• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carlo stelt zich voor

Carlito

Detailing trainee
24 feb 2010
9
47
Hallo allemaal,

na een langere periode op dit forum de berichten door te lezen heb ik besloten om maar even te registreren.

Ik ben Carlo, 28 jaar en kom uit Almere. Ik heb sinds een juli een nieuwe leaseauto en dit is een volkswagen golf 6 geworden. De kleur is bleu graphit. Sinds dat de auto uit de showroom gekomen is vind ik de kleur achteraf toch iets tegenvallen...
(wellicht post ik later nog wat foto`s om te laten zien hoe de auto eruit ziet)

Ik heb nadat ik de auto een maand of 2 in bezit had, de auto een DULON behandeling gegeven.
Iemand bekend met dit spul? ik had er grote verwachtingen van, maar ik moet zeggen dat het me niet echt heeft kunnen bekoren. Misschien heb ik het niet correct aangebracht zoals ik het zou moeten doen ( niet lang genoeg laten intrekken)

In ieder geval probeer ik hier zo nu en dan is te lezen wat goed is om de auto er weer goed uit te laten zien en zit ik in dubio om maar is een standaard 5 stappen plan aan te schaffen.

Welkom.
Kleur in de showroom kan een wereld verschillen met buiten. Ik heb gelukkig bij mijn Focus eerst
eens een exemplaar buiten bekeken, voordat ik maar een andere kleur ben gaan uitkiezen.

DULON zegt mij niets, maar als je het niks vindt, is het ook geen ramp om het weer van je lak te halen. Was het wel duur?

Omdat jullie zo aandringen voor foto`s :-p

even proberen of dit werkt...

dus370Small.webp

dus368Small.webp

dus366Small.webp

Zijn helaas niet echt close up foto`s, maar veel beter heb ik momenteel niet....
Bedoeling van de lak, was dat het echt een parelmoer effect zou hebben.

o:-)

Wat voor een DULON behandeling heb je de auto gegeven? En hoe?
Zie meerdere producten op hun website, maar jij geeft geen producten op die je gebruikt hebt. Ook niet hoe je die respectievelijke producten verwerkt hebt.

Lees wel op de website dat je bijvoorbeeld de DULON Speedwax moet verdunnen met water en dan vloeibaar moet opbrengen met spons of lagedruk pomp. Niet laten drogen en afnemen met een ZEEM.

in de regel betekent dit dat zo een product op dit forum niet als serieus wordt beoordeeld, want een zeem is zo ongeveer het eerste artikel wat je uit je bestaande collectie moet weg donderen, samen met die ouwe spons die je mogeljik zou hebben.

Al lezende denk ik dat het resultaat teleurstellend is, omdat de gebruikte producten je geen hoger resultaat zullen laten behalen dan je nu bereikt hebt.

Aficior zei:
Wat voor een DULON behandeling heb je de auto gegeven? En hoe?
Zie meerdere producten op hun website, maar jij geeft geen producten op die je gebruikt hebt. Ook niet hoe je die respectievelijke producten verwerkt hebt.

Ik heb van dulon , de shampoo en stap 1 en 2 uitgevoerd, dat zijn volgens mij een cleaner en een polish.
Op de verpakking staat dat je bij het aanbrengen van de polish moet wachten totdat de was wit uitslaat, maar bij mij was die al wit bij het erop doen...

Opzich krijg ik de auto vrij makkelijk schoon als ik hem afspoel, maar het product geeft geen extra glans of iets.

Beste Carlito,

Ik vermoed dat je het maximale uit het product hebt gehaald. En jij wenst blijkbaar meer.

Je auto reed al twee maanden rond. De zeer ervaren forummers hier zullen je zeggen dat 95% van het te behalen resultaat zal worden bepaald door de voorbereidende werkzaamheden. Wax kan in principe een slechte voorbereiding niet camoufleren, echter wel verduidelijken.

Omdat je auto dus al twee maandjes ervaring heeft, lijkt mij dat je het volledige stappenplan zult moeten uitvoeren. Alleen een zorgvuldig uitgevoerde voorbereiding met kwalitatief betere producten zal vermoedelijk een resultaat opleveren dat aan jouw wens zal beantwoorden.

Als je onderstaand link volgt, kom je in een hoofdstuk van dit forum waar je zeer veel informatie kunt vinden over hoe zoiets aan te pakken.
https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx

Grappig spul, dat Dulon.
Wetende dat voorbereiding van de lak voor een zeer groot deel verantwoordelijk is voor het eindresultaat, kan het niet anders dan teleurstellen.
Blijkbaar moet je product 1 uit de combinatie met een natte spons aanbrengen en laten drogen. Daarna product 2 eveneens met een natte spons over product 1 aanbrengen en pas daarna alles uitpoetsen.

Dit lijkt een wondermiddel te zijn en je vraagt je af waarom al die andere forummers toch zo zitten te klooien met al die stappen en zo ontzettend veel moeite doen op een andere wijze. Dat Dulon lijkt te mooi om waar te zijn!! (En dat is het dan ook, blijkt helaas uit jouw teleurstellende resultaten).

Lijkt wel alsof je allen een waxje over je lak hebt aangebracht. Meer niet.

Aficior zei:
Beste Carlito,

Ik vermoed dat je het maximale uit het product hebt gehaald. En jij wenst blijkbaar meer.

Je auto reed al twee maanden rond. De zeer ervaren forummers hier zullen je zeggen dat 95% van het te behalen resultaat zal worden bepaald door de voorbereidende werkzaamheden. Wax kan in principe een slechte voorbereiding niet camoufleren, echter wel verduidelijken.

Omdat je auto dus al twee maandjes ervaring heeft, lijkt mij dat je het volledige stappenplan zult moeten uitvoeren. Alleen een zorgvuldig uitgevoerde voorbereiding met kwalitatief betere producten zal vermoedelijk een resultaat opleveren dat aan jouw wens zal beantwoorden.

Als je onderstaand link volgt, kom je in een hoofdstuk van dit forum waar je zeer veel informatie kunt vinden over hoe zoiets aan te pakken.
https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx

Bedankt voor de tip, ik was daar al een paar keer wezen kijken, maar ben daar nog niet echt helemaal wijs uit geworden, tenminste ik zou toch wat kleine aanpassing aan een standaard stappenplan willen wijzigen.
Ik ben niet echt een fantieke poetser, dus ik zie mezelf niet maandelijks mijn auto compleet doen (5 stappen) dus ik denk dan al weer sneller aan een soort winterbehandeling met een collonite wax laag.

Ik twijfel ook of een 5 stappenplan met de hand uit te voeren is, of dat je dan al snel elecktrisch gereedschap nodig heb.

Misschien moet ik straks maar een nieuw topic openen, met producten die ik op het oog heb.