• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 Insulator Wax is superspul!

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Ik heb vandaag de collinite 845 uitgeprobeerd en er de hele volvo v70 mee `ingesmeerd`, nou, ik vindt het echt onovertroffen superspul.
Prachtige glans,lekker `vet` en stinkt goed dus dan zal het wel goed zijn!
De beading en sheeting is echt super, daar kan nxt of natty`s blue echt in de verte niet tegenaan!!
En dan zou de standtijd ook nog superlang zijn,ik gebruik voorlopig niks anders meer , wauw!
Is er iets wat nog beter werkt als dit?
Ik las hier op de forums regelmatig allerlei lovende verhalen over de collinite en dacht dat ga ikeens aanschaffen,goede prijs/kwaliteit verhouding,super standtijd enz.
Zijn jullie ook zo enthousiast of kan ik nog beter iets anders gebruiken?

gr,

Joep.

Het is met name een onwijs goede "winter" wax aangezien de standtijd van de #845 onwijs lang is en deze een winter meekan, mits de voorbereiding goed is gedaan.

Ik persoonlijk vind het een niets zeggende, maar wel goede wax, er komt geen emotie bij kijken zoals bijvoorbeeld bij de Dodo Juice of Wolfgang wax :love

Prima wax voor een scherpe prijs.
Als je meer voor een vaste wax te porren bent kun je tzt ook eens de 915 proberen, vind ik ook een erg goede wax.

Patrick's mening over emotie snap ik wel, maar ik heb daar zelf niet heel veel moeite mee, dat blijft heel persoonlijk.

Ik heb vandaag ook de Collinite 845 besteld. Ik ben erg benieuwd,^^

Ik geef trouwens ook niet zoveel om emotie. Ik ben gewoon autogek (wel heel veel emotie:-" ) en die moet er dus gewoon goed uitzien.

Ik heb wel een schoen fetish, waar ook veel emotie bij komt kijken. Ook met de bijbehorende handgemaakte waxen uit de UK:)_[]

ik sluit me aan Collinite is gewoon pretentieloos degelijk spul.....wax dient om te beschermen; de glans krijg je door de voorbereiding :ja

Ik heb de 845 hier en de 915 paste wax.
Beiden echt topspul, beading/sheeting en glans heel goed.

Maar tijdens de lente/zomer periode hang ik toch liever boven een pot lekker geurende wax die minder duurzaam is en makkelijker verwerkbaar, dan boven een collinite wax.
Maar de kwaliteit is zeer goed, dat is zeer duidelijk.

Ben ook zeer tevreden over Collinite 845.

Ik heb geen flauw idee wat voor een emoties andere producten los kunnen maken tijdens het in de wax zetten van een auto. Natuurlijk is een plezierige geur wel zo fijn en ik denk dat een vaste wax vaak plezieriger werkt dan een vloeibare, maar het resultaat van Collinite 845 is inderdaad super te noemen.

Nu moet ik bekennen dat ik van zowel vloeibare- als pasta achtige waxen niet erg opgewonden raak. Ook heb ik nog niet eerder mensen zeiknat van opwinding een wax zien aanbrengen, maar wie weet gaan we daar binnenkort wel wat van zien...

Ik ga zeker nog wel eens wat experimenteren met andere waxen, maar daarvoor moet ik in ieder geval wachten op de door Carclean nog aan te kondigen Monello wax, want dat zal de eerst volgende worden voor mij. Daarna zou ik wel eens willen experimenteren met een concoursachtige wax, maar wellicht dat de nog uit te komen Monello wax dat in een keer realiseert.

Is er iemand van diegene die hem (845) al gebruikt heeft, weet te vertellen of je de trims moet afplakken of dat hij wit residu achterlaat :weetniet

Bij de trims op mijn wagen laat het geen sporen achter, maar de ééne plastic soort zal de andere niet zijn.
Ik durf het niet beloven.

M.b.t. trims. Ik ben ook altijd zeer voorzichting met het raken daarvan.
De vuistregel geeft vlgns mij aan dat juist polijstmiddelen residu achterlaten.

Tim zei:
Collinite is prima, maar 100% emotieloos. Hoewel, nu ik de reactie van Joep zie, begin ik te twijfelen. ;)

Een emotieloos product is een product dat geen reacties oplevert (positief of negatief). Gezien de duizenden forumdiscussies en post kan Collinite dus nooit emotieloos zijn!

Vele detailers gaan los als zij de enorme spiegelglans van 476S of 915 zien. 845 is de vloeibare versie van 476S. Niet duur gemakkelijk te verwerken en ook nog eens een resultaat waar je blij van word.

Hoezo emotieloos??

Collinite moet het overigens niet hebben van Massieve reclamecampagnes en dure zwart met gouden flesjes. Dat laten ze liever over aan en overgehypte Wallmart merken. Collinite is chemisch, basic en onaangetast door holle business talk. Het werkt gewoon en daar kopen we het voor

Centoquarantasette zei:
Een emotieloos product is een product dat geen reacties oplevert (positief of negatief). Gezien de duizenden forumdiscussies en post kan Collinite dus nooit emotieloos zijn!

Vele detailers gaan los als zij de enorme spiegelglans van 476S of 915 zien. 845 is de vloeibare versie van 476S. Niet duur gemakkelijk te verwerken en ook nog eens een resultaat waar je blij van word.

Hoezo emotieloos??

Collinite moet het overigens niet hebben van Massieve reclamecampagnes en dure zwart met gouden flesjes. Dat laten ze liever over aan en overgehypte Wallmart merken. Collinite is chemisch, basic en onaangetast door holle business talk. Het werkt gewoon en daar kopen we het voor

+1: zoals ik al zei : collinite produkten zijn niet emotieloos maar pretentieloos.....:-)^

De 845 lavert inderdaad een mooi resultaat. Nu heb ik enige tijd geleden de Opel Astra van mijn ouders onder handen genomen en afgetopt met 915 (over een laagje Poorboys EXP). De beading en sheeting waren in het begin prachtig maar na een maand of twee toch wel tegen. Misschien verwacht ik er wel teveel van? Binnenkort maar eens een vers laagje er overheen aanbrengen.

Groeten,
Erik

EXP is een sealant geloof ik. Zelf heb ik mindere ervaringen wat betreft hechting van een carnaubawax op sealant.

Bijvoorbeeld Rubbish Boy's Orig Edt. bleef bij mij niet zitten op Megs M21.

Collinite 915 moet indien op schone ondergrond aan gebracht zeker 5 maanden blijven zitten. De beading loopt wel wat terug.

+1: zoals ik al zei : collinite produkten zijn niet emotieloos maar pretentieloos.....

Helemaal mee eens. Ik reageerde ook op een latere post die was gedaan door Tim.

De 845 geeft wel bij mij als ik hem in de zon verwerkt op donkere lakken een "hollogrammen"effect.
Maar verder een prima wax als je hem in de schaduw of binnen kunt gebruiken.

Ook doe ik de trims gewoon mee dan blijft de trim restore langer effectief ;)

Mwah ik vind het wel wat kort door de bocht om te zeggen emotieloos hoor. De Collinite blikjes wekken de echte oldschool gevoelens en emoties op... de 915 bijvoorbeeld met zo'n blikje die je moet openen met een schroevendraaier (of euromunt wat je wilt). De oudere/meeste onder de detailers zullen dit waarschijnlijk vast nog wel kennen vanuit hun commandant tijdperk.

Dit zijn toch echte emoties... ik vind het openen met zo'n schroevendraaier toch wel iets van nostalgie en roept vele emoties op! Het echte "oude poetsgevoel" komt dan toch weer even boven! Daarna ga je aan de slag en zie je bijvoorbeeld tijdens een regenbui het resultaat waar je U tegen zegt.

Dan ben je toch erg content met deze wax en wordt die emotionele band met dat oldschool blikkie toch weer heel anders! Emotie is ook heel persoonlijk... sommige houden van een houdenkistje en sommige van een schroevendraaier blikje. Ik vind beide zeer bijzonder, het 915 blikje in de winter en het houten SN kistje in de zomer :love

Ik vind het sowieso wat overdreven om het te hebben over 'emoties' bij het gebruik van detailproducten.
Sommige producten werken fijn of ruiken lekker, maar ik ga toch echt niet een potje staan janken als ik een auto
in de wax aan het zetten ben.
(of het spul moet zulke chemische prut zijn dat het je ogen irriteert)

[edit] On-topic: ik vind het keigoed spul :-b