• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collega beweert dat hij een wax heeft met een duurzaamheid van 5 jaar, kan dat?

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Heb onlangs discussie gehad met collega die beweerde dat hij zijn auto maar om de 5 jaar in de wax moest zetten en die hele tijd enkel met klaar water moest afspoelen. Viel bijna achterover, je auto enkel afspoelen en dan zuiver lijkt me al heel sterk alhoewel ik dit nog gehoord heb van autodealers die zeggen "dat je de eerste 3maanden enkel afspoelen met water, je lak is net behandeld voor de prijs van 380€".
Bestaan er wel producten die zolang meegaan en wat vinden jullie er van zonder shampoo wassen?x-]

Klink klare onzin!

Je ontkomt er niet aan om met een washmitt eroverheen te moeten gaan.
Al zou je iedere dag je auto afspoelen, volgens mij gaat het op termijn echt aankoeken bepaald vuil (denk aan uitlaatgassen als je voorbij een vrachtwagen rijdt).

Over het "meegaan" doe ik maar geen uitspraak, wel weet ik zeker dat boomhars er echt niet zo afspoelt:!

Lijkt mij een geval broodje aap. Een wax die vijf jaar mee gaat? Als ik hier het forum goed gelezen heb en de informatie van producenten heb begrepen zijn de waxen houdbaar voor (max.) zo'n 4-6 maanden. Dit dat wel met regelmatig schoonhouden doormiddel van shampoo e.d. Lijkt mij een sterk verhaal, maar misschien heeft deze collega niet zo'n "oog voor deatil" of wil hij er niet aan dat je gewoon af en toe je auto moet wassen net als je thuis de boel schoonmaakt..

Sommige mensen willen het niet zien ;)
Maar bij dat soort mensen zeg ik altijd "zoo, zoo dat is makkelijk"

En vervolgens hoor je ze er nooit meer over.

Je collega is keihard gevallen voor de onzin-marketing claims van bepaalde 'lakpantsers' als waxoyl.

Op dit forum is vaak genoeg gesproken over de onwaarheden van dit soort lakpantsers (die eigenlijk gewoon te vergelijken zijn met 'normale' sealants), ook is er een vergelijkende test geweest waarin waxoyl (behandeling bij dealer: ong 380 euro) het onderspit delft tegen EX-P (flesje van minder dan 20 euro).

Het is in ieder geval allemaal niet waar. 5 jaar niet, alleen afspoelen niet. Helaas. :s

[offtopic]
:-d volgens mij bedoeld hij dan dat de wax 5 jaar goed is in het potje en dat je het potje af en toe moet afspoelen om weer schoon te krijgen.......
[/offtopic]

Hey hallo,

Persoonlijk geloof ik hier niet in. Waarom? Mijn vader heeft ooit eens een "lakpantser" laten aanbrengen. Eerlijk is eerlijk: de eerste 1,5 maand merkte je echt verschil. Maar daarna liep het bergafwaarts (beading werd steeds minder glans verdween). Uiteindelijk hebben we de auto helemaal gekleid en lekker in een waxje gezet van 25 euro, en dit gebeurd nu 2 maandelijks en je hebt een stuk beter resultaat.
Ook het "zomaar afspoelen" met water geloof ik niet in. Spullen als hars hecten zich aan je lak en die gaan niet los laten door een beetje water. Feitelijk zegt hij dus: iedere keer dat het regent is mijn auto schoon :lol .

Mijn gevoel zegt: erin gedonderd met een mooi marketing praatje :party

Jongens wat een reactie op deze ts. Ik kon het zelf niet geloven maar mijn collega hield voet bij stuk van 5jaar. Wat doe je dan als frequente detailer, maar ja knikken en alles wat je voorstelt is toch maar laarie en apekool .

Gewoon lekker laten praten en het maar een beetje afwimpelen..
Van dat soort mensen 'win' je het toch niet, want ze denken dat ze het ultieme spul gevonden hebben.

Dus gewoon ja knikken en lekker laten denken dat het beter is.
Op een zomerse dag gewoon je auto er een keer langs zetten en genieten van je werk :-)^

PJ had een leuke uitleg vandaag: stel dat zo'n laag gelijk staat aan een extra blanke lak laag, zou jij daar dan vijf jaar niks aan willen doen?:star

Leg maar eens een plaatje buiten 3 weken bij jezef thuis of kijk naar spullen die buiten staan.. dat spoel je er niet zomaar ff af hoor door alle weersinvloeden!
die behandelingen krijgen ze flink provisie op denk ik zelf zo..
;-)

Even als voorbeeld... het pakketje WaxOyl wat ze gebruiken kost ongeveer 15,- euro als ik mij niet vergis... 8o Vaak wordt er dus 200 a 300 euro op de factuur gezet voor zo'n laag. Een lachertje. Okay er gaat nog geld naar de "poetsers", maar er blijft genoeg aan de strijkstok hangen. Kennissen van mij hebben een spiksplinternieuwe KIA Rio gekocht, 7 jaar lakgarantie... en je raadt het al, dat heb je alleen wanneer je de waxoyl "pantser" laag er bij neemt, anders geen garantie.
Het wordt je dus door de strot geduwd. Laatst deze auto gewassen voor de eerste keer sinds dat deze bij de dealer van kwam (4 maanden helemaal niets aan gedaan), dus zou je zeggen dat er een vorm van beading o.i.d. aanwezig zou moeten zijn. Niks, noppes, nada, he-le-maal niets! Lak is erg stroef. Laag is dus volgens mij compleet verdwenen na 4 maanden. Maar wel extra moeten betalen er voor.
Mensen blijven er in trappen en laten zich bang maken door de dealer met een garantieverhaal. Zo jammer...

Klopt, mijn pa had toen ook bij zijn nieuwe Piccanto dat spul genomen hoorde ik nog.
kan het wel begrijpen hoor, je betaalt 13/14000 euro met wat extra's en dan doe je niet moeilijk met inruil ook nog.
Verder weet men (ik ook pas-) weinig van detailen tot je deze site ziet :schaam

Hij wast altijd zijn auto's met Valma wash en shine met dat was erin, is hij erg blij mee.
Zal wel ook zijn 944 en Kia doen als ik alles onder de knie heb en op de TT getest.