• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa D verzorgd

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Gisteren heb ik de auto, een Corsa D uit 2008, van kennissen van me mogen wassen (Wanneer gebruik je hier trouwens, cleanen/detailen e.d??).. Ze gaan de Corsa weg doen en wilde dat hij er daarom netjes bij stond en daarnaast zaten er her en der wat krassen op die eruit gepoetst moesten worden.

Nu doe ik (nog) alles handmatig dus dat ging best een uitdaging worden, zeker aangezien de motorkap ooit eens door een paar buurt kinderen met een schuurspons/zandspons "gewassen" was. Ik denk dat ik nog nooit zoveel krassen/swirls op 1 deel heb gezien.

Daarnaast zat er rechts achter nog een schade van een muurtje wat ooit geraakt was en ook de bekende krasjes bij de handgrepen waren volop aanwezig.

De staat van de auto was verder erg goed, ze zijn er toch redelijk zuinig op en dat was zeker te zien aan het interieur, daar hoefde ik dan ook niets aan te doen. Helaas gaan ze vaak met de Corsa door de wasstraat. (Wat had ik nu graag een DAP gehad!)

's Ochtends ben ik rond 10u begonnen met het woestijn-zand eraf te spuiten in de plaatselijke wasbox. Daarna heb ik de volgende stappen behandeld.

- Banden en wieldoppen ingespoten met APC 1:5 Daarna met een spons schoongemaakt
- Wieldoppen ingespoten met IronX en even in laten werken, daarna met een borstel schoongemaakt en afgespoeld met water.
- Nogmaals de auto afgespoeld met de tuinslang
- 2 emmer systeem gewassen met Meguiars NXT
- Gekleid met de gele Mothers clay
- Diverse panelen handmatig met Meguiars ScratchX behandeld
- Deur en kofferklep scharnieren en sponingen met APC 1:10 schoongemaakt
- 2 emmer systeem gewassen met Meguiars NXT
- Afgedroogd
- PB EXP ingepoetst (30min laten curen, daarna uitgepoets met meerdere Monello Verde)
- Ruiten behandeld met RainX
- Banden/Parafaan met Meguiars Endurance Gloss

Last but not least! De foto's :eyes

Na het afspuiten in de wasbox:
2gxdvup.webp

16iforr.webp

De kras op het rechter achterscherm:
2v84dg6.webp

Watervlekken? Bovenaan op de rechter achterdeur:
2n9mg3s.webp

De motorkap 8-()) :
1jssyf.webp

2poxxfn.webp

De banden en wieldoppen schoonmaken:
zu5iqb.webp

De clay na 1 paneel:
343jewy.webp

Glans na het wassen:
azasfb.webp

Motorkap na ScratchX ('t best haalbare resultaat voor mij):
29xxfm9.webp

16k2lw8.webp

Het resultaat:
20qdxqr.webp

35arfgn.webp

9qchsi.webp

2a2a83.webp

x52ycw.webp

2itrhja.webp

2e3cpw2.webp

Wat erover bleef van de kras:
25hmrds.webp

Nog even een leuk reflectie shot w^^w
a0dl6u.webp

Weer bedankt voor het kijken allen! :jippie

Ik denk dat je hier handmatig echt het beste uitgehaald hebt wat je kon bereiken met je middelen. Respect dat je dit handmatig bereikt hebt :-)^

Misschien een tip : als je ipv; scratch X van megs de Ultimate compound gebruikt op een oranje handpad...dan had je vermoedelijk met de hand de krassen op de motorkap eruitgekregen.
Met autoglym SRP had je voor de verkoop de rest van de krassen kunnen maskeren.

besluit : spaar voor een DAP :-"

er zit in ieder geval weer een hoop glans in. Maar wat een krasbak was dat zeg. Dat je uberhaupt aan begonnen bent, respect !

Dergelijke glans had ik niet verwacht van een handklus! Goed bezig geweest

Echt heel erg goed werk met de hand gedaan! :-)^ Is een stuk opgeknapt zo. Voor een volgende keer is het misschien handiger de wieldoppen te verwijderen. Dan zorg je er voor dat er geen middelen/producten tussen de velg en de wieldop blijven zitten. Knap werk! :)

Respect voor het handwerk :-)^ En met harde lak toch zo'n resultaat behalen is niet verkeerd. De kras aan de zijkant is toch goed hersteld.

Voor de foto kun je ook even de wielkasten inspuiten met een goedkope cockpitspray van de Action! Staat net even wat strakker.

Dank jullie wel :) Ik ben zelf ook wel tevreden met het resultaat, al bedenk ik me toch wel dingen die ik liever, of eigenlijk ook, had mee moeten nemen.

Zoals b.v de randen van de motorkap/motorruimte en zoals PdB zegt de wielkasten. Het stomme is, ik heb zo'n goedkoop dashboard spul (Lidl) in m'n koffer zitten. Ik vergeet het alleen te gebruiken.....

@ CorsaWim, dat is een goede tip, sinds de Corsa is m'n ScratchX op, dus misschien dat ik zo'n flesje UC meeneem op de SDD :) (En eigenlijk wil ik dan ook meteen de DAP meenemen! Twijfel twijfel...)

achiebald, ga voor beide :-" Van die dap heb je nooit spijt (ook al is het een 500) ;-)