe Degreaser/APC , ingeborsteld en afgespoten.
Daarna de ASD opgebracht.
 
hoe bepaal je dan dat de pad vol is? want begin volgende week aan de zwarte auto van m'n ouders (heb geen padwasher)
na elk paneel afnemen met een microvezel doek op een lage stand?

en wat is dan het voordeel van alles met de machine aanbrengen? sneller of beter resultaat?
 
Wanneer de pad vol raakt dan gaat ie stuiteren e.d. het is lastig aan te geven wanneer het echt gebeurd, maar je merkt het wel. Als het een excenter is dan kun je de pad op de machine met een doek schoonmaken, met de doek in je hand de pad beetpakken en de machine aanzetten en proberen de pad te masseren, maar doe dit alleen op een EXCENTER!!! Op een rotary kun je een zogenaamde "spur" gebruiken.

Zeker op een harde lak zoals deze BMW kun je niet anders dan met een machine werken, je moet wel. We hebben in dit geval gekozen om de wax ook met de machine aan te brengen en af te nemen omdat dat iets sneller en makkelijker is.
 
Erg netjes! Vind het opzich maar een lelijke auto, maar als jullie er mee bezig zijn geweest is het toch een plaatje rofl
 
ah oke, dan weet ik waar ik op moet letten
kan ook weer 1 van de redenen zijn waarom ik wat kleine krasjes bij m'n eigen auto er wel uit heb gekregen en andere weer niet
heb een G220 en nog wat MF doeken liggen van meg. die ik weinig gebruik :grinning:
 
De universal padwasher kan ook met de excenter gebruikt worden, geloof me als je wat meer gaat poetsen is zo'n ding echt een uitkomst en de aanschaf meer dan waard!
 
Mooi resultaat, wederom de complimenten.:cool:

Zo te zien is Tim aan de overkant aan werken aan een uitbreiding...?

:D