• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabriokap

Zelf reinig ik een cabrioletkap met een verdunde (1:20) APC oplossing. Met een zachte doch stevige (paarden haren) borstel de kap voorzichtig schoon schrobben, al naar gelang de vervuiling een paar keer herhalen.

Daarna de kap goed laten drogen, desnoods met een extractor (o.a. te huur bij Boels of Gamma, zij noemen het een tapijtreiniger) nog droger zuigen.

Dan is het belangrijk om alles af te plakken zodat het niet onder de spuitnevel zit. Het is even wat werk, maar scheelt je naderhand een hoop schoonmaken.

Gebruik een voor een cabrioletkap geschikt middel zoals Gyeon Fabric Guard, 303 Fabric Guard of RagTopp Fabric Protectant.

Bekijk bijlage 154056

Bekijk bijlage 154057

Bekijk bijlage 154058
Bedankt voor de duidelijke uitleg en plaatjes! Als een kap heel erg vervuild is gebruik je dan ook dit product?
 
Na alles hier goed na hebben gelezen gekozen om eerst biotex uit te gaan proberen. Manlief naar de gamma gestuurd om een extractor te huren en vanmiddag aan de gang gegaan. Heb het nu 3 keer gedaan en moet zeggen dat ik het er steeds beter uit vind zien. Op de foto komt de kleur niet tot zijn recht vind ik. Morgen ga ik het nogmaals doen en dan zal ik hierna vragen aan mijn man of hij met zij toestel foto's wil maken.

Mocht ik morgen nog steeds niet tevreden zijn dan denk ik aan dat 303 of apc maar wil het dakje graag voor donderdag geïmpregneerd hebben en op orde hebben want dan word hij een keer helemaal opgepoetst door iemand met professionele spullen daarvoor. Hierna ga ik hem zelf bij houden.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie ideeën en tips! Erg blij mee!

Fijne avond allemaal
20220430_191631.jpg
20220430_191637.jpg
20220430_191653.jpg
 
Zelf reinig ik een cabrioletkap met een verdunde (1:20) APC oplossing. Met een zachte doch stevige (paarden haren) borstel de kap voorzichtig schoon schrobben, al naar gelang de vervuiling een paar keer herhalen.

Daarna de kap goed laten drogen, desnoods met een extractor (o.a. te huur bij Boels of Gamma, zij noemen het een tapijtreiniger) nog droger zuigen.

Dan is het belangrijk om alles af te plakken zodat het niet onder de spuitnevel zit. Het is even wat werk, maar scheelt je naderhand een hoop schoonmaken.

Gebruik een voor een cabrioletkap geschikt middel zoals Gyeon Fabric Guard, 303 Fabric Guard of RagTopp Fabric Protectant.

Bekijk bijlage 154056

Bekijk bijlage 154057

Bekijk bijlage 154058
Ik hoop dat mijn dakje ook zo zwart gaat worden zeg, echt heel mooi! Haalt impregneren ook de kleur nog op?
 
Daar zit vooruitgang in :) Als je je kapje echt lekker schoon en geïmpregneerd hebt is het een kwestie van bijhouden. Regelmatig even met de stofzuiger en een borstel mondstuk over de kap gaan om stuifzand, gewoon vuil en stuifmeel op te zuigen, dat scheelt al een ferme slok op een borrel voor alg vorming.
En daarna met een sopje wassen en uitspoelen. Dan ga je er nog lang en veel plezier mee beleven.
 
Daar zit vooruitgang in :) Als je je kapje echt lekker schoon en geïmpregneerd hebt is het een kwestie van bijhouden. Regelmatig even met de stofzuiger en een borstel mondstuk over de kap gaan om stuifzand, gewoon vuil en stuifmeel op te zuigen, dat scheelt al een ferme slok op een borrel voor alg vorming.
En daarna met een sopje wassen en uitspoelen. Dan ga je er nog lang en veel plezier mee beleven.
Dit is inderdaad mijn bedoeling. Nu is het echt een hele hoop werk geweest maar als ik dit bij ga houden dan zal dat heel erg gaan helpen!
 
Vandaag nog een poging gedaan met Biotex. Dacht dan kan ik daarna eventueel nog ander spul bestellen. Maar wow ik ben tevreden. Dat dak is denk ik nog nooit schoongemaakt dus het was een flinke klus. 3 dagen ben ik er mee bezig geweest dit heb ik gedaan:


Eerst meer verdunt en later minder verdunt. Na 2 dagen borstelen konden mijn armen niet echt meer dus vandaag is mijn man aan de slag gegaan. Biotex inspuiten met spuitfles, 5 min in laten trekken, alle kanten op borstelen met een iets hardere borstel, weer insprayen met biotex mengsel en daarna afspoelen met warm water en daarna afgespoeld met de tuinslang en koud water, droog zuiden met de extractor en het proces weer herhalen net zo lang tot het goed is.

Er zaten uiteindelijk nog een paar kleinere plekjes in het midden deze hebben ik daarna nog een keer behandeld. En nu ga ik hem zo impregneren en dan is het helemaal klaar. Poeh wat een werk maar ik ben blij dat ik het heb gedaan

Heb de kap met geïmpregneerd en ben nu helemaal tevreden, kan mijn armen niet meer bewegen maar dan heb je ook wat

Bedankt allemaal voor het advies!
20220501_185902.jpg
20220501_185840.jpg
20220501_190643.jpg
 
Leuk dat je niet alleen advies vraagt, maar ook de uitkomst deelt. Dat cabriokapje is echt gigantisch opgeknapt, voorlopig geniet je iedere keer als je dat schone dak weer ziet.
 
  • Leuk
Reactions: carolienv82
Heel mooi geworden zeg en goed dat je door hebt gezet en hem weer zeer netjes gekregen hebt, nu hoef je hem alleen maar bij te houden.
Goed werk geleverd en nu lekker genieten van je mooie mini :cool:.
 
  • Leuk
Reactions: carolienv82