• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Insulator 845 wax weer binnen!

Ook besteld! Mijn V70 is wel weer eens toe aan een duurzaam jasje. Ik hoop tussen de 12 gelukkigen te zitten en ben benieuwd naar mijn ervaring.

HansA8 zei:
Heb ook een fles besteld en al betaald, dus ik verwacht 'm nog voor de kerstdagen. Heb vakantie, dus ook lekker de tijd om er wat mee in te 'smeren'. Kon me uiteraard niet beheersen om gelijk nog wat andere spulletjes mee te bestellen... :love

Je hebt 'm morgen als het goed is ;)

Tim zei:
Je hebt 'm morgen als het goed is ;)

Ongelofelijk wat een snelle verzending!
Om 17:O2 een bevestiging van m'n bestelling en om 17:58 bericht dat het pakje verstuurd is.
:-)^ :-)^ :-)^ :-)^ :-)^ :-)^ :-)^ :-)^

Jeroentje zei:
Wat maakt deze wax nou eigenlijk zo heel speciaal dan? :weetniet

(Ja ik zoek een reden om misschien toch èèn te nemen (maar dna pas over een week of drie) :lol

Z'n bestendigheid tegen invloed van weer en milieu.
De Collinite waxes worden geroemd vanwege hun duurzaamheid. De glans is ook prima, hoewel een pure carnauba wellicht nog meer glans geeft.
Mijn plannetje is de volgende opbouw:

- CG EZ Easy Glaze
- CG Wet Mirror Finish (eigenschappen van sealer)
- Collinite 476s (1e waxlaag)
- Collinite 845 (2e waxlaag)
- CG Butter Wet Wax (3e waxlaag)

Misschien wat overdreven om drie waslagen aan te brengen, maar ach ik houd van experimenteren...
M'n A8 rijdt nu al 1,5 week rond met alleen de EZ glaze en de Wet Mirror Finish 'on top' en dat blijft er ook netjes uitzien! Het weer is gewoon niet geschikt om de waxlagen op te brengen :(

Jeroentje zei:
Mmmh duidelijk jer! :)

Maar de 476S Sprak me ook al een tijdje aan... Alleen heb nu al drie waxen en dan straks vijf:roll

Zo kom ik er nooit door heen natuurlijk!8-())

Gewoon je wassoorten op elkaar aanbrengen kan toch ook? Begin met de sterkste (die glanst vaak het minst) en 'on top' de meest glanzende, die is vaak het minst duurzaam (maar glanst zo mooi hè). Mocht je de toplaag kwijt raken, dan heb je daar onder nog één of twee duurzame waxlagen. Leuk verhaal toch en ook goed voor de omzet :-b

Maar zelfs mijn potje Natty's Red staat sinds eigendom uhm 23 augustus 2008 al on aan gebroken te wachten tot dat hij eindelijk eens op de auto mag :schaam

Dus ja! En toch krijg ik het maar niet uit me hoofd :weetniet

Hierbij een paar shots van de beading die Colinite 845 Insulator Wax geeft op een vuile auto!!...de wax zit inmiddels 4 en een halve maand op de auto!!!!

Afbeelding037-3.webp

Afbeelding036-6.webp

Afbeelding035-2.webp

Afbeelding034-4.webp

:-)^ ,^^

I'm Loving It !!;-)

Waardeloze beading, al die druppels, nergens goed voor.... had ik al gezegd dat ik al een fles besteld had? ;-)

Cees, is de Colinite wel bijgehouden met detailersprays of uitsluitend gewassen? Na 4,5 maand zulke beading zonder de waxlaag bijgewerkt te hebben zou wel uitzonderlijk zijn!