• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bus terug van spuiter met hologrammen !

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Hallo een kennis van mij had lakschade en heeft zijn bus opnieuw laten spuiten.
De eerste keer kreeg hij hem terug met enorm veel stof punten en spuitnevel.
vervolgens is de bus wederom gespoten ditmaal kwa spuitwerk redelijk goed.( acceptabel )

Echter na een was beurt kwamen de hologrammen tevoorschijn ( zie foto's )
Hij heeft mij gevraagd of deze weg te polijsten zijn en hoe.
Heeft hier iemand ervaring mee?
conv_918.webp
conv_919.webp
conv_920.webp

Fijn schadebedrijf heeft hij dan. Bij een fatsoenlijk bedrijf word er fatsoenlijk uitgeneveld dat napolijsten niet nodig is.. Ik zou er toch mee terug gaan en hun lekker laten oplossen..
Na mijn ervaring zijn hologrammen lastig weg te krijgen en moet je er grof voor polijsten..

Mijn ervaring is dat je dit veel beter zelf op kunt lossen...
Mezzo op wit/oranje, finale op zwart/lichtgroen en hij is zeer waarschijnlijk strakker dan de spuiter hem ooit kan afleveren.
Uiteraard wel een opmerking richting de spuiter dat dit niet acceptabel is en hij voor de kosten mag opdraaien

Als ik dit lees hebben ze de bus na de eerste spuitbeurd gewoon gepolijst (wa voor polijsten doorgaat maw vern....) en retour afzender.
Ik zou zeggen terug ermee en kijken wat hun reactie is.

Retour afzender kan waarna dat bedrijf er weer een keer met een rotary overheen ramt en je hezelfde resultaat krijgt. Je kunt er een principe-kwestie van maken, maar ik zou mooi zelf met de DAP aan de slag gaan op de wijze zoals ivo's aangeeft. Hologrammen zijn eenvoudig weg te krijgen op die wijze.

Bedankt voor de reacties, we kunnen inderdaad uit principe de auto retour sturen maar verwacht er alleen maar meer ellende van.
Ik neem hem dit weekend onder handen met de DAP zoals Ivo's voorstelt, Het resultaat post ik dit weekend;)

Mochten er nog andere oplossingen zijn dan hoor ik het graag;)

Mooi voorbeeld trouwens van wat hologrammen zijn, bedankt voor de foto's . :-)^

Maar goed, succes met de DAP. Hologrammen zijn meestal redelijk makkelijk weg te krijgen met een medium of zelfs een finishing polish, dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

Heeft hij wel lang genoeg gewacht met het wassen van de bus?
Toen er een deel van mijn auto overgespoten was mocht ik hem 2 weken niet wassen en waxen (vanwege het uitdampen)

Dat is niet gezegd door de spuiter. Maar hij heeft vooralsnog 1 week gewacht. Zelf heb ik in het verleden mijn eigen auto laten spuiten en toen werd vermeld dat ik deze 2 dagen moest laten uitdampen.

Hmm, dat wij onze brownie bij de spuiter hadden staan (las+spuitwerk) waren ze hem al aan het wassen toen we hem kwamen halen. Overigens net werk afgeleverd gekregen hoor, dat wel.

Hierbij het eind resultaat. De stappen waren als volgt wassen kleien mezzo op oranje final op zwart. Zie hier onder het verschil van de schuifdeur en de rest

Ik heb de hele auto gedaan en afgemaakt met de ibrido limitata

conv_932.webp

conv_933.webp
conv_934.webp
conv_935.webp
conv_936.webp
conv_937.webp