• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

sjow hele project ff bewonderd, en me verbaast over menig reactie...

Zeeer mooi project en de ultieme place to knutsel :D
knap werk !!!!

betreft alle reactie's over de elektra tsja ( als elektromonteur zijnde ) had ik het persoonlijk ook anders aangepakt.
maar zoals menig knutselaar zegt : 't werk toch rofl

lekker bezig en ben benieuwd naar de vervolgfoto's
 
L-roy;345765 zei:
Ok ik kap. Maar blijf erbij dat ik t onverantwoord vind!


***EDIT***

even ter verduidelijking: ik bedoel het goed voor de TS, het zou zonde zijn als zo'n mooie aanbouw afbrand door zo'n rare fout.

wat ik wil zeggen is dat materiaal en materieel geschikt is voor 16A, bij overbelasting van de groep continu 20A, zal de groep niet uit gaan maar
je wandcontactdoos (stopcontact) wel wegsmelten.

neem het niet op als negatief of belerend maar zou het gewoon eeuwig zonde vinden. daarnaast is er ook al meerdere malen
door meerdere mensen aangegeven dat de manier van installeren nogal "knutselig" overkomt.

Het werkt, maar of het veilig is? (en het gaat echt om de veiligheid van de TS en zijn gezin)

zal geen tips/adviezen meer geven, neem aan dat als de TS nog iets wil weten hij een pm zal sturen!

succes met de verbouwing! :)^

je belast een enkel stopcontact nooit met 20A, dat is namelijk 4800Watt, bovendien zijn de stopcontacten in jouw huis ook maar geschkt voor 10/16 A dat wil dus zeggen dat je er ook niet continue 16A mag afnemen, ondanks dat de groep wel met 16A afgezekerd is, dus wel graag WETEN waar je het over hebt voordat je met een vinger naar iemand blijft wijzen.

op de grondplaten na is er niks waarbij bij mij alarmbellen gaan rinkelen en heeft de beste man straks een mooie velige garage.
 
Dat gaat de goede kant op Waxwizard, goed bezig.

Ik zal me niet mengen in de elektra discussie, ik sta al genoeg onder spanning. :)_[]
Waar ik wel benieuwd naar ben waarom je voor een intercom heb gekozen. En is dat te bedienen vanuit je woning of garage.
Gewoon nieuwsgierigheid. Verder ben ik maar een klein beetje jaloers op zo'n ruimte. :grinning:
 
L-roy;345724 zei:
maaaaarrr.... is de groep nou 20A afgezekerd of niet?

Nee de groep is niet afgezekerd op 20A. Er zit nog gewoon een 16A zekering in. Het idee om naar 20A te gaan was van mijzelf afkomstig maar werd mij door meerdere al afgeraden om ook de redenen die hier aangehaald worden. De reden dat ik wat zwaarder wilde gaan was omdat er nu behoorlijk wat afnemers komen op die groep. Voorlopig laat ik het nog even zo, maar heb er al wel rekening mee gehouden dat ik (misschien volgend jaar) een nieuwe (lees extra groep) van 16A bij ga zetten.

@addy
De intercom/deurbel is te bedienen vanuit de woning. De camera hangt aan de buitenkant van de garage. Als straks de garagedeur erin zit hebben we namelijk geen zicht meer op wie er aan de deur staat. Iedereen komt hier langs de achterzijde van het huis binnen namelijk. De voordeur zit ondertussen vastgeroest :grinning:
De garagedeur is straks ook gewoon vanuit het huis te openen of als je dat wilt kun je hem ook dicht laten naar gelang wie er aan de deur staat natuurlijk. Dan is het wel makkelijk dat je even met elkaar kunt communiceren. Is het een vreemde kun je hem naar de voordeur verwijzen.
 
Vriendelijke vriend :)

Waarom dan niet of :

Een 16a traag
Of
Extra groep naar je luxe hok
Of
Driefase ernaartoe en dan evt alsnog kunnen onderverdelen ?

Betreft je intercom ja
Geniaal !!!!
 
@Hollander

Optie 3 valt af.

Maar een van de eerste 2 opties zal het straks worden misschien. Ik concentreer mij nu eerst op de afwerking van de binnenkant en zorgen dat ik erin kan met mijn spullen. Met een eventuele uitbreiding naar een xtra groep is in de garage rekening mee gehouden maar in het huis nog niet. Dus die optie wil ik uitstellen tot de zomer moch dit nodig blijken.
 
helemaal duidelijk! via de PM netjes even over gehad.

wordt een mooie ruimte en met de elektra komt het ook helemaal goed! :)^

vind je schakelaars wel strak zitten, nog nooit zo gezien maar geloof dat daar wel animo voor is!:)
 
Bedankt L-roy,

Vandaag ook nog even contact gehad met de leverancier en fabrikant van de garagedeur. Helaas was deze nog niet klaar omdat ze nog op wat onderdelen moesten wachten. Eind volgende week zou hij dan geplaatst kunnen worden, aangezien dat niet paste in mijn ploegenschema hebben we de plaatsing van de garagedeur gepland op 26 november. Dat is helaas het nadeel als je een deur besteld die niet conform de standaard maten is.
 
Ik heb het topic vanaf het begin gevolgd, maar maak me nu toch echt zorgen over de brandveiligheid, en dat komt door de avatar van Wax Wizard.

Die Hennep plantages zorgen vaker voor uitslaande brandjes.:-b

Als het een beetje meezit, net voor de winter echt begint alles dicht met de deur erin.:party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig, lijkt me heerlijk om zo,n plek bij het huis te hebben..

Van zo;n Dapje gaan de stopcontacten toch niet zo snel smelten!? Of ga je er nog een mega dikke audio installatie inbouwen:-b
 
Na lang wachten vandaag dan eindelijk de installatie van de garagedeur

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben erg blij dat ik gekozen heb voor een clean design en een buitenkant zonder structuur.
:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
 
Mooie strakke deur, niet overwogen om er een paneel met 'ramen' er in te doen, zodat je meer licht hebt in de garage? Zulke ramen kun je altijd voorzien van een matte folie om inkijk te beperken, en het licht te behouden.