• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Borstels voor Interieur

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.209
193
35
Leersum (Utrecht)
Hey Glimkezen,

Ik ben op zoek naar borstels voor het interieur. Denk hierbij aan een wat grotere borstel voor het schrobben van vloermatten, vloerbekleding, hemelbekleding, stoelbekleding. (Stof en Leder)
Eveneens ook voor het borstelen van het kunststof en dashboard met APC o.i.d.

Nou wilde ik ook een goede borstel bestellen voor het schrobben van banden en kwam uit, op advies, op de Mothers Tire Brush.
Echter vind ik het haakse handvat totaal niet prettig, denk ik. Maar er is ook niet echt een andere optie.

Toen zag ik dat zij ook een borstel voor het interieur hadden; Mothers - Carpet & Upholstery Brush
Echter staat er in de reviews een terugkomend probleem; De borstel is te hard.

Ik ging voor een andere kijken en vond; Interieur borstel - Paardenhaar.
Echter vele negatieve reacties door het uitvallen van de haren. OK, er is een tip om dit tegen te gaan.
(Vóór gebruik over schuurpapier halen) Beetje dubbel idee krijg ik er van.

Voor zowel een interieurborstel als bandenborstel zijn er in de CC-shop niet echt andere keuzes. Hebben jullie suggesties?

Maar misschien kunnen jullie mij juist overtuigen dat de reviews, die naar mijn idee vaak door 10-minuten-poetsers zijn gemaakt, niet kloppen en de borstels juist wél goed zijn?

Greetz

Ik heb de borstel van paardenhaar en die gebruik ik voor het schoonmaken van leer en cabriodaken. In het begin vielen er wat haartjes uit, maar dat was na 3 keer over schuurpapier halen verholpen, dus dat vond ik niet hinderlijk.

Ik gebruik de borstel van Tuf Shine voor de banden. Die vind ik erg fijn werken, maar is momenteel uitverkocht. https://www.Carclean.com/product/Tuf_Shine/Tire_Brush_TSTB_102361

Ok, dus de tip om hem over schuurpapier te halen is een gouden tip. Da´s al één ding dat duidelijk is.

Het tweede ding is ook inmiddels duidelijk; De bandenborstel. Ik heb bij de bouwmarkt gewoon van die goedkope schrobborstels gehaald. De zachtste deed niet zoveel, en de hardste kon ik lekker mee schrobben.

Is de paardenhaar-bostel te zacht voor stoffen stoelbekleding en vloerbekleding? (Aangezien je er leer en cabriodaken mee doet en je niet wil krassen)

Greetz

voor banden gebruik ik een goedkoop borsteltje uit de action...

voor interieur en fijn exterieur werk (apc) gebruik ik een borstel van valet pro.

voor tapijt moet ik ook nog iets aankopen...

Ik gebruik de mothers borstel op stoelen met iets beleid maar gaat prima... Is toch een veel hardere borstel dan de paardenhaar borstel. Ik vind m fijn werken.. Helemaal voor tarpijt top.

Naja, dan zal ik is kijken naar die Mothers interieur borstel voor het 'schrobben van stoffen stoelbekleding, paardenhaar borstel voor het 'schrobben' van het dashboard/kunststof en leer i.c.m een Mothers leatherset voor leer.

EDIT: Wacht is, er zit volgens mij al zo'n paardenhaar borstel in die Mothers set.

Thanx peeps!

De Mothers is in de regel te hard, zeker voor tapijt met een vleug of Tuffed
Voor de doorsnee inleg vloerbedekking kan ik mij er ook niets bij voorstellen

Gebruik de Mothers Tire Brush zelf ook voor het "schrobben" van mijn banden en ik vind het hem persoonlijk erg fijn werken, totaal geen probleem met het haakse handvat.:) Maar meningen kunnen daar natuurlijk over verschillen ;) Zie trouwens net pas dat dit al een ouder topic is:blush: haha maar goed je mening ergens over geven mag altijd toch? haha:p

Ik wil ook mijn stoelen eens goed schoonmaken en in de Fabric Coat zetten. Nu weet ik ook niet welke borstel te kiezen, wil geen pluizende bekleding straks hebben.

Wat is een goede bekleding borstel die CC verkoopt?

ik heb zo een ronde om op de DA te zetten, werkt prima.
iets als deze
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Machine_Short_Hair_Carpet_Brush__125mm_83_023_103406
ook de paardenhaar borstel (voor leder)
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_85_590_101232

soms ook zo eentje, werkt prima bij stevige stoffen zetels

borstel.webp