• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chocolade vlek

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Hoi,
Met dank aan de goed heilig man zit er een chocolade vlek in de bekleding van mijn achterbank. Een crash actie met een vochtig doekje :s heeft er een fantastische vlek van gemaakt.
Iemand een suggestie hoe dit te reinigen is? Met een normale allesreiniger? (in de volksmond APC genoemd?)
Of toch een echte textielreiniger?

alvast bedankt
Jeroen
 
ik heb het eens geprobeerd.. gezien mijn ex vriendin een verfent chocolade snoeper, heb ik het ook mee gemaakt.

met bekledingsreiniger van de action werktte het niet..

je moel wel oppassen dat je het er niet nog meer in wrijft.

ik zou zelf grijpen naar een specifieke reiniger! klikkie doen voor een reiniger

hier is de werking te zien.. onder het knopje interior, na het stofzuigen! (zoiezo een hele leerzame film) klikkie doen voor de film
 
Misschien is de APC van Poorboys World of Chemical Guys (in de juiste mengverhouding) het proberen waard. Ik zou geen allesreiniger van de supermarkt nemen die is mogelijk te agressief voor de bekleding.

Ik heb hier overigens geen ervaring mee want ilk heb (nog) geen APC in mijn collectie, maar ik lees regelmatig dat vlekken met APC verwijderd kunnen worden.
 
Kijk eens op de website www.james.eu. Dit bedrijf werkt voor de meest gerenomeerde meubelbedrijven en stoffeerderijen. Ik heb een bank van wol waar een bloedvlek op zat. Is nu helemaal weg.
 
je kan vaak ook een extractor huren bij de gamma, karwei of boels. (tapijtreiniger). ongeveer 12 tot 15 euro voor 4 uren.
 
Op het forum een oproepje doen voor het lenen van een extractor.

Ongetwijfeld is er iemand in de buurt van Biervliet die zo'n ding heeft gekocht met de extractor Groupbuy van afgelopen Juli.
 
alteaniels zei:
Op het forum een oproepje doen voor het lenen van een extractor.

Is er zo iemand? (Roy? :D)

Anders ga ik voor het eerst genoemde sapje, het is tenslotte bijna sinterklaas :)
 
Sorry, ik vind 170 km enkele reis iets te ver.
Maar er zijn zeker te weten mensen die dichterbij wonen.

Dat sapje is leuk (ik denk dat je APC bedoelt) maar hoe krijg je dat weer uit je bekleding dan?
 
Ooit bij de Action een héle grote pot Quick 'n Brite ( jaja, die van die amazing tellsell reclame ) gekocht voor de prijs van die kleintjes.
Onverdund er op smeren en "inmasseren". Daarna in de wasmachine flikkeren met de rest van het wasgoed en komt er als nieuw weer uit !

Voor de minder erge / vervuilde vlekken kan je 'm verdunnen met warm water ( verhouding staat op de pot / iets van 2 eetlepels voor een liter ) en als soort van APC'tje te gebruiken
 
LOL
ja de hele bank in de was machine :S

Ik bedoelde dit sapje: Wolfgang Spot Eliminator
APC is in mijn optiek toch echt een veredelde allesreiniger :)
 
Jajaja, maak maar weer lol over mijn bijdrage, grrrrr :)
Voor een achterbank....afnemen met lauw water en deppen met fibertje, laten drogen en schade bekijken ( als je die nog vind )

Voor het kleine spul...die mogen wel de machine in :LOL

Wolfgang heeft goed spullen, maar vraag het eens aan 1 der profs, wellicht die en ander sapje van ander merk waar ze bij zweren
( laatst nog mooie 50/50 van Harold mogen aanschouwen, PM hem anders eventjes