• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen XM `95 van zwart tot wit

j.lipsch zei:
Wat een mooi werk heb je afgeleverd :)^


Fijne vent :D

Kom jij me dan ff heen en weer chaufferen ?

Een carglass actie zou weer wel zinvol zijn.... gewoon op locatie van de klant :-"


Maar ff zonder dollen. Hoe ga ik dit bijhouden ? Dergelijke poets acties hebben natuurlijk een grens qua frequentie van uitvoering. Die lak is een keer op. dus bijhouden lijkt me wel zinvol.
 
Hoe dit bijhouden?
Minstens elke 2 weken met de hand wassen met de juiste spullen.
En minstens 3x per jaar een nieuwe laag sealant/wax.

Mijn complimenten aan smurf voor het resultaat, prachtig man.
 
Iwan,

vanwaar eerst een wax en dan een sealant? Normaal gesproken smeer je toch eerst een sealant en top je die eventueel met een wax?
 
elke 2 weken met de hand wassen met de juiste spullen...

okay dat zijn dus emmertjes en zo'n handschoen. dat heb ik wel, maar welk spul moet je gebruiken in het water ?

ik heb meen ik nog potten van mequire staan van dat klassiek "gouden"shampo spul. ben ff de naam kwijt maar misschien dat jullie weten wat ik bedoel.
 
Gold Class. Dat is prima! Let wel even op de dosering. Die is vrij laag en bij te hoge doseringen tast je de waxlaag sneller aan!

Twee emmers. 1 om je vieze washandschoen af te spoelen en 1 met schoon water met shampoo..
Dan is een velgenborstel handig en een velgenreiniger. Bijvoorbeeld Poorboys velgenreiniger en een EZ brush velgenborstel.

En dan ben je al een heel eind!
 
dus alleen afspuiten met spuit in cabine, zonder shampoo van die lans en dan emmertje ssyteem en dat gold spul en klaar?
 
Precies, dan ben je al keurig bezig.. Nog even een fatsoenlijke droogdoek...

Foam en shampoo in zo'n wasbox is vaak heel geconcentreerd... Dan blijft er weinig van je wax over!
 
Goeiemorgen:-" :schaam

Zit het vanochtend nog naar iemand te typen voor een startpakket:D

Was er geloof ik niet helemaal bij.. Zat ff in de war met Diamond White...
 
Ik zag een witte Exclusive op LPG en dat dacht kan er maar 1 zijn ;)
Na een stukje scrollen was dat duidelijk.

Dat de XM vies was verbaast me niet, die heeft tijdens de rally in juni een groot deel van mijn stof mogen happen :grinning:

@RST-Smurf: Erg mooi resultaat! Daar knapt de auto lekker van op.

@Gompy: Daar kan je weer mooi mee voor de dag komen ;)


McShine zei:
Oh buurman, wat heeft U een mooie auto.....:)_[]

Dat was eigenlijk een CX, de voorganger van de XM ;)
 
I know...In de gelijknamige televisieserie had ie opeens wel een XM... Maar dat mag ook wel , als Citroën dealer zijnde. :)
 
Erg fraaie detail. Persoonlijk heb ik de XM altijd een fraaie wagen gevonden.
Compliment!
 
Hoi Grote smurf,

laat je even iets van je horen ?

Binnenkort moet ik starten en wil dat graag doen met een blinkende wagen. Het is gelukkig niet zo zwart als vorige keer maar een beurtje kan zeer zeker geen kwaad...
 
Laatst bewerkt door een moderator: