• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chromen raamstrips van mijn Passat zijn vlekkerig van verwering, wat kan ik doen?

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Weet iemand hoe ik dit weer mooi kan krijgen. Ik heb al eens met de inizio en een doekje enigzins gepolijst maar dat hielp vrijwel niet. Het is in ieder geval zo dat als ik er wax op smeer het opknapt, maar dat is nog niet mooi genoeg.
Ik kan er overigens niet helemaal uit wijs worden of er een blanke laklkaag over zit of niet.
 
Misschien de chrome polish van Mothers eens proberen.

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Chrome_Polish_236ml_05208_100203
 
Metaalproducten hebben in dit geval niet zoveel zin. Naar mijn idee zijn het kunststof strips met een blanke coating. Ik behandel ze in ieder geval altijd met een licht polijstmiddel (Finale) en eventueel -indien nodig- een stapje zwaarder: Mezzo
 
Meestal biedt professional polish uitkomst, in jouw geval heb je misschien Professional Polish 2 nodig, de oxidatie is dusdanig dat een ondersteunende schuurkorrel handig kan zijn.