• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie bergli

bergli

Detailing rookie
17 dec 2010
95
0
Hoi,

Hierbij mijn beginners detailcollectie. Ik heb sinds 4 maanden een nieuwe citroen c1 en wil de auto goed onderhouden, vandaar dat ik ook maar aan het detailen ga beginnen (wel na de winter hoor :D).

Vanaf het begin was ik de auto al met een washmitt en een twee emmer systeem en heb ik na een tijdje de PB shampoo en PB droogdoek aangeschaft.
Maar ik wilde meer...Na wat leeswerk op het forum heb ik een deluxe sample kit van Poorboys aangeschaft, zodat ik van alles wat uit kan proberen. Verder wil ik ook nog nieuwe witte velgen ga kopen en heb ik alvast de rimwax en een velgen borstel aangeschaft. Ook nog wat pads en microvezeldoeken besteld en mijn collectie begint al vorm te krijgen. En als laatste nog een kleiset, cleaner, glasscrub en clearvue.


Edit: bijgewerkt tot 7 maart 2011

Poorboys World:
- Deluxe sample kit:
- Super Slick & Suds (doseer)
- Bug Squash (spray)
- SSR 1 (doseer)
- SSR 2 (doseer)
- SSR 2.5 (doseer)
- SSR 3 (doseer)
- Professional Polish (doseer)
- Polish with Sealant (doseer)
- Black Hole (doseer)
- White Diamond (doseer)
- EX (doseer)
- EX-P (doseer)
- Natty's BLUE (potje)
- Spray & Gloss (spray)
- Spray & Wipe (spray)
- QD+ (spray)
- Bold 'n Bright (spray)
- Natural Look (spray)
- APC (spray)
- Leather Stuff (doseer)
- Trim Restorer (doseer)
- Spray and wipe
- APC
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
- Deluxe mega towels (oranje en gele)
- Waffle Weave Drying Towel
- PB microvezel pad

Mothers
- California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
- Mag & alu polish
- Kleine borstels

Dodo Juice:
- Red mist tropical
- Blue velvet (panel)
- Purple haze (panel)
- Rubbish boys (panel)
- Skull candy (panel)
- Hard candy (panel)
- Supernatural (panel)
- White diamond (panel)
- Rainforest rub (panel)
- Fantastic Fur

Eurow
- Glasdoeken
- Shag Weave Microfibre

Stjärnagloss
- Hyper beader
- Slike detailer

Meguiars
- Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
- Body solvent
- Microvezel doek

Monello
- Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicato
- Monello White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Kompressor pad oranje
- Kompressor pad zwart
- Kompressor pad wit
- Kompressor pad licht groen
- Inizio forza
- Spruzzo
- Mezzo
- Finale

Action
- microvezel doeken
- dweil
- glasdoek wit
- Washmitts
- ruitenreiniger stok
- wondersponzen
- Rubber borstel action

Anders
Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser
RimWax
valma velgenbostel
Valetpro Citrus Bling
Dap 500
Gele foam pad
Zeeman microvezel dweilen
Purple Rain
Gritt Guard emmers
Brinkmann tuffmax
doet het zelf vergrootglas
Delurium droogdoek

Maar foto's zeggen meer dan woorden dus bij deze...(sorry voor de slechte kwaliteit foto's):



img0334z.th.jpg


img0326z.th.jpg


img0337u.th.jpg


img0331tn.th.jpg
 
Eerst en vooral, mooie collectie :ja

- Behalve dat de action doeken en zeeman doeken minder opnemen, zijn ze wel net zo veilig, dus krassen ze niet als je iets uit wil wrijven?

Dure producten kopen en goedkope doeken heb ik nooit gesnapt, doeken zijn net zo belangrijk, dus waarom hierop besparen. De samenstelling van de goedkopere doeken is anders, net zoals de kwaliteit van de vezels en levensduur. Betere doeken gaan veel langer mee (blijven zachter) als de goedkopere, het prijsverschil zit altijd ergens. En deze gaan ook niet krullen na verloop van tijd. Zijn ze dus minder veilig? JA!
Nu voor dingen als het interieur, sponingen en velgen/banden zijn ze ideaal, heeft weinig zin om dit met je doeken van 10/stuk te doen.

Ik wilde graag de mothers doek voor het kleien
de Meguiar's doek voor de glaze
de PB dmt voor de sealant
en de dodo doek gebruiken voor de wax gebruiken
Is dit oke? en wanneer ze vol zitten kan ik dan overgaan op de action of zeeman doeken?

Doeken keuze is goed, ze zitten vol als ze vol zijn, moeilijk te beoordelen en sterk afhankelijk van hoeveel product je moet weghalen. Gemiddeld moet je kijken op 2 a 3 doeken per stap, voor wax en sealant kan dit uiteraard anders zijn.

- In het handmatige stappenplan staat niet het polijsten beschreven, maar als ik dit wil doen met ssr1 en ssr2 (of 2,5) moet ik dan beginnen met wit, als het niet lukt verder gaan met oranje (moet ik dan nog aanschaffen) en dan weer afsluiten met wit of...?

Ja, begin eerst met wit, geen succes, stap dan over op oranje. Als je oranje hebt gebruikt, sluit dan weer terug af met wit.

Verder wil ik de volgende pads gaan gebruiken voor de stappenplan:
cleaner: monello wit rond
Polijsten: Monello wit euro
Glaze: Monello concorso
Sealant: Meguiar's of gele foam pad
Wax: PB microvezel pad
Oke of anders?

Eerst een goed het stappenplan nalezen, een cleaner gebruik je wanneer je niet gaat polijsten maar wel een propere ondergrond wil. Als je gaat polijsten heb je geen cleaner nodig. Het is dus 1 van de 2.
Ik zou wel voor de glaze de Megs gele pad nemen. Voor de sealant en wax de Concorso pad (uiteraard verschillende). Microvezel pads werken niet zo fijn voor wax/sealants. Microvezel pad is wel ideaal voor een cleaner. De Witte pads die je aanduid zijn ook goed voor een cleaer of polijstmiddel.
 
Allereerst welkom en wat een beginnerscollectie. Netjes.
Wat betreft die action doeken. Ik heb er onlangs ook een stapel aangeschaft maar ik zou ze niet op mijn lak gebruiken.
Ik krijg er het scherm/beschermfolie van mijn iPad niet eens fatsoenlijk mee schoon/droog, dit icm pb's apc.
Ik ga de doeken wel gebruiken om stof af te nemen in mijn interieur, lijsten, sponningen en velgen etc.
Daarnaast heb ik ook een stapeltje sorbo washmitts (0,79€) aangeschaft voor de onderkant van mijn auto en de velgen.
Veel plezier met het detailen!!!
 
Mooie collectie zeg!

Voor de wax kun je het beste de goedkope CC applicator pads nemen. Voor de Trim Restorer kun je het beste badstof gebruiken, bijvoorbeeld de PB badstof applicator pads.

En van doeken kunnen je nooit teveel hebben! Zou altijd gaan voor de kwaliteits doeken, de goedkope Action of bouwmarkt microvezel doeken zou ik gebruiken voor het interieur, velgen etc.
 
Dank jullie voor de reacties....

dan ga ik toch nog wat doeken aanschaffen, waarschijnlijk de poorboys dmt en dodo fantastic fur (die is wel heel zacht).

Verder nog 1 vraagje over polijsten... eerst wit dan oranje dan weer wit.. maar mag ik bij de ssr1 en ssr2 dezelfde pads gebruiken of moet ik hier aparte voor hebben? Zo ja, houdt dat dus in dat ik 2 witte en 2 oranje handpads moet hebben voor het polijsten?!
 
Kijk eerst hoever je met wit komt, is het niet afdoende dan opschalen naar oranje.
Wit+SSR1 >> Wit+SSR2 >>> Oranje+SSR2>>>Wit+SSR1
Nope, 1 pad is genoeg. Als je 'm tussentijds schoonmaakt ( dotje dreft, water en hoppa ) dan kan je 'm gewoon weer gebruiken.
 
Als je wilt mag je hier altijd eens langskomen voor tekst en uitleg,kan je als je wilt ook eens met machine's werken,denk dat je handmatig detailen dan snel adios zegt;)
 
Hoi,

Aardig al die aanbiedingen om de machine uit te proberen... dit ga ik zeker nog een keer doen, maar ik ga toch echt beginnen met handmatig.


Verder dinsdag een nieuwe bestelling geplaatst en dit zijn mijn nieuwste aanwinsten:

img0396p.th.jpg


u ziet:
5x Poorboys DMT geel
3x Dodo fantastic fur
1x monello handpad oranje
1x corba micro restore
en als kado anti vries ruitenvloeistof
 
Hoewel ik in mijn vorige post nog aangaf handmatig te beginnen, is er toch een flinke uitbreiding gekomen.

Twee emmers, met 1 grittguard

Het doe het zelf vergrootglas

Al mijn waxen (allemaal panel potjes :D) (poorboys natty's blue, rainforest rub, hard candy, rubbish boys, supernatural, purple haze, blue velvet en de white daimond (met dank aan dachsound))

Zit te twijfelen of ik de monello ibridio wil, want ben nog maar een beginner en weet niet of dit dan te hoog gegrepen is (aangezien de voorbereiding ook dik meetelt).

Mijn monello spullen (polijstkit en kompressor pads), Poorboys APC, mothers mag&alu en borstels, delerium droogdoek en brinkmann tuffmax

En de DAP500 (overgenomen van LB)


Purple Rain, Poorboys Spray and Wipe en wat flessen en sprayers

Mijn aanwinsten uit Engeland:

De hyper beader en de Slike detailer en de Citrus Bling (heb ik nu twee keer, had ik twee keer besteld :D)

Wat glasdoeken en gewone doeken van Eurow


Meguairs body solvent (deel ik met Danielle)

Ook heb ik een ladesysteem gekocht, zodat ik hier wat spullen in kwijt kan. Omdat ik hier nog niet helemaal tevreden mee was, heb ik wat beugels gehaald bij de ikea en deze erop geschroeft.. zo kan ik mooi mijn spuitflessen kwijt.

Zoals jullie zien een hele uitbreiding (tis ook echt verslavend!)

Grt. Linda

ps. Heb alles in mijn beginpost ook maar aangepast!
 
Voor iemand die handmatig wil gaan werken ben je wel goed uitgerust op het machinale vlak. ;)

Mooie collectie!
 
Dat is een flinke collectie, Linda.
ja, je bent snel verslaafd geraakt, zoals de meesten hier ;)

Het opbergsysteem is goed bedacht, vooral met de beugels voor de spuitflessen!

Nog even wachten en je krijgt uitbreiding met samples van mij. Dan kun je vanalles uitproberen.