• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

Vandaag zijn de mannen weer verder gegaan met het laatste metselwerk. Bij thuiskomst uit de vroege dienst was het voor mij eigenlijk de bedoeling om de balken erin te leggen maar ik was net op tijd want de balken op 1 na lagen er allemaal al in. Enige wat ik nog hoefde te doen was ze op de muur hart op hart op 61cm leggen en ze vast te schroeven in de balkschoenen. :grinning:
Morgenochtend of middag worden ze nog uitgevuld om te zorgen dat ze aflopen naar de regenpijp die tussen de buren en mijn deur komt te zitten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dat ziet er zeer goed uit!:heart_eyes: (ben gewoon jaloers!!!)
Is al nagedacht over een lichtplan of word daar nog aan gewerkt?.
Komt er een nog een coating op de vloer ? (beton blijft altijd stoffen)
 
SjefkeNL;342464 zei:
Gaat goed daar ;) :)^

Nu hopen dat je buurman de schuur nooit weg haalt :-"

Dat kom ik dan goed mee weg want in ons koopcontract staat deze muur van ons is omdat deze op onze grond is gebouwd.

Lichtplan is al over nagedacht en bijna compleet. Er komen 8 baken met 2 lampen te hangen. Philips 36W/ 950Hcri (De Luxe). Per rij van twee geschakeld.
De vloer wordt nog afgewerkt met een vloeistofdichte laag.
 
WaxWizard;342472 zei:
Er komen 8 baken met 2 lampen te hangen. Philips 36W/ 950Hcri (De Luxe).


nice! zorgt toch voor een 650 lux op de vloer en 850 lux op het werkvlak (beide gemiddeld)!


zou inderdaad altijd 2 rijen schakelen.. idee om 50% op bewegingsmelder te doen? super handig!

neem aan dat je wel hoogfrequente armaturen (HF of EVSA) hebt? (dus zonder starters)
 
@l-roy ik laat ze schakelen per twee. Want als de garagedeur openstaat heb ik niks aan de lampen die tussen het plafond en de deur zitten. Zonde van de energie. De armaturen heb ik nog niet. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet echt naar gezocht. Voorlopig heb ik nog maar genoeg te doen :)^
 
Terwijl ik lag te slapen na mijn eerste nachtdienst hebben mijn schoonvader en zijn maat het dak dicht gelegd met underlayment platen. Zelf ben ik vanmiddag even wezen shoppen voor de elektra :sob: daar kruipt toch altijd snel een hoop geld in.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Da's wel weer lekker van een nachtdienst. Als jij slaapt zijn anderen voor jou aan het werk ;)
Schiet lekker op met die underlayment platen. Misschien niet eens zo veel werk maar het lijkt gelijk heel anders.
 
Het schiet al goed op, en inderdaad in electra spul gaat snel een hoop geld zitten, maar daar moet je niet op beknibbelen anders moet je het 2 keer doen, en het is verstandig de schuur appart af te zekeren zodat als er iets overbelast is niet de zekering in het huis eruit gaat (scheelt lopen).

je hebt deze week nog mooi weer dus snel het dak waterdicht maken. :)^
 
Ziet er goed uit!!

Zonnepanelen zou ik niet doen.. Eerst geven ze subsidie en later gaan ze je straffen omdat je energie levert en dus een eigen bedrijf bent... En gaan het vervolgens belasten.....
 
@wilco, zoals je het nu verwoord is het onzin. Van belasten is zeker geen sprake
Als je het alleen doet om de subsidie moet je het laten
Als je het zowel voor het milieu als het terugverdienen doet is het zeker een optie
En als je de techniek leuk vindt, dan nog meer. En de plek is voorhanden ...
 
Dit dak heeft een slechte potentie voor zonnepanelen!

Kunt er ongeveer 9 panelen Max op kwijt (dan heb ik geen randzone, geen richting van de zon en geen
Vergunningseisen meegenomen!)

9x250wp is 2250. Dus ongeveer 2000kwh op jaarbasis!

Dat is met een ideale liggen bekeken. Los daarvan is het echt geen
Gezicht op een garag(zichtwerk)

Zit zelf bedrijfsmatig in de zonnepanelen en zou t
Niet aanradn!

Nog een puntje: zou een exta kabel 3x2,5 minimaal naar
De meterkast gelegd moeten worden want de omvormer
Moet(!!) met dit vermogen op een eigen Eindgroep en aardlek!

Just my 2 cents

P.s. Subsidipot is leeg maar dat was toch maar max600 euro!

Kunt wel gebruik maken van de 6%btw op arbeid(huisverbetering)


Edit; extra belasten?? Bullshit! Mag 5000 tot 7000kwh salderen(rechtstreeks van je rekening aftrekken!) greenchoice en atoom energie salderen zelfs onbeperkt!