Zondag avond de auto gewassen met de 2 emmer methode, cheap ass shampo met een scheut afwasmiddel en rasta mits (eentje voor de wagen en eentje voor de velgen ) en de wagen was al meer dan 3 weken niet gewassen:-& :
Hierna afgenomen met een droogdoek.
Ook nog een speciaal werktuig gemaakt:
Maandag 25-05-2012
- Om 09.00 begonnen met inspuiten met Iron-X; de motorkap, spatborden voor en achter en dorpels. Inwerken met handschoen; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt, maar op de velgen destebeter! Hierna goed afspoelen.
- Inspuiten met Tar-X; motorkap, spatborden voor en achter en dorpels; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt. Inwerken met handschoen. Hierna goed afspoelen.
- Afnemen met droogdoek.
- Motorkap, spatborden voor en achter, dorpels en stukken van het dak zijn ook nog geclayd met perfetto 1:1; hier kwam bijna niks vanaf. Hierna afgespoeld met water.
Resultaat na het reinigen:
Ik had al steenslag putjes gevuld met lak mbv een satéprikker. Dus begonnen met de motorkap te wetsanden en aangezien ik niet zo’n speciale houder heb, heb ik dit met de hand gedaan met alle gevolgen van dien:|~* . In eerste instantie zag het er goed uit, maar na de polijst beurt zag je duidelijk de schuurplekken en ben ik op sommige plaatsen erdoorheen gegaan:klap . De kap moet toch nieuw gespoten worden en voor nu laten we het zo.
Hierna begonnen met polijsten van de zijkanten (deuren). Ik heb de spiegels en rubbers afgeplakt en omdat ik de hele zijkant in één keer met dezelfde combinatie wilde doen (en mij een berg extra werk wilde besparen) heb ik de deuren niet apart afgeplakt en dus niet één voor één gedaan.
Alles met inizio op witte harde pad, daarna mezzo op zachte witte pad en gefinisht met finale op zwart. Sommige delen (waar diepe krassen zitten) heb ik 2 of 3 hits inizio gegeven.
Tussendoor afgenomen met een microfiberdoek, voor inizio, mezzo en finale een aparte doek.
Toen de auto gewassen met Poorboys superslick&suds om polijst residu te verwijderen van alle ramen e.d.
De auto met droogdoek afgenomen om dan als laatste de gepolijste panelen met Eraser en microfiber doek af te nemen.
Ivm tijdsgebrek alleen één laag blackhole kunnen aanbrengen (het was ook 21.00 uur en de kleine van 16maanden moest naar bed8o ); volgend weekend komt hier nog 2 laagjes natty’s paste wax overheen.
Resultaat :
En als het meezit worden de voor- en achterbumper + het dak ook nog aangepakt
En natuurlijk het interieur wordt nog een keer goed onder handen genomen (ik heb al één keer een extractor er doorheen gehaald ivm rooklucht:-& )
Alle foto's staan hier (wel helaas niet op volgorde]-0 ): http://www.pinkbike.com/u/wittereus/album/All/?page=5
Hierna afgenomen met een droogdoek.
Ook nog een speciaal werktuig gemaakt:
Maandag 25-05-2012
- Om 09.00 begonnen met inspuiten met Iron-X; de motorkap, spatborden voor en achter en dorpels. Inwerken met handschoen; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt, maar op de velgen destebeter! Hierna goed afspoelen.
- Inspuiten met Tar-X; motorkap, spatborden voor en achter en dorpels; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt. Inwerken met handschoen. Hierna goed afspoelen.
- Afnemen met droogdoek.
- Motorkap, spatborden voor en achter, dorpels en stukken van het dak zijn ook nog geclayd met perfetto 1:1; hier kwam bijna niks vanaf. Hierna afgespoeld met water.
Resultaat na het reinigen:
Ik had al steenslag putjes gevuld met lak mbv een satéprikker. Dus begonnen met de motorkap te wetsanden en aangezien ik niet zo’n speciale houder heb, heb ik dit met de hand gedaan met alle gevolgen van dien:|~* . In eerste instantie zag het er goed uit, maar na de polijst beurt zag je duidelijk de schuurplekken en ben ik op sommige plaatsen erdoorheen gegaan:klap . De kap moet toch nieuw gespoten worden en voor nu laten we het zo.
Hierna begonnen met polijsten van de zijkanten (deuren). Ik heb de spiegels en rubbers afgeplakt en omdat ik de hele zijkant in één keer met dezelfde combinatie wilde doen (en mij een berg extra werk wilde besparen) heb ik de deuren niet apart afgeplakt en dus niet één voor één gedaan.
Alles met inizio op witte harde pad, daarna mezzo op zachte witte pad en gefinisht met finale op zwart. Sommige delen (waar diepe krassen zitten) heb ik 2 of 3 hits inizio gegeven.
Tussendoor afgenomen met een microfiberdoek, voor inizio, mezzo en finale een aparte doek.
Toen de auto gewassen met Poorboys superslick&suds om polijst residu te verwijderen van alle ramen e.d.
De auto met droogdoek afgenomen om dan als laatste de gepolijste panelen met Eraser en microfiber doek af te nemen.
Ivm tijdsgebrek alleen één laag blackhole kunnen aanbrengen (het was ook 21.00 uur en de kleine van 16maanden moest naar bed8o ); volgend weekend komt hier nog 2 laagjes natty’s paste wax overheen.
Resultaat :
En als het meezit worden de voor- en achterbumper + het dak ook nog aangepakt
En natuurlijk het interieur wordt nog een keer goed onder handen genomen (ik heb al één keer een extractor er doorheen gehaald ivm rooklucht:-& )
Alle foto's staan hier (wel helaas niet op volgorde]-0 ): http://www.pinkbike.com/u/wittereus/album/All/?page=5